aantal spaken
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hoi,
De meeste velgen zijn ook een stuk steviger, hoger en zwaarder dan 20 jaar geleden dus kan je ook minder spaken gaan gebruiken en behou je een vergelijkbare stevigheid. Ook de spaken zelf zijn sterk verbeterd in vergelijking met vroeger.
Enkel als je het oude type velg (box of doostype) wil gebruiken doe je er goed aan om flink wat spaken te gebruiken omdat die van huis uit vrij buigzaam zijn.
Ciao,
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hoi,
De meeste velgen zijn ook een stuk steviger, hoger en zwaarder dan 20 jaar geleden dus kan je ook minder spaken gaan gebruiken en behou je een vergelijkbare stevigheid. Ook de spaken zelf zijn sterk verbeterd in vergelijking met vroeger.
Enkel als je het oude type velg (box of doostype) wil gebruiken doe je er goed aan om flink wat spaken te gebruiken omdat die van huis uit vrij buigzaam zijn.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
Hoi,
De brave man bedoelt waarschijnlijk het remblokje....
Bij vele moderne wielen valt gewoon niet meer te rijden als een spaak uitvalt. In het beste geval gooi je de QR van je rem open en hoop je dat de velg niet al te paraplu staat zodat je er mee thuis raakt.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
Hoi,
De brave man bedoelt waarschijnlijk het remblokje....
Bij vele moderne wielen valt gewoon niet meer te rijden als een spaak uitvalt. In het beste geval gooi je de QR van je rem open en hoop je dat de velg niet al te paraplu staat zodat je er mee thuis raakt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 18 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
Hoi,
De brave man bedoelt waarschijnlijk het remblokje....
Bij vele moderne wielen valt gewoon niet meer te rijden als een spaak uitvalt. In het beste geval gooi je de QR van je rem open en hoop je dat de velg niet al te paraplu staat zodat je er mee thuis raakt.
Ciao,
Nee je schoenplaatjes! Als je wiel niet meer draait dan moet je lopen. Ik trek dan mijn schoenen uit sokken zijn goedkoper dan speedplay plaatjes.
hehe
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door de_kobe op 16 December 2006
tegenwoordig is het in de mode om zo weinig mogelijk spaken te steken in je wielen, maar dit lijkt mij helemaal niet stevig. Waarom wilt iedereen dit? is dit alleen voor gewicht?
Hangt van de wielen af meestal is het een combinatie van factoren.
Meestal gebeurt dit voor de aerodynamica, het gewicht een de looks! Comfort kan je soms ook als factor aandragen.
Qua stevighed haalt het (afhankelijk van de wielset) weinig uit, het word meestal gecompensseerd door hogere spaakspanning, beter naafdesign en stijvere velgen.
Het grootste nadeel van weinig spaken, als een spaak breekt dan slijten je schoenplaatje enorm. Meestal is het wiel dan dusdanig uit het lood dat hij niet meer door je remmen kan.
A deo XLR8R
Hoi,
De brave man bedoelt waarschijnlijk het remblokje....
Bij vele moderne wielen valt gewoon niet meer te rijden als een spaak uitvalt. In het beste geval gooi je de QR van je rem open en hoop je dat de velg niet al te paraplu staat zodat je er mee thuis raakt.
Ciao,
Nee je schoenplaatjes! Als je wiel niet meer draait dan moet je lopen. Ik trek dan mijn schoenen uit sokken zijn goedkoper dan speedplay plaatjes.
hehe
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 18 December 2006
als je 2 van de 12 mist moet je echt lopen hoor anders wordt het, 3 vd 12, 4 vd 12 etc etc
Hoi,
Da's een tijdritwiel? Een 12 spaak Shamal? Voor- of achterwiel?
Ik ben benieuwd....
Ciao,
als je 2 van de 12 mist moet je echt lopen hoor anders wordt het, 3 vd 12, 4 vd 12 etc etc
Hoi,
Da's een tijdritwiel? Een 12 spaak Shamal? Voor- of achterwiel?
Ik ben benieuwd....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 December 2006
Als je daarmee gaat trainen met jouw gewicht is het ook wel vragen om problemen.
voor mijn ongeluk was ik gewoon netjes 73 kilo hoor. Idd de zilvere shamal beetje lopen stunten over een rotonde met maatjes.
Als je daarmee gaat trainen met jouw gewicht is het ook wel vragen om problemen.
voor mijn ongeluk was ik gewoon netjes 73 kilo hoor. Idd de zilvere shamal beetje lopen stunten over een rotonde met maatjes.
pas op! paaltje!