Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Schakelen?

faustojr
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2007 13:47

faustojr 23 feb 2007 17:30

 ik wil hem wel proberen, als iemand mij sponord.
In deze zin wijst evert wel degelijk op een dt-fout!
Over het algemeen heeft Evert zeker gelijk dat er posts bij zitten waarbij je echt moeite moet doen om de strekking te ontcijferen. En als we op spellingsfouten gaan letten dan blijven we bezig!

phear
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:41

phear 23 feb 2007 17:32

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 23 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 23 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 23 Februari 2007


Als totale fietsleek bestel je je eerste fiets best bij een lokale fm me dunkt. het "slachtoffer" zal zich nu toch moeten wenden tot een fm, die de volle pot zal rekenen, terwijl die anders gratis de versnellingen afregelt.  Binnen een maand moeten de spaken aangespannen etc. en voor je het weet  kost je goedkope internetfiets je meer dan een fiets gekocht bij de fietsenmaker op de hoek. Mensen die een eerste fiets zoeken worden op dit forum naar mijn bescheiden mening veel te vaak naar zo'n internetaanbieder georïenteerd.
Een vakkundig afgestelde Tiagra-groep schakelt veel beter dan een 105 die je zelf niet naar behoren krijgt afgeregeld.


Tja, als je de postgeschiedenis van de topicstarter bekijkt, zie je een topic waar hij om raad vroeg. Hij wist niet wat hij moest kiezen, een duurdere fiets bij de fietsenmaker of een goedkopere fiets bij een internetwinkel. Hij ging uiteindelijk toch de goedkopere fiets kiezen...
Ik heb geen leedvermaak, maar idd, je eerste fiets kan je misschien beter bij een fietsenmaker kopen. Dan kan je gaandeweg zelf uitvissen hoe alles werkt. Nu komt alles op een hoopje.
Ik denk wel dat er hier genoeg mensen zijn die hierop wijzen op dit forum.


Ik vind het ook wel een beetje gek hoor, dat al die "kenners" op de vraag van Phear voor een beginnersfiets allemaal spontaan beginnen te roepen dat een Red Bull de perfecte keuze is.
Voor een beginner komt zo'n verhaal wel overtuigend over. Red bull heeft natuurlijk ook prima fietsen, maar het afstellen en voor onderhoud is het voor eenbeginner best lastig als je dat allemaal zelf moet uitzoeken. een racefiets is geen simpel oma-fietsje dat je bij de Gamma koopt.
Als ze werkelijk zoveel verstand van zaken hebben, dan hadden ze best  even mogen waarschuwen.
Maar goed, de situatie is niet anders. Op www.parktool.com heb je goede handleidingen. Succes ermee.

Dank je. Ik heb trouwens best lang gezocht en veel fietsen gezien maar als je eenmaal een fiets heb gezien die je echt aanspreekt qua uiterlijk... was ik verkocht dus.

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 23 feb 2007 18:37

Quoten: Origineel geplaatst door faustojr op 23 Februari 2007


Evert,
Je moet niet gaan zeiken over spelfouten als je zelf niet eens kan spellen! Ik moet je wel nageven dat ik me ook mateloos erger aan het taalkundig vermogen van velen. Maar ik lees in zo'n beetje elk bericht wel een spelfout, dus moeten we daar nu ineens over gaan zeiken?
'Jonytj vind ze zelf misschien leesbaar', dit stond in jouw post. Klopt taalkundig ook niet helemaal of wel?


Over dt-fouten maak ik me ook helemaal niet druk! Het gaat me er vooral om over de MSN-taal die hij gebruikt, of dat hij te snel wilt typen. Dan krijg je zulke dingen: hte i.p.v. het. Snap je?
Over die zin die je daar quote van mij, heb je gelijk qua taalkundigheid, maar dit is zoals Paashaas aangeeft leesbaar.
Nulla tenaci invia est via!

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 23 feb 2007 18:50

nu, ik zal wat meer  tijd nemen om te typen, en geen msn taal meer gebruiken
hoopelijk zijn jullie nu tevreden
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 23 feb 2007 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door jonytj op 23 Februari 2007


nu, ik zal wat meer  tijd nemen om te typen, en geen msn taal meer gebruiken
hoopelijk zijn jullie nu tevreden
grtz jony

Nee, ik ben pas tevreden als je posts ook daadwerkelijk iets gaan toevoegen aan de discussie. ngelooflijk hoe je dit forum vervuilt met je zinloze opmerkingen.

