Beste mensen,
Aankomende zomer ga ik werken op een camping in Frankrijk en wil ik graag mijn fiets meenemen.Nu heb ik op de site van TGV gevonden, dat je als je een reistas/koffer hebt je wel je fiets achter in de trein kan stoppen.Alleen vroeg ik me af of mensen hier al ervaring mee hebben en/of jullie misschien weten wat een goede reistas is, die niet rond de 200 euro moet kosten?Ik heb op Futurumshop en Salden reistassen gevonden van 100 euro, maar ik weet niet zeker of deze wel sterk genoeg zijn?
Alvast bedankt voor de hulp
Met de trein op (fiets)vakantie?
Zoek en gij zult vinden
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=12012
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=12012
Quote: Origineel geplaatst door Rufio op 02 Maart 2007
Beste mensen,Aankomende zomer ga ik werken op een camping in Frankrijk en wil ik graag mijn fiets meenemen.
Nu heb ik op de site van TGV gevonden, dat je als je een reistas/koffer hebt je wel je fiets achter in de trein kan stoppen.
Alleen vroeg ik me af of mensen hier al ervaring mee hebben en/of jullie misschien weten wat een goede reistas is, die niet rond de 200 euro moet kosten?
Ik heb op Futurumshop en Salden reistassen gevonden van 100 euro, maar ik weet niet zeker of deze wel sterk genoeg zijn?Alvast bedankt voor de hulp
Aan een tas om de fiets in de TGV mee te nemen hoef je veel minder zware eisen te stellen als een tas/koffer om je fiets mee in een vliegtuig te vervoeren. Je legt namelijk zelf je fiets weg, je gaat er dus voorzichtig mee om. Het gaat strikt gesproken ook alleen om een 'hoes' (housse). Dun nylon is dus in principe al voldoende. Er zijn er genoeg te koop die klein oprolbaar zijn zodat mensen 'm direkt daarna onder de bagagedrager kunnen proppen. Een goed model dat iets groter is en iets van bescherming biedt is het model van Decathlon, da's een Franse firma daarmee ben je verzekerd van de juist maten.
Ik gebruik al een jaar of 15 een tas van Agu, doet 't nog altijd prima.
Beste mensen,Aankomende zomer ga ik werken op een camping in Frankrijk en wil ik graag mijn fiets meenemen.
Nu heb ik op de site van TGV gevonden, dat je als je een reistas/koffer hebt je wel je fiets achter in de trein kan stoppen.
Alleen vroeg ik me af of mensen hier al ervaring mee hebben en/of jullie misschien weten wat een goede reistas is, die niet rond de 200 euro moet kosten?
Ik heb op Futurumshop en Salden reistassen gevonden van 100 euro, maar ik weet niet zeker of deze wel sterk genoeg zijn?Alvast bedankt voor de hulp
Aan een tas om de fiets in de TGV mee te nemen hoef je veel minder zware eisen te stellen als een tas/koffer om je fiets mee in een vliegtuig te vervoeren. Je legt namelijk zelf je fiets weg, je gaat er dus voorzichtig mee om. Het gaat strikt gesproken ook alleen om een 'hoes' (housse). Dun nylon is dus in principe al voldoende. Er zijn er genoeg te koop die klein oprolbaar zijn zodat mensen 'm direkt daarna onder de bagagedrager kunnen proppen. Een goed model dat iets groter is en iets van bescherming biedt is het model van Decathlon, da's een Franse firma daarmee ben je verzekerd van de juist maten.
Ik gebruik al een jaar of 15 een tas van Agu, doet 't nog altijd prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
afgelopen zomer heb ik de fiets in de tgv mee terug genomen van een fietsvakantie. Het was een oude fiets en ik had een jaar daarvoor gezien dat mensen een gewoon 6 rollen huishoudfolieplastic(leuk scrabble woord?) om hun fiets rollen voor in de tgv. Dat Heb ik dus ook gedaan. Had wel ff mn wielen eruit gehaald en langs mn fiets gebonen. Ook het stuur had ik gedraaid. Dit pakketje heb ik in 10 lagen huishoudenfolie gewikkeld en daarna met tape afgeplakt, niemand die er wat van zei. Iets goedkoper dan een fietskoffer. Alleen als je zuinig bent op je fiets zou ik het niet doen.
groeten
groeten
Bedankt voor de antwoorden.Folie is een economische oplossing, alleen ik moet ook nog beetje sjouwen met de fiets en andere tassen.Dus ik denk dat ik wel zo'n nylontas moet regelen.Maar ik begrijp dat er dus wel genoeg ruimte is op de trein, das fijn om te horen.
Groeten
Quote: Origineel geplaatst door Rufio op 03 Maart 2007
Maar ik begrijp dat er dus wel genoeg ruimte is op de trein, das fijn om te horen.Groeten
Op alle balkons zijn bagagerekken. De standaard maten voor een Franse fietstas zijn zo dat je fiets in het grootste bagagerek kan liggen.
Maar ik begrijp dat er dus wel genoeg ruimte is op de trein, das fijn om te horen.Groeten
Op alle balkons zijn bagagerekken. De standaard maten voor een Franse fietstas zijn zo dat je fiets in het grootste bagagerek kan liggen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 aug 2009 17:34
sorry dat ik zon oud topic omhoog haal...
Maar ik heb even een vraagje over die fietshoezen.
