Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Frame en Campa groep

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 mar 2007 13:57

Ik had er netjes Campa kabels bij geleverd. Maar volgens degene die hem opgebouwd heeft, gaan die alu omhulsels aan het einde van de buitenkabel (hoe heten die dingen??) klapperen in de kabelgeleiders (??). Dus heeft hij voor de derailleurkabels een Shimano buitenkabel gebruikt, omdat hier een plastic omhulsel (voel me nu echt technisch, kuch...) aan zit, zodat dit niet gaat klapperen.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 mar 2007 18:05

Net het eerste (helaas rustige) proefritje gemaakt, heerlijk weer eens een echte racefiets . Maar het probleem met de dicht langs de achtervork lopende cranks blijkt groter dan ik dacht. Voelde iedere keer met aanzetten een soort van tik. Toen ik erachter kwam dat deze tik precies was als ik mijn rechtercrank horizontaal naar achteren had, maar even een blik geworpen op de achtervork. En inderdaad: de crank loopt hier tegenaan met aanzetten, morgen dus inderdaad maar even een cupje regelen.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 13 mar 2007 23:35

Met dank aan de lieve mannen van de fietsenzaak zit er nu een cupje tussen crank en bracket bij en loopt mijn crank niet meer tegen de vork, gelukkig.
Verder heb ik na afstellen nog welgeteld 1 cm aan spacers onder mijn stuurpen, die andere vork had dus uiteindelijk toch gekund Sharkman (maar geeft niet, vind deze toch ook wel erg mooi).
En SHarkman, wat betreft de gekruiste kabels, dit tikt inderdaad bij ieder hobbeltje tegen de onderbuis aan. Is dit niet gewoon te verhelpen door een klein dun stukje tape op de onderbuis te plakken thv het kruispunt van de kabels?
~live fast, die young ~

Plaats reactie