Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waar studeren?

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 28 feb 2007 20:07

Ik ga na mn jaar australië/Nieuw-zeeland filosofie studeren aan de universiteit en aangezien ik me in Australie niet meer kan orienteren ben ik dat nu vast aan het doen. Ik kan in allerlei steden gaan studeren en bij mn keuze wil ik de aanwezigheid van goede fietsverenigingen en (als het mogelijk is) eventuele bergen. De mogelijke steden zijn:
Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Nijmegen
Als mensen goede ervaringen/tips/ideeën hebben, dan laat maar komen.
Alvast bedankt
Greetz scrymm
Vandaag is morgen alweer gisteren

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 feb 2007 20:50

Qua fietsomgeving is Nijmegen het mooist. In Nijmegen zijn ook nog 2 grote studenten wieler verenigingen.
Maar waar je goed kan fietsen lijkt me nu niet echt het belangrijkste als je een universiteit moet gaan kiezen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 feb 2007 21:46

Nijmegen en Tilburg zijn enorm saaie studentensteden dus die zouden voor mij al afvallen, maar goed wie ben ik

Heb zowel in Amsterdam als Rotterdam gestudeerd, mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste; alhoewel het moeilijk woonruimte vinden is. Er wordt wel enorm veel gefietst hier in de omgeving en er zijn ook talloze verenigingen (De Amstel, Olympia, etc.).

Welke studierichting ga je doen trouwens?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 feb 2007 21:52

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 28 Februari 2007

Nijmegen en Tilburg zijn enorm saaie studentensteden dus die zouden voor mij al afvallen, maar goed wie ben ik Heb zowel in Amsterdam als Rotterdam gestudeerd, mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste; alhoewel het moeilijk woonruimte vinden is. Er wordt wel enorm veel gefietst hier in de omgeving en er zijn ook talloze verenigingen (De Amstel, Olympia, etc.). Welke studierichting ga je doen trouwens?


Hmmm, dan zijn Nijmegen en Tilburg dus uitstekende uitstekende steden voor studerende wielrenners. Dan kunnen ze ook niet in de verleiding raken van het leven te genieten...
Maar zonder gekheid, kies eerst een studierichting, kijk dan pas naar de stad. Op de lange termijn is dat zeker beter!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 feb 2007 21:58

@Havana, je moet eens een keer hier in het oosten langskomen, dan kan je pas zien wat trainen is. Hier zijn nog wat echte heuvel te vinden ipv alleen viaducten, stoplichten hebben ze nog niet uitgevonden
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 feb 2007 22:53

In je studententijd ga je roeien natuurlijk! En dat kan het beste in Amsterdam :-)Fietsen kan altijd nog
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 28 feb 2007 23:42

In Groningen is ook een prima filosofie-opleiding. Heuvels hebben we niet... Maar een goede roeivereniging wel. Gyas wint de Varsity!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mar 2007 11:06

Ach wij hebben dan geen heuvels, wij hebben wel WIND en daar word je ook sterk van (weliswaar niet zo leuk als heuvels, maar ach ).
Overigens heb je hier bij Hilversum best een leuk heuveltje waar je op kan rijden, 't kopje bij Bloemendaal is ook best leuk.
Groningen is trouwens ook zeer goed voor filosofie, mijn broer heeft het gestudeerd en is daar zeer tevreden over. Groningen is ook een hele leuke studentenstad.
Ennuh: SKADI wint nog altijd de Varsity (net als vorig jaar)...
amclassic-fan: op een rondje ringvaart kom je welgeteld 1 stoplicht tegen
Bij jullie drinken ze Grolsch da's ook duidelijk een minpunt

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 01 mar 2007 11:16

Zullen we even een nieuw draadje openen over wie de varsity wint HAvana?

Even ontopic: in Groningen heb je de studenten van Tandje Hoger, zitten soms erg goede rijders bij. De NWVG is de burgervereniging. Ik hoor dat dat echt een goede club is.

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 01 mar 2007 11:21

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 01 Maart 2007


Bij jullie drinken ze Grolsch da's ook duidelijk een minpunt

Tref ons niet in ons hart. Grolsch een minpunt noemen is vloeken in de kerk

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 01 mar 2007 12:51

Komen wel veel goede renners uit twente, toeval of???
~live fast, die young ~

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 01 mar 2007 13:09

Kun je niet de studie in maastricht volgen. De poort naar het Limburgse en waalse heuvelland en de ardennen. Een mooiere stad bestaat in Nederland niet (enig chauvinisme mag wel). Dus!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie