Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waar op letten

vinny
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:02

vinny 22 feb 2007 21:23

Hey,
Ik rij mijn eerste wedstrijd en ben 1ste jaar nieuweling.
Ik zou graag een paart tips krijge of andere info waar ik moet op letten tijdens de koers, kan iemand er mij een paar geve?
Alvast bedankt.
 

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 22 feb 2007 21:40

ik  was vorig jaar in de zelfde situatie
dus ik weet er al wel wat
spreek nu wel wat over mijn ervaring he
1/ altijd voldoende en warme kledij meedoen
2/sluitspelden niet vergeten (eventueel altijd in de auto laten)
3/vergunning niet vergeten, even als 8 euro voor inschrijvingen
4/zorgen dat de banden hard staan en wielen goed vaststaan
5/remmen en fiets grondig nakijken
6/als het koud is wat warm drinken meedoen en eten
in de koers
1/ als het koud is niet te vroeg aan de startplaats staan, anders koel je teveel af
2/probeer indien mogelijk in de 10 eerste te rijden, beter dan achteraan , minder vermoeiend
3/bedenk dat het na 2 ronden meestal wat kalmer aan word gereden
4/als dan niet goede tip, baas je niet volledig op in het peleton , als je gewoonje helemaal opblaast rij je beter een stukje je eigen tempo en hopen dat het even stil valt
5/op een clubkampioenschap is het gem snel wat trager dan anders, iedereen kijkt dan wat meer naar elkaar
6/zorg dat je met plezier naar een koers gaat
anderen zullen wel nog meer tips hebben
grtz jony
p.s. bij welke ploeg rij je ?
 
flanders, campa the best !!!!!!!!

vinny
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:02

vinny 22 feb 2007 22:57

Dank je voor de post, zeer nuttige info!!
Ik rij bij Flanders (Asfra Racing Team) maar ik heb je op msn

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 22 feb 2007 23:12

dacht al dat je naam me bekend voor kwam
veel succes met je koers
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 23 feb 2007 11:20

Hf en maak 'vrienden' in het peleton. Dus niet te veel roepen enz...

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 23 feb 2007 18:10

Vergeet in de bochten niet goed op te letten.
Als je in peleton een scherpe bocht pakt, kan degene aan de binnekant wel eens van de baan geduwd worden.
Verder zal je alles zelf moeten ondervinden. Vergeet niet, het eerste jaar is een leerjaar.
Succes!
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 feb 2007 18:25

Zeggen dat je bij de 1e 20 moet rijden is heel makkelijk, het vervolgens doen is een stuk lastiger, want nog ruim 100 andere jongens hadden hetzelfde plan.
Mijn ervaring is dat beetje roepen en schreeuwen prima werkt bij jullie in België. Meestal gaan ze gewoon meteen opzij en zeggen ze nog sorry ook , al te veel misbruik moet je er natuurlijk niet van maken want dan heeft iedereen je wel door na een paar wedstrijden. In Nederland kan je roepen wat je wilt, maar dat gaat meestal niets uitrichten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 23 feb 2007 19:02

sommige ergeren zich ook wel wat aan dat geroep hoor
het kan soms zeer iritant zijn,dus niet te veel doen
het zijn vooral deze met een grote mond die dat doen, dat je eens zoept om niet te vallen is begrijpelijk maar je moet niet beginnen roepen en scelden als je wil dat ze je voorbij laten, je moet maar op een of andere strook voorbij rijden
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 feb 2007 19:45

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Februari 2007


Zeggen dat je bij de 1e 20 moet rijden is heel makkelijk, het vervolgens doen is een stuk lastiger, want nog ruim 100 andere jongens hadden hetzelfde plan.
Mijn ervaring is dat beetje roepen en schreeuwen prima werkt bij jullie in België. Meestal gaan ze gewoon meteen opzij en zeggen ze nog sorry ook , al te veel misbruik moet je er natuurlijk niet van maken want dan heeft iedereen je wel door na een paar wedstrijden. In Nederland kan je roepen wat je wilt, maar dat gaat meestal niets uitrichten.