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 23 feb 2007 19:37

wat is er dan zo "oninteresant"aan mijn post ? "
flanders, campa the best !!!!!!!!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 23 feb 2007 22:53

Omdat je werkelijk in ieder topic meent mee te moeten praten zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Het zijn "gebakken lucht" opmerkingen.
Science of Performance!

skik
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 apr 2006 13:56

skik 23 feb 2007 23:52

Kunnen we offtopic gezeur misschien beeindigen ter plekke hier, want dit draagt niet bij aan een oplossing voor het daadwerkelijke probleem.
Bovendien altijd die nutteloze opmerkingen over het kopen bij een fm of een fiets via internet bestellen. De koper wist waaraan hij begon en persoonlijk vind ik het erg goed van hem dat het graag wil leren hoe alles in elkaar zit. Een fiets van je fm leer je namelijk niets van. De meeste mensen tegenwoordig weten nog niet eens hoe ze een band moeten verwisselen, laat staan dat ze het willen leren.
Bovendien met jullie eindeloos gezeur op elkaar in die topics jagen jullie mensen weg, stuur elkaar pb's over taalfouten en ga daar niet een heel topic mee verzieken.

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 24 feb 2007 00:18

Ntopic:
Ik heb zelf ook een Red Bull en dus ook hetzelfde verhaal van wielen en zadel+pen erin, stuur rechtzetten en gaan. In mijn geval hoefde er verder niks afgesteld te worden aan de versnellingen. Handig is dus om -zoals ergens eerder hier tussen de afdwalende discussie gepost- even wat foto's te plaatsen.
Mijn fiets is bezeten!

tomverheulen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:57

tomverheulen 24 feb 2007 01:18

Jullie moeten allemaal niet zo moeilijk doen, iedereen met een schroevendraaier en een inbusje kan zn versnellingen afstellen. Check deze link:
http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Je moet kijken bij het kopje derailleurs afstellen. Het komt ongeveer hier op neer. Als je je kabels loshaalt met het inbusje op de derailleur moet je met de twee stelschroefjes het bereik van de derailleur instellen. Vervolgens bevestig je de kabels en doe je de fijnafstelling met de stelschroefjes op de kabelstukken. Gewoon proberen en lekker klussen. Meer details in de link, succes.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 24 feb 2007 02:58

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 23 Februari 2007

Omdat je werkelijk in ieder topic meent mee te moeten praten zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Het zijn "gebakken lucht" opmerkingen.


Hoi,
Daar is hij zeker niet alleen in. Er zijn er nog wel meer die om de haverklap hun zegje willen doen maar niemand is dan ook verplicht om alles te gaan lezen.
Wat betreft schrijffouten, tikfouten maakt iedereen wel maar het aantal spelfouten stijgt elk jaar zienderogen. Echt wel schrikbarend en dat is niet alleen op dit forum, ik lees en post in zo'n vijf verschillende talen en het is overal hetzelfde liedje.
Persoonlijk vind ik het gebrek aan respect, zowel voor je medemensen als voor jezelf. Het is net hetzelfde als iemand met je smerige poten de hand drukken. Doe je toch niet, toch?
Wat mij betreft, wie zich niet wil aanpassen moet zich maar beperken tot passief meelezen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de moderatoren om de haverklap op de knieen moeten smeken om een post aan te passen en dies meer?? Ik vind dat die mensen meer dan geduld genoeg geoefend hebben.
Sorry voor de onderbreking. Rijdt die Red Bull nu al?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

phear
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:41

phear 24 feb 2007 11:07

De mensen die iets nuttigs hebben bijgedragen aan dit topic wil ik bedanken voor de tips. Ik heb niet zo veel tijd dus ik hoop binnenkort aan mn fiets te kunnen sleutelen. Ik ga ook even kijken of ik nog een mooi boek oid kan vinden over onderhoud.
Ps. Ik ben nog steeds een vrouw

Plaats reactie