Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Rol moderator.

kstoer
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 mei 2010 02:44
Locatie: Maastricht

kstoer 23 dec 2010 18:01

Ik ben zelf als onderdeel van mijn baan Moderator van het officiële Forum van een grote Nederlandse telecomprovider. Ik vind zeker dat een Moderator zijn eigen mening mag hebben en kan me ook heel goed voorstellen dat je je graag in discussies wilt mengen. Geen probleem volgens mij, máár 1 hele grote maar: Doe dit onder een andere account. De verwarring blijft bestaan als er onder je nick staat dat je Mod bent. Dit wordt door veel mensen toch anders bekeken dan de reactie van een "gewoon" forum member. Ik heb zelf ook 2 accounts, 1 voor mijn werkzaamheden als mod, en 1 voor als ik zelf in een discussie wil delen, of antwoord wil geven etc. Dit alles even los van de inhoudelijke kant van de discussie.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 23 dec 2010 18:02

[quote="thja14"]Mijn post uit een ander topic.
Hier hoort hij beter thuis.

jammer.

[quote="Amclassic-fan"]Als je dit spul nu eens op Ebay.com zet, dan brengt het waarschijnlijk een stuk meer op. Kan je het geld gewoon overmaken en vervolgens gewoon voor de lol de Marmotte rijden. Want wat heeft het feit dat jij de Marmotte rijdt nu met een goeddoel te maken? Het is gewoon vakantie.[/quote]

Mijn keuze is gemaakt.
Dit is mijn laatste post op dit forum.
Ben de wijze van communiceren van de twee moderatoren die in dit topic hebben gereageerd nu echt spuug moe.
Echt ongelooflijk hoe lomp jullie je postings formuleren.
In plaats van bijdragen aan den positieve sfeer op dit forum zijn jullie keer op keer in staat de sfeer hier te verzieken.

Het ga jullie goed forummers.
Ik ben er weg van, doei.
[/quote]

De groeten doei enne toch nog fyne feestdagen

m.vr.gr der n..............s diamond

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 23 dec 2010 18:03

[quote="Amclassic-fan"]En dat zowel Daniël als ik een eigen mening hebben en gewoon zeggen waar 't op staat. Hele punt is dat er een aantal mensen schijnbaar niet willen begrijpen dat de moderators hier niet alleen zijn om politie agentje te spelen, maar dat ze ook gewoon mee willen discussieren. Volgens mij is het toch over duidelijk wanneer wij voor moderator spelen en wanneer we gewoon onze mening geven als zijnde forumlid. [/quote]

Alleen is het misschien handig om er even bij te vermelden in welke hoedanigheid je je posting/mening plaatst .

1 : als moderator

of

2 : op persoonlijke titel


Schept misschien wat meer duidelijkheid .

Dit is mijn gedachte daar over .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 23 dec 2010 18:30

[quote="kstoer"]Ik ben zelf als onderdeel van mijn baan Moderator van het officiële Forum van een grote Nederlandse telecomprovider. Ik vind zeker dat een Moderator zijn eigen mening mag hebben en kan me ook heel goed voorstellen dat je je graag in discussies wilt mengen. Geen probleem volgens mij, máár 1 hele grote maar: Doe dit onder een andere account. De verwarring blijft bestaan als er onder je nick staat dat je Mod bent. Dit wordt door veel mensen toch anders bekeken dan de reactie van een "gewoon" forum member. Ik heb zelf ook 2 accounts, 1 voor mijn werkzaamheden als mod, en 1 voor als ik zelf in een discussie wil delen, of antwoord wil geven etc. Dit alles even los van de inhoudelijke kant van de discussie.
[/quote]

hier ben ik het dus helemaal mee eens, of gewoon iemand van het blad fiets als moderator aan stellen, zodat je niet het punt krijgt dat mensen het moderator-schap gaan zien als iets van een voorbeeldfuncite.
Soms heb ik ook wel eens, waarom reageren de moderators zo, ze hebben toch meer een voorbeeldfunctie, dus ik kan in zeker zin de topic starter wel geloven in zijn redenering.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 23 dec 2010 18:32

[quote="Amclassic-fan"]En dat zowel Daniël als ik een eigen mening hebben en gewoon zeggen waar 't op staat. Hele punt is dat er een aantal mensen schijnbaar niet willen begrijpen dat de moderators hier niet alleen zijn om politie agentje te spelen, maar dat ze ook gewoon mee willen discussieren. Volgens mij is het toch over duidelijk wanneer wij voor moderator spelen en wanneer we gewoon onze mening geven als zijnde forumlid. [/quote]
Dat "zeggen waar 't op staat" lees ik regelmatig en vind ik persoonlijk wat minder fraai. Het lijkt zo net of jullie de waarheid in pacht hebben en een wat bescheidenere opstelling zou soms wat beter passen.

De grootste denkfout die je hierboven naar mijn gevoel maakt, is niet dat men geen onderscheid kan maken tussen een optreden als moderator en die als forumlid (dat ligt er meestal dik bovenop), maar dat je er voor moet waken dat de verschillende postings van een moderator/forumlid niet consequent zijn. Wat geeft het namelijk te denken om in de ene posting op te treden als iemand met moddergooit, als je (in het algemeen!) in een ander topic zelf met moddersmijt? Die inconsequentheid is waar je het over zou kunnen hebben naar mijn gevoel.