whaha ja dat komt mij ook bekend voor :P zelf ook veel gedaan, en ze dan nog hard uitlachen ook dat ze Sorry zeggen. zelf wat ik ook in bels veel zag is dat renners van de grotere ploegen ( in mijn ogen ans Hollander zijnde) dat bijv. een De Smet en Van Diest al die mannekes achter elkaar aan rijden. zelf doe ik dat niet als een ploeggenoot weg was, dan heb je ze ook tegen je gelijk, tot je begint te lulle dat ze beter kunnen stoppen met rijden omdat je ploeggenoot heer en meester is op het tijdrijden in Nederland. dan hoor je ze wel ineens allemaal tegen elkaar smoezen. heb voor zulke onzin nog nooit zo hard gelache!
Afbeelding

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 25 feb 2007 12:26

Jah dat geroep enzo kan er echt teveel aan zijn. Ik bedoel dan wel roepen om te roepen. Het blijft er meestal ook niet bij. Ik herinner me nog een renner (z'n naam zal ik maar niet vermelden) die gewoon over de weg aan 20 peruur begon te slingeren. Wie voorbij wou ging in de graskant of tegen de grond. Echt een zielig persoon. In een andere koers was er een litouwer zo vriendelijk om m'n ploegmaat in m'n wiel te duwen. Derailleur in frieten. En een klacht indienen kost je maar 250euro

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 25 feb 2007 13:29

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 25 Februari 2007

Jah dat geroep enzo kan er echt teveel aan zijn. Ik bedoel dan wel roepen om te roepen. Het blijft er meestal ook niet bij. Ik herinner me nog een renner (z'n naam zal ik maar niet vermelden) die gewoon over de weg aan 20 peruur begon te slingeren. Wie voorbij wou ging in de graskant of tegen de grond. Echt een zielig persoon. In een andere koers was er een litouwer zo vriendelijk om m'n ploegmaat in m'n wiel te duwen. Derailleur in frieten. En een klacht indienen kost je maar 250euro


ken dat ook die litouwers die komen koersen in belgie, die kijken achter niets
grtz
p.s. bij welke ploeg rij je en bij welke categorie
 
2 de jr junior

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 25 feb 2007 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 25 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 25 Februari 2007




ken dat ook die litouwers die komen koersen in belgie, die kijken achter niets
grtz
p.s. bij welke ploeg rij je en bij welke categorie
 


Hah, momenteel heb ik geen ploeg meer. Ik ben opgestapt bij de tegenganger van de zeemeeuw  Dan weetje wel welke ploeg ik bedoel. Door mijn studies en de uitdaging die me te wachten staat (1ste jaars belofte) heb ik besloten om blanco te rijden.
Iedereen in west-vlaanderen kent die litouwers nu reeds wel. De dag dat ze me ploegmaat doelbewust in me wiel duwden was m'n beste en slechtste ervaring met hen. Ik was mee in een ontsnapping met 4man waaronder 2litouwers. Die mannen rijden rond zoals een kip zonder kop. En dàt is hun zwakheid. Ze beuken er maar op los. Je neemt de eerst volgende premie en om hun te paaien zeg je tegen hen "the next one is your's". En daar gaan ze weer: vlammen, vlammen en nog eens vlammen... je moet er maar aanhangen.Nadat ze me deskundig uit de koers gezet hadden was er wel een platgereden litouwer zo vriendelijk om me tot de finish te duwen  Me derailleur was namelijk volledig geblokkeerd en wandelen zag ik niet zo goed zitten.nthoud goed: in koers zijn het beesten, zorg er gewoon voor dat je in dezelfde situatie terecht komt als hen: de ontsnapping. Het spel dat ze spelen is poepsimpel. Alleen is het in praktijk aardsmoeilijk tegen die mannen.

Plaats reactie