Ik heb even op de site van de Decathlon gekeken en ik vroeg me af welke nou precies voldeden aan de reglementen. (van de TGV)
http://www.decathlon.nl/NL/transporthoes-17471963/
of is deze al goed genoeg?
http://www.decathlon.nl/NL/beschermhoes-fiets-11670136/
of zelfs deze?
http://www.decathlon.nl/NL/beschermhoes ... -11670170/
en wat zijn de voordelen van de 1 boven de ander? (behalve de prijzen )
Daarnaast lijkt het dat in de uitgebreide, ik zowel het voorwiel als het achterwiel moet verwijderen, hoe kan ik dan zorgen dat mijn fiets niet op mn tandwielen en mn derailleur rust?
Maar ik heb even een vraagje over die fietshoezen.
Ik heb even op de site van de Decathlon gekeken en ik vroeg me af welke nou precies voldeden aan de reglementen. (van de TGV)
http://www.decathlon.nl/NL/transporthoes-17471963/
of is deze al goed genoeg?
http://www.decathlon.nl/NL/beschermhoes-fiets-11670136/
of zelfs deze?
http://www.decathlon.nl/NL/beschermhoes ... -11670170/
en wat zijn de voordelen van de 1 boven de ander? (behalve de prijzen )
Daarnaast lijkt het dat in de uitgebreide, ik zowel het voorwiel als het achterwiel moet verwijderen, hoe kan ik dan zorgen dat mijn fiets niet op mn tandwielen en mn derailleur rust?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
1. die laatste twee die jij aanhaalt zijn gewoon opberg hoezen, die je over je fiets trekt alleen de eerste is dus een tas waar je jouw fiets in kan doen.
rose had van die schuimblokken die je dan om het grootste voorste tandwiel kon doen, alleen kan ik ze niet meer vinden op hun site
rose had van die schuimblokken die je dan om het grootste voorste tandwiel kon doen, alleen kan ik ze niet meer vinden op hun site
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
- Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
- Contact
Ik gebruik zelf deze hoes:
http://www.cycle-basar.de/Transportkoff ... :2007.html
In de trein ben je er zelf verantwoordelijk voor, dus dan is die goed genoeg. Ik gebruik hem echter ook in het vliegtuig, en dan is die maar net aan. Maar ja, mijn MTB heeft van mijn rijstijl net zo veel te lijden als van transport door de lucht Voordeel is dat ik met deze hoes elke keer weer binnen de gewichtlimiet weet te blijven, wat je met een doos of koffer niet lukt. hiermee bespaar ik dus zomaar tot €200,- per vakantie, daar kan ik wel een kleine reparatie van betalen
Om je racefiets er in te krijgen volstaat het voor mij, met een 62cm frame, om de wielen en pedalen te demonteren, zadel laten zakken en stuur draaien. Mijn MTB heeft een langere wielbasis, daar moet ik ook de lefty voorvork demonteren, maar dat is eenvoudig bij een lefty. De MTB van mijn vrouw past er wel in met dezelfde acties als bij mijn racefiets. Als de fiets het vliegtuig ingaat, demonteer ik ook de achterderailleur en plak die ergens tegen de binnenkant van de achtervork aan. Want zonder achterwiel, zit de derailleur in een hoek van de tas, kwetsbaar dus.
Wat betreft de voorwaarden voor TGV en andere treinen in Frankrijk: http://www.velo.sncf.com/img/memo_train_velo.pdf. (Let op: Thalys heeft zijn eigen voorwaarden, maar qua maximale afmetingen denk ik dat ze hetzelfde hebben.) Deze tas voldoet hier dus aan.
Ik weet dat deze tas ook voldoet aan de eisen van Deutsche Bahn.
http://www.cycle-basar.de/Transportkoff ... :2007.html
In de trein ben je er zelf verantwoordelijk voor, dus dan is die goed genoeg. Ik gebruik hem echter ook in het vliegtuig, en dan is die maar net aan. Maar ja, mijn MTB heeft van mijn rijstijl net zo veel te lijden als van transport door de lucht Voordeel is dat ik met deze hoes elke keer weer binnen de gewichtlimiet weet te blijven, wat je met een doos of koffer niet lukt. hiermee bespaar ik dus zomaar tot €200,- per vakantie, daar kan ik wel een kleine reparatie van betalen
Om je racefiets er in te krijgen volstaat het voor mij, met een 62cm frame, om de wielen en pedalen te demonteren, zadel laten zakken en stuur draaien. Mijn MTB heeft een langere wielbasis, daar moet ik ook de lefty voorvork demonteren, maar dat is eenvoudig bij een lefty. De MTB van mijn vrouw past er wel in met dezelfde acties als bij mijn racefiets. Als de fiets het vliegtuig ingaat, demonteer ik ook de achterderailleur en plak die ergens tegen de binnenkant van de achtervork aan. Want zonder achterwiel, zit de derailleur in een hoek van de tas, kwetsbaar dus.
Wat betreft de voorwaarden voor TGV en andere treinen in Frankrijk: http://www.velo.sncf.com/img/memo_train_velo.pdf. (Let op: Thalys heeft zijn eigen voorwaarden, maar qua maximale afmetingen denk ik dat ze hetzelfde hebben.) Deze tas voldoet hier dus aan.
Ik weet dat deze tas ook voldoet aan de eisen van Deutsche Bahn.
Ik ben in juni van Roubaix naar Parijs gereisd met de TGV. Mijn fiets zat in een gewone fietstas. Pedalen en stuur laten zitten, alleen de wielen er afgehaald. Ik heb die fietstas gewoon in het bagagerek van mijn treinstel gezet. Niemand, ook de condcuteur niet, heeft er een opmerking over gemaakt.