En dat heeft dus niets te maken met politieagentje spelen o.i.d.. Het zegt immers niets over de hoeveelheid optredens. Enkel met een bepaalde evenwichtigheid tussen de postings. Hoe moeilijk dat ook is uiteraard.

En zoals ik gisteren ook al schreef, treed je als moderator ook op als vertegenwoordiger van Fiets op dit forum, die hier een bepaalde sfeer nastreeft (wat dat ook moge zijn). Van daaruit kun je je als moderator ook niet alles permiteren en dien je een bepaalde toonzetting te hanteren, lijkt mij. Of is er een carte blanche meegegeven bij jullie 'aanstelling'?

(Voor de duidelijkheid: ik wil helemaal niet het beeld schetsen dat het optreden als moderator eenvoudig is. En het doet niets af aan ook mijn dankbaarheid voor het 'vuile werk' dat opgeknapt wordt.)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 dec 2010 18:46

Zo lang er inhoudelijk gediscussieerd word is er geen probleem.
Maar al te dikwijls wordt er hier op de man gespeeld.
En ja, ook door moderators.

En van een moderator zou je toch mogen aannemen dat die de forumleden in hun waarde laten, hoe moeilijk dat soms ook is.

Verder, een fantastisch eindejaar en een gezond en voorspoedig 2011 voor iedereen actief op dit forum en wie jullie dierbaar is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2010 19:12

Ik wil mij aansluiten bij de woorden die hierboven al zijn geschreven door de andere mods.

Zoals AMCF al aangeeft hebben m.n. AMCF en ondergetekende een duidelijke mening. Echter, wij doen dat altijd op persoonlijke titel. Ik vind dan ook dat Danny het goed heeft omschreven: "Voor mij zijn jullie in de eerste plaats forumleden, daarnaast ben je bevoegd om "hier en daar wat bij te sturen". Niet andersom."
Ik zou het fijn vinden als iedereen dit ook snapt en dat we niet elke 2-3 maanden een vergelijkbare discussie als deze krijgen.
Met 2 accounts werken is geen optie, aangezien ik niet eerst als mod het hele forum af ga, en vervolgens nog een keer als prive persoon. Ik vind het (meestal ;) ) leuk om het mod-werk te doen, maar als dit betekent dat ik niet meer als persoon op mijn eigen manier aan het forum deel kan nemen leg ik die functie liever neer. Het deelnemen aan het forum vind ik dan toch leuker, want ik ben in de eerste plaats actief forumlid, maar ik ga er vanuit dat we die keuze niet hoeven te maken.
Less is bore

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 23 dec 2010 19:15

Daniel, daarom is het handiger om de oplossing van kstoer te volgen.
Dat schept meer duidelijkheid in de rolverdeling. Niet iedereen denkt op die manier over dit soort dingen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 23 dec 2010 19:22

[quote="Daniel1975"]Ik wil mij aansluiten bij de woorden die hierboven al zijn geschreven door de andere mods.

Zoals AMCF al aangeeft hebben m.n. AMCF en ondergetekende een duidelijke mening. Echter, wij doen dat altijd op persoonlijke titel. Ik vind dan ook dat Danny het goed heeft omschreven: "Voor mij zijn jullie in de eerste plaats forumleden, daarnaast ben je bevoegd om "hier en daar wat bij te sturen". Niet andersom."
Ik zou het fijn vinden als iedereen dit ook snapt en dat we niet elke 2-3 maanden een vergelijkbare discussie als deze krijgen.
Met 2 accounts werken is geen optie, aangezien ik niet eerst als mod het hele forum af ga, en vervolgens nog een keer als prive persoon. Ik vind het (meestal ;) ) leuk om het mod-werk te doen, maar als dit betekent dat ik niet meer als persoon op mijn eigen manier aan het forum deel kan nemen leg ik die functie liever neer. Het deelnemen aan het forum vind ik dan toch leuker, want ik ben in de eerste plaats actief forumlid, maar ik ga er vanuit dat we die keuze niet hoeven te maken. [/quote]

Dit begrijp ik toch niet helemaal: als je prive iets tegenkomt wat een mod aktie vereist kun je toch als mod inloggen en iets doen of is dat nu zo ingewikkeld? Ik dacht tenminste begrepen te hebben dat je in de praktijk nauwelijk hoeft in te grijpen.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 23 dec 2010 19:28

We lullen allemaal lekker makkelijk maar voorlopig heeft er nog niemand (!) in dit topic aangegeven dat hij denkt de functie van moderator beter in te kunnen vullen dan de huidige.

We weten allemaal hoe het moet, iedereen heeft oplossingen maar er is niemand bij die het wil doen, iets met de beste stuurlui enzo....
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 23 dec 2010 19:36

Uit welk topic komt het citaat van de TS?
Twitter: @rbruijns

eelcoz

eelcoz 23 dec 2010 20:06

[quote="rbr"]Uit welk topic komt het citaat van de TS?[/quote]

Uit het topic over de gesigneerde Rabobank-spullen van Joost Posthuma. Alle posts zijn daar echter verwijderd om het topic niet verder te vervuilen met een off-topic discussie.

Plaats reactie