Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wat te kopen?

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 01 feb 2007 21:47

Nou, dit is dus mijn fiets.

Wil er zelf wat dingen aan veranderen, maar niet al te veel (en te moeilijke) dingen.... Zat te denken aan een carbon zadelpen en misschien een nieuw zadel. ventueel ook nog wat nieuwe bidonhouders (liefst carbon). Hebben jullie misschien enkele suggesties betreffende boven genoemde onderdelen?!
Liefst leverbaar bij bikeshop of een andere betrouwbare internetshop, of natuurlijk een fietsenwinkel als Salden. nderdelen liefst met kwaliteit en/ of naamsbekendheid.
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 01 feb 2007 22:10

Ow ja, dit zijn de specs van de fiets:
2004 Trek 5500 (althans een 5200 zonder de stickers) carbon frame, 56 cm, OCLV 120.OCLV 110 voorvorkSan Marco zadelBontrager zadelpenGipiemme wielset; FulCrum (Ultegra snelspanners...)Volledige Dura Ace afmontage, double 10 speed (ketting, kettingblad, voorderailleur, achterderailleur, cassette, crankstel, shifters, remhoeven)Pro (PLT) stuurCane Creek balhoofdSPD klikpedalenTacx bidonhoudersTrek bidonsTrek fietscomputer 9i (wired)
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 01 feb 2007 22:17

Gezien jou stuurpen en waarschijnlijk ook stuur, denk ik dan dat het mooiste is dat je er een Pro Pilot zadelpen opzet. De zilveren dan. Bidonhouders is misschien de Tune Wassertrager een mooie, anders heb je ook nog altijd de full carbon van Elite. en je zadel dat is natuurlijk eigen keus wat je zelf lekker vind zitten. Zoals ik hier lees en hoor schijnt het dat de SLR een goed zadel is. ik heb er geen ervaring mee.
 
p.s. waarom geen Bontrager wielen? Trek en Bontrager lijkt mij, net als je zadelpen nu...
 
en verders natuurlijk veel plezier en veel VEILIGE km's  met je fiets!
Afbeelding

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 05 feb 2007 00:01

Welk zadel is dat precies? Misschien wat links?
Wou geen bontrager zadelpen erop, Gipiemme waren beter (zeiden ze bij Salden). En wil iets van een carbon zadelpen, maar zou niet weten wat een goed merk/ pen is....
Over de bidonhouders, Elites lijken me wel geschikt ja.
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

miegael
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:33

miegael 06 feb 2007 18:55

ff een keertje photoshoppen en kijken of wit stuurlint en evt wit zadel mooi staat.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 06 feb 2007 19:55

Quoten: Origineel geplaatst door f1freek op 04 Februari 2007


Welk zadel is dat precies? Misschien wat links?
Wou geen bontrager zadelpen erop, Gipiemme waren beter (zeiden ze bij Salden). En wil iets van een carbon zadelpen, maar zou niet weten wat een goed merk/ pen is....
Over de bidonhouders, Elites lijken me wel geschikt ja.


zeggen ze bij Salden, maar ik denk dat hun eerder naar het prijskaartje kijken dan naar de echte kwaliteit ervan ;) Daarnaast heb je zoveel carbon zadelpennen, de ITM Forget Lite is misschien wat!? je hebt ze ook van BBB en PRO die zijn ook goed. zelf rij ik ook al een aantal jaar met een BBB bevalt goed, logo'tjes er mooi vanaf gehaald, en niemand zie dat je met een BBB rij,,,,
Bidon houders, Elite zijn redelijk aan de prijzige kant. Tune Wassertragers zijn relatief goedkoop (€35) met bidon, en een levenslange garantie als ze kapot gaan, kortom, als jij valt, en je valt ze kapot krijg je een nieuwe.
Wit stuurlint zou ik carbon nemen. de kurk is niet schoon te houden, na twee weken van wanhoop het er maar weer af gehaald, bij iedere aanraking werd het al vuil en krijgt het een vieze bruine kleur!
over het zadel, klik ff op zoeken hier en je vind er genoeg over. Zadel zou ik persoonlijk weinig/ niks aan doen als het goed zit. op je zadel moet je niet besparen. Uit ervaring weet ik het, ik had het wel gedaan, alleen maar ellende mee gehad, vanaf de eerste km. nu welliswaar een carbon zadel erop gezet, ook lichter ( bij toeval) maar dat was gewoon omdat ik een "naadloos"zadel wilde, dus eigenlijk een carbon, en het bevalt super!. maar dat is eigen keus natuurlijk!
Afbeelding

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 12 feb 2007 00:01

Nou, zat dus eigenlijk te denken aan Bontrager X-lite (zadelpen).
Heb geen ervaring met het lint, dus dat laat ik denk ik gewoon lekker zitten
Bidonhouders zal ik onthouden. Zal misschien wel goed zijn in combi met de zadelpen...
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 12 feb 2007 00:49

volgende keer de foto van andere kant nemen dan is crankstel ook zichtbaar en is dat een witte remkabel die naar achter loopt ? en derailleur kabels wel donker?

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 14 feb 2007 17:54

De remkabels zijn zilverkleurig (nokon?) en de shifterkabels zijn inderdaad gewoon zwart. Kettingbladen zijn overigens ook gewoon zilverkleurig.
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 14 feb 2007 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 06 Februari 2007


Bidon houders, Elite zijn redelijk aan de prijzige kant. Tune Wassertragers zijn relatief goedkoop (€35) met bidon, en een levenslange garantie als ze kapot gaan, kortom, als jij valt, en je valt ze kapot krijg je een nieuwe.

Eey Maus, hoe regel jij dat ? Stuur jij ze op naar Tune?Het enige nadeel vd Wassertragers vind ik namelijk dat ze vrij kwetsbaar zijn bij valpartijen, dus als er echt zon garantie is is dat wel handig (heb hier nog een kapotte liggen die ik na een valpartij vervangen heb )
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Plaats reactie