Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets van de koffiewinkel

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 25 feb 2007 10:07

De fiets heeft wel wat weg van bulls..... gezien het "vinverloop" op de buis.

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 25 feb 2007 10:47

toch vind ik het niet zo secht , als je nu een beperkt budget heb en je wil een goede fiets voor 1000 euro lijkt het mij wel wat, bij een lokale fm betaal je voor dit al snel 1500 euro en je hebt geen 3 jaar garantie,en de meeste onderdelen zijn dan nog van relatief goede kwaliteit, itm, ... en meestal doen de lidl en aldi zeer soepel over garantie
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 25 feb 2007 10:48

Tja wie hem wil kopen koopt deze fiets toch! Voor Ultegra best een nette prijs en laten we eerlijk zijn waar je een fiets ook via internet gaat bestellen je blijft altijd met een aantal practische zaken zitten.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 25 feb 2007 11:44

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 Februari 2007

Zijn ze niet prachtig?
Waar hebben we eigenlijk racefietsschoenen met clips en speciale pedalen voor....  
Juist, voor deze pedalen!
(Zilverkleurige Shimano SPD PD-M505 pedalen, incl. afdekplaatje SM-PO22 en reflector )
......aangaat, aanpassingen, deskundig advies etc. Ik raad iedere aankoop van een racefiets via Internet af. Een fiets moet je passen; ze past of ze past niet. Bij de Aldi, Lidl of Tchibo koop ik dus geen racefiets, geen computer etc..........
De fiets wordt overigens in Duitsland gemaakt. Van Duitse hand zijn er goede racefietsen op de markt. Denk aan een Stevens. Of aan een Cube, Canyon, RedBull........

En ook een Canyon is alleen via het web te koop..

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 25 feb 2007 18:43

bla bla
De fiets wordt overigens in Duitsland gemaakt. Van Duitse hand zijn er goede racefietsen op de markt. Denk aan een Stevens. Of aan een Cube, Canyon, RedBull........


En ook een Canyon is alleen via het web te koop..

Nou intersantos Heerlen is ook mogelijk

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 feb 2007 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 25 Februari 2007

En ook een Canyon is alleen via het web te koop..


En dus valt die ook af, slimmerik

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 feb 2007 22:47

Over de pedalen, voor de laatste keer: de pedalen (PD-M505) in combinatie met Ultegra, is dat een logisch combinatie? Je hebt een (merkloze) fiets met semi-professionele onderdelen, en je laat je vervolgens afschepen met amateuristische m505 pedaaltjes... Ultegra-pedalen, was dat teveel gevraagd? Jullie mogen het zelf invullen.
Ik zei het eerder al: de koffiewinkelfiets komt mij in zijn totaliteit erg amateuristisch over. Daarmee bedoel ik: echt een fiets voor de toerist. Zonde dus van de - op de pedalen na - Ultegra afmontage. Maak je hooguit 1000 kilometer per jaar (lekker in de zon), dan is Ultegra overbodige luxe. Altijd op dit forum maar een negatieve attitude over de minder hoogwaardige groepen. Minder betekent niet slechter. De keuze voor een groep is afhankelijk van wat je aspiraties zijn; wil je vaak en intensief trainen, ben je professional of amateur et cetera.
Heb je voldoende budget, dan is overbodige luxe niet teveel gevraagd. Maar bezuinig dan niet op toebehoor zoals schoenen, pedalen etc. Ga dan tevens niet op je gevoel af, laat je door een deskundige informeren naar de mogelijkheden, laat je opmeten, maak een testrit, stel vast of de fiets goed of niet goed past.
Erg kritisch zijn jullie kennelijk niet. Over de garantie het laatste. Goed onderscheid dient gemaakt te worden tussen fabriekgarantie en de garantie van de fietsenzaak cq. de supermarkt, en een onderscheid tussen de racefietsonderdelen (wielen, bidonhouder, stuur, zadel etc.) en het frame. Op het frame van mijn Sensa racefiets zit 10 jaar garantie. Op de websitevan de fietsgigant staat dit:"....[wij geven] standaard een half jaar garantie op alle lopende en draaiende onderdelen. Daarnaast heeft u fabrieksgarantie op het frame. Dit is, afhankelijk van het merk, 5 tot 10 jaar. Er zijn een aantal fietsen waar deze garantie niet voor geldt. Deze zijn vaak merkloos en erg goedkoop...." Dat Tchibo 3 jaar garantie geeft op een merkloze fiets van 1000 minus 1 euro bezie ik als een risico.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 feb 2007 00:26

De winkelier moet jouw gewoon garantie geven. De lengte van de garantieduur die je wettelijk hebt is naar wat je in alle redelijkheid van een product mag verwachten. Van een No-name frame mag je best vanuit gaan dat het langer dan 2 jaar mee gaat en dus moet de Fiets Gigant ook gewoon garantie geven als ie eerder kapot gaat.
Fiets op het internet kopen kan prima als het om de geometrie gaat. De goede maat kiezen lukt wel redelijk aan de hand van websites als wrenchscience. Nog al wat FM's die er minder van bakken als ik zo om me heen kijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 26 feb 2007 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 Februari 2007


Over de pedalen, voor de laatste keer: de pedalen (PD-M505) in combinatie met Ultegra, is dat een logisch combinatie? Je hebt een (merkloze) fiets met semi-professionele onderdelen, en je laat je vervolgens afschepen met amateuristische m505 pedaaltjes...


Nou overdrijf je. Vaak zitten op duurdere racefietsen helemaal geen pedalen. Aangezien men hier compleet wil zijn zal men hebben gekozen voor toch een klikpedaal, dat ook als normaal pedaal te gebruiken is. Helemaal geen gekke keus.
(deze pedalen zitten bijvoorbeeld ook op mtb's van grote merken in de prijsklasse tot ruim 2000 euro, misschien geen fraaie sluitpost, maar niet echt iets om deze fiets op af te branden)

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 26 feb 2007 09:37

Ik heb bij de koffiewinkel wel de hartslagmeter gekocht voor 30 euri, dat leek me wel een goede koop, aangezien mijn vorige het net begeven had!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 26 feb 2007 13:11

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 Februari 2007


En dus valt die ook af, slimmerik


Dankjewel voor dit compliment.
Ik denk overigens dat we maatvoering en geometrie bij aanschaf van dit soort fietsen ook weer niet moeten overschatten. Mensen die voor duizend euro een fietsje kopen zullen deze veelal gaan gebruiken om te toeren. Dan is bij de juiste framemaat dmv aanpassing van zadel- en stuurhoogte al snel een aanvaardbare houding te vinden.

Plaats reactie