Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2007

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2007 12:17

@ jandoedel: op zich een goed punt ware het niet dat ik (en ik denk met mij heel veel anderen) überhaupt geen gebruikmaken van de bevoorrading. Ik ben zelfs mijn zadel niet uit geweest tijdens de rit. Mijn maatje is één keertje vooruit gefietst om de bidons voor ons beiden te vullen en dat was het.Ik houd me trouwens ook aanbevolen voor dat webadres van die fotograaf, fotovansporter.nl lijkt het niet te zijn?
Wat ik trouwens ook nog wel geestig vond was het feit dat bij binnenrijden van België het wegdek meteen gigantisch brak werd  Serieus never nooit over zo'n slecht stuk afvalt gereden.

superdamocles
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:53

superdamocles 22 apr 2007 12:34

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007


@ jandoedel: op zich een goed punt ware het niet dat ik (en ik denk met mij heel veel anderen) überhaupt geen gebruikmaken van de bevoorrading. Ik ben zelfs mijn zadel niet uit geweest tijdens de rit. Mijn maatje is één keertje vooruit gefietst om de bidons voor ons beiden te vullen en dat was het.Havana, dat je maatje vooruit fiets om je bidons te vullen wil niet zeggen dat wij allemaal maatjes hebben die bidons vullen en ook iets te happen mee pakken. Mijn indruk was juist dat de meeste deelnemers WEL gebruik maakten van de bevoorrading. Wij reden de tocht trouwens niet voor de snelste tijd, maar puur voor ons plezier. Hebben dan ook geen last gehad van "stess" onderweg omdat die bierbuiken niet snel genoeg aan de kant gingen.
Hij is super!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2007 12:48

Het webadres is inderdaad fotovansporter.nl, helaas werkt 't nog niet.
Iedereen moet vooral de race op zijn eigen manier rijden. Als ik de verhalen zo links en rechts lees ben ik wel heel blij dat ik vroeg ben gestart; er schijnen mensen zijn later op de dag 25 minuten deden om de Cauberg op te komen door de drukte. Toen ik daar om half 1 aankwam was het nog heerlijk rustig.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 22 apr 2007 12:53

wat een deceptie, die aankomst!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

superdamocles
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:53

superdamocles 22 apr 2007 13:01

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007


Iedereen moet vooral de race op zijn eigen manier rijden. Als ik de verhalen zo links en rechts lees ben ik wel heel blij dat ik vroeg ben gestart; er schijnen mensen zijn later op de dag 25 minuten deden om de Cauberg op te komen door de drukte. Toen ik daar om half 1 aankwam was het nog heerlijk rustig.

Dat is het verschil!! Ik deed mee aan de toerversie. De race is toch vandaag..........
Hij is super!

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 22 apr 2007 14:11

misschien was het zo druk op de cauberg, omdat ze die 2 klootz@##@#$kken moesten pakken!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2007 14:44

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 22 April 2007

Ik heb gister ook fantastisch gefietst tijdens mijn 1e AGR.Op geen enkel heuveltje moeten afstappen!! Wij hadden ook op vrijdag's al even geproefd; 2X Keutenberg en 1X Cauberg. Dat voelde goed, maar als je voor de 1e keer de Keutenberg opgaat, allemachtig...wat een percentage. Ik heb vanaf nu respect voor die berg!!!Voor website's waar je binnenkort foto's kan vinden, verwijs ik jullie naar het gastenboek van de AGR site. Volgend jaar ben ik weer van de partij.


Dan moet je ook eens Steven Rooks classic of bijv Luik Bastenaken Luik rijden, want dan kom je over de Redoute. Dat is net de Keutenberg, alleen dan 3x zo lang .
Het gezeur over drukte snap ik echt totaal niet. Iedereen weet toch dat het afgrijselijk druk wordt als je met 14000 man op 1 route gaat rijden? Als je niet in de drukte wilt rijden dan moet je gewoon later in het jaar een keertje gaan rijden. Er zijn genoeg tochten met een vergelijkbaar parcour waar nog geen 1000 man rijdt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 22 apr 2007 15:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 22 April 2007

Ik heb gister ook fantastisch gefietst tijdens mijn 1e AGR.Op geen enkel heuveltje moeten afstappen!! Wij hadden ook op vrijdag's al even geproefd; 2X Keutenberg en 1X Cauberg. Dat voelde goed, maar als je voor de 1e keer de Keutenberg opgaat, allemachtig...wat een percentage. Ik heb vanaf nu respect voor die berg!!!Voor website's waar je binnenkort foto's kan vinden, verwijs ik jullie naar het gastenboek van de AGR site. Volgend jaar ben ik weer van de partij.


Dan moet je ook eens Steven Rooks classic of bijv Luik Bastenaken Luik rijden, want dan kom je over de Redoute. Dat is net de Keutenberg, alleen dan 3x zo lang .
Het gezeur over drukte snap ik echt totaal niet. Iedereen weet toch dat het afgrijselijk druk wordt als je met 14000 man op 1 route gaat rijden? Als je niet in de drukte wilt rijden dan moet je gewoon later in het jaar een keertje gaan rijden. Er zijn genoeg tochten met een vergelijkbaar parcour waar nog geen 1000 man rijdt.

ben ik met je eens, maar als je van start Cauberg tot finish 25 minuten nodig hebt, dat is toch wel apart!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2007 17:59

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007


Wat ik trouwens ook nog wel geestig vond was het feit dat bij binnenrijden van België het wegdek meteen gigantisch brak werd  Serieus never nooit over zo'n slecht stuk afvalt gereden.

Lol, dat viel ons ook op. Op 1 plaats was het echt zowat vanaf het grensbordje!!
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 apr 2007 19:58

Zo, ook maar ff een berichtje.
Precies om half zeven gestart voor mijn 250 km, tering wat was het toen nog koud, hooguit 2 graden boven nul. Was overigens nog een aardig grote groep starters om half zeven. Gelijk een lekker tempo, helaas na 38 km na de Lange Raarberg op het fietspad een valpartij. Lag iemand echt niet lekker bij, ik hoop dat het meegevallen voor hem is!! Om half tien weer terug in Valkenburg, terug naar de auto wat gegeten en wat kleren uitgedaan en begonnen aan de 150 km lus. Was wel erg druk, maar viel mij toch nog alles mee met de drukte, toen ik eenmaal Valkenburg weer uit was, ieder geval alles fietsend kunnen doen, zonder gehinderd te worden. Was om kwart voor vier terug aan de finisch in Valkenburg, dat was wel een drama!! .
Maar, ja dat was ik inmiddels wel gewend van vooorgaande jaren!Gemiddeld 27 km/uur, kortom een mooie dag, ik ben weer tevreden!!
P.S. Dat brakke asfalt in Belgie, de kasteelstraat, ligt daar al jaren en zorgt bij de FietsChallenge altijd voor rond slingerende bidons en lekke banden!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie