Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Frame en Campa groep

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 16 feb 2007 08:39

Quoten: Origineel geplaatst door Arjen KV op 15 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door girlinred op 09 Februari 2007


 Ga wat nuttigs doen man, trainen bijvoorbeeld, want je wou toch niet zeggen dat je na 3 uur met een dame en een oudje moe bent???


Ach dat is meer mensen overkomen

Toelichting?
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 28 feb 2007 22:58

is je fiets al klaar ?
zo ja kan je dan een foto posten,ben benieuwd hoe die eruit komt te zien .

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 01 mar 2007 12:29

Kreeg gister een telefoontje dat hij bijna klaar is! Jippie a jee (voel me net een klein kind dat een cadeau krijgt ).
Alleen het balhoofdstel moet er nog op (en uiteraard andere zaken die zonder niet gemonteerd kunnen worden). maar die is vandaag eindelijk bij mijn kennis die hem opbouwt bezorgd, dus hopelijk nog een weekje...
En dan zal ik uiteraard wel foto's posten.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mar 2007 21:32

Rare "ik" die foto's post :

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 mar 2007 21:58

Ziet er goed uit, maar eerlijk zeggen was de buitenkabel voor de achterrem op de bon??? Stukje naar de achterrem staat wel heel strak.
Verder even met aceton de ritchey logo's verwijderen en het geheel is helemaal af.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 mar 2007 22:24

Ik moet zeggen dat door de positie van de vaste kabelstoppen op de Scott je wel erg rottig uitkomt tov de achterrem ik heb dat zelf ook ervaren.
Maar deze is idd wel erg zuinig, als de werking maar goed is....
Wel een hele mooie fiets geworden! veel plezier ermee!
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 12 mar 2007 09:17

Dat met die aanlas klopt, maar is enkel bij kleine frames een probleem. Voorkabel is het belangrijkste. Zie regelmatig fietsen op het forum voorbijkomen waar de lus veel te kort is gemaakt (mooi??). Als je achterrem dichgaat als je je stuur 1/4 naar rechts beweegt heb je het niet goed gedaan.
Achter hoor in een lust te lopen zodat de kracht niet op de zijkant van de binnenkabel komt, is lastig maar met wat knutselen/proberen lukt het wel.  

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 mar 2007 09:29

Thanx AF, ik kon geen foto's uploaden, dus vandaar zijn hulp. Moet zeggen dat de fotohoek wel een beetje raar is, waardoor de fiets wel erg stijl lijkt. Verder inderdaad supermooi fietsje, ga de Ritchey logo's nog even verwijderen en wil er tzt een paar zwarte wielen in hebben, blinkt me nu een beetje teveel.
Wat betreft de kabels. Remmen doet ie goed, zal er vandaag nog eens extra op letten. Ben nog niet verder gekomen dan een rondje in de buurt, omdat ik met koorts op bed heb gelegen sinds ik hem opgehaald heb (hoezo frustrerend?). Gister dus even 5 minuten gereden en meteen het stuur naar beneden gezet, vork moet dus nog gezaagd..
Aangezien jullie toch zo kritisch kijken, er is nog iets met de kabels. Mij benieuwen wie het ziet, Sharkman??
 
En voor ik het vergeet. Sharkman, thanx a lot!
~live fast, die young ~

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 12 mar 2007 09:37

Als je die gekruisde schakelkabesl bedoelt. Is zeker het proberen waard (ik ben ermee gestopt aangezien de kabels tegen de onderbuis tikten).
Als dit niet gebeurd lopen de kabels bij het balhoofd mooier en zou ik het zeker zo laten.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 mar 2007 13:05

Haha, da's ook een goede, klopt inderdaad. Aangezien ik er nog niet op gefietst heb, zal ik even opletten of het tikt en het is inderdaad gedaan ivm de mooiere loop.
Inmiddels is er iemand wat nagellakremover armer, zijn de WCS logo's verwijderd en zijn de wielen, afgezien van het zwarte Ksyrium, stickervrij.
Maar ik bedoelde nog wat anders, zit namelijk een Shimano item op deze fiets
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 mar 2007 13:24

Ik heb hem net nog even op de weegschaal gehad, bijna 8kg (ergens tussen de 7,8 en 8), gewicht excl wielen(en uiteraard cassette a 220g volgens tabel): 5 kg. Oftewel: die lichtere wielen gaan er zeker nog een keer komen.
En nog een vraagje Sharkman. Wanneer ik de cranks horizontaal zet, loopt deze rechts erg dicht langs de achtervork vergeleken met links. Kwestie van cranks na 'inrijden' nog een keer aandraaien??
 
~live fast, die young ~

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 12 mar 2007 13:34

Dat met die cranks is normaal. (als rechts maar niet mider wordt dan 3 mm (anders moet er een ring tussen cup en bracket).
Als je bedoelt dat je een Shimono kabelsteller hebt toegevoegd: waarom?

Plaats reactie