Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

probleem garantie frame en fietsenmaker

outrun2
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mei 2006 00:31

outrun2 18 jan 2007 00:46

ik heb dus een huismerk carbon frame met alu lugs, nu wil het mij weer lukken dat het aan 2 lugs aant barsten is aan de lak... ik naar de FM maar daar vertelde hij me doodleuk dat het normaal is dat alu lugs met carbon kunnen barsten geven aan de lak (carbon werkt en alu niet), dus niks nieuw frame voor me... ik de groothandel mail verzonden en daar vertellen ze me dat ze mij niet helpen en ze alleen via de FM werken dus ik sta nergens...
iemand dit ook al voorgehad en wat kan ik beste doen? een frame met barsten is volgens mij niet normaal, hij wil gewoon geen werk hebben,  hij heeft zijn geld toch al gehad...
 

gaperslanden
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:47

gaperslanden 18 jan 2007 09:50

Het is niet vreemd dat dit gebeurd je frame is niet defect denk ik alleen hebben ze eem te harde lak gebruikt.
Deze is niet flexibel vandaar de barts, er zijn meerde fabrikanten die daar last van hebben.
Is echter het alu/carbon los van elkaar dan wordt het anders.

Sportieve groet,

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 18 jan 2007 10:01

Inderdaad een no name frame dat relatief goedkoop af is gelakt met een foute lak (te weinig weekmaker gebruikt). Ik denk dat of je rechtsbijstand in moet schakelen (als je die hebt) en een brief moet laten schrijven (dit is niet normaal en ze mogen mij benaderen om het te onderbouwen) alternatief is je verlies nemen, over laten spuiten (meteen een ander merk op laten zetten) en nooit meer bij deze fietsenmaker komen (laat het vooral niet na om deze man flink zwart te maken binnen de club).

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 18 jan 2007 10:49

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 Januari 2007


Inderdaad een no name frame dat relatief goedkoop af is gelakt met een foute lak (te weinig weekmaker gebruikt). Ik denk dat of je rechtsbijstand in moet schakelen (als je die hebt) en een brief moet laten schrijven (dit is niet normaal en ze mogen mij benaderen om het te onderbouwen) alternatief is je verlies nemen, over laten spuiten (meteen een ander merk op laten zetten) en nooit meer bij deze fietsenmaker komen (laat het vooral niet na om deze man flink zwart te maken binnen de club).

Sorry hoor, maar is dat niet iets overdreven? Ik heb vaak frames gezien met een carbon achterbrug waar in de lak bij de verbinding carbon/alu bij de bracket een scheurtje kwam. Waarom zal er dan een nieuw frame moeten komen? Het frame is in dat geval toch niet kapot, alleen in de lak komt over de overgang een scheurtje door de warmte-koudverschillen en door de mogelijke trillingen. Maar het frame is absoluut niet kapot of minder dan toen hij gekocht werd. Je zal het wel raar vinden, maar ik zou er niet moeilijk over doen, het kan geen kwaad en het valt nog niet eens op ook niet. Maar mocht het carbon en alu los van elkaar los zijn/gaan, dan is het een ander verhaal, maar dat is net ook gezegd. Maarja, daar zullen we van wel mening van verschillen ben ik bang.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2007 10:53

We kunnen hier geen oordeel over vellen omdat we niet weten hoe het er uit ziet!!!!!
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2007 11:40

@sivle het kan wel kwaad. Als je lak namelijk beschadigt is kan er vocht en andere rotzooi tussen komen waardoor er nog veel meer loslaat.
Een frame moet ook optisch gewoon goed blijven, ik denk niet dat je blij zou zijn als de lak en verf van je frame aflopen als je een keer in een regenbuitje fietst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 18 jan 2007 11:49

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 Januari 2007


@sivle het kan wel kwaad. Als je lak namelijk beschadigt is kan er vocht en andere rotzooi tussen komen waardoor er nog veel meer loslaat.
Een frame moet ook optisch gewoon goed blijven, ik denk niet dat je blij zou zijn als de lak en verf van je frame aflopen als je een keer in een regenbuitje fietst.

Ja, ok, dat is waar. Maar zolang het bij een barstje blijft zou ik het zelf nog niet zo erg vinden, maargoed. Ik snap het probleem wel.

outrun2
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mei 2006 00:31

outrun2 18 jan 2007 12:05

ok, ik kan het zo laten... maar als na 3 jaar mijn garantie weg is en daarna laat de verbinding wel volledig los, dan heb ik nog meer problemen !

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 jan 2007 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door outrun2 op 18 Januari 2007

ok, ik kan het zo laten... maar als na 3 jaar mijn garantie weg is en daarna laat de verbinding wel volledig los, dan heb ik nog meer problemen !

hoe oud is je frame en kan je fotos van de schade op het forum zetten?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 18 jan 2007 12:20

"Waarom zal er dan een nieuw frame moeten komen"
Zeg ook niet dat het een nieuw frame moet worden maar de laklaag is dan wel "lek" en de lijmverbindingen kunnen vochtig worden. Overlakken is het minimale wat verwacht kan en mag worden.
Niets ergen dan een leverancier die een wezenlijk probleem bagataliseerd/wegwuift.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 18 jan 2007 12:21

Hoe kun je nu over iets oordelen als het probleem niet kunt zien !
Eerst fotootje en dan reakties......

outrun2
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mei 2006 00:31

outrun2 18 jan 2007 12:47

frame is jaar en paar maand oud, 2300 km mee gereden... foto's heb ik niet direct, je ziet zo een witte streep en je voelt wel degelijk dat er een verschil zit in de overgang

Plaats reactie