Alles over vakanties op én met de fiets

toertochten Driebergse toerclub

evert
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jun 2005 18:48

evert 06 mar 2007 14:11

zeker vroeg gestart? ik startte om 10:45 d'r was geen kip...
route was prima uitgepijld, kwestie van goed opletten.
 
http://farm1.static.flickr.com/92/23265 ... 32.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;

eddierayner
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:29

eddierayner 07 mar 2007 10:49

Afgelopen zondag heb ik de ontwakingstocht gereden. Goed gepijld, leuke tocht, veel fietsers, genoeg groepjes om hard in door te jakkeren, leuk dus.
Echter schrok ik enorm van het inschrijfgeld van 4(!) euro voor 100km rijden. Ik weet dat een fiets hoe dan ook niet goedkoop is en dat je er ook nog helemaal heen moet rijden, waardoor het eigenlijk in het niet valt, maar 4 euro?
Dat vond ik toch wat veel als ik zie wat ik ervoor terugkrijg. Wat je krijgt is namelijk al met al een gepijlde route. De maximstop is inmiddels ook verdwenen en daardoor blijft er weinig over. Er zijn ook clubs die met zichtbaar meer liefde tochten organiseren waar je bij de stempelpost ineens een minimars in je handen krijgt gedrukt of waar vrijwilligers waarschuwen voor gevaarlijke kruispunten. Dat laatste vind ik wat overdreven, maar het tekent wel voor een vereniging. Ik vind dat het inschrijfgeld wel in verhouding moet staan tot wat je ervoor krijgt en die verhouding is nu zoek.
 
Het is in Driebergen allemaal gewoon een beetje te veel geworden en daarom hebben ze geen tijd meer om goed te kijken naar wat er beter kan.
 
Bij het parkeerterrein viel ons overigens op dat veel fietsers direct de route volgden in plaats van in te schrijven bij het clubhuis.
 

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 09 mar 2007 22:02

Ik heb vorig jaar een paar tochten gedaan. Die zijn me prima bevallen. Door alle vrijwilligers heerst er een gezellig sfeertje en de uitpijling is bijna altijd goed. En als het eens faalt heb je je routebeschrijving nog.

De tochten lijken inderdaad veel op elkaar, maar voor iemand die de weg niet kent en geen zin heeft om bij elke bocht de kaart te pakken is het ideaal.

De ligging is ook prima te bereiken: 45 minuutjes vanuit Rotterdam en vrijwel direct naast de snelweg en het station. Goed om met een groep vrienden af te spreken.

4 euro vind ik een lachertje als je ziet wat er voor je geregeld wordt. Bij LBL betaalt iedereen zonder nadenken het 3-voudige en als je in de kroeg 2 biertjes koopt ben je het ook kwijt.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 25 feb 2009 23:02

Wie is er van plan om a.s. zondagochtend de eerste DTC rit van dit jaar te gaan rijden?
Zijn er liefhebbers om dat gezamelijk te doen?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 100km.
En startijd ca. half uur na opening te starten, dus om ca. 9.00u.

hier meer info
http://www.dtcnet.nl/index.php?page=Doc839
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 25 feb 2009 23:25

Mogelijk ga ik hem wel rijden. Gezamelijk rijden zou uiteraard wel leuk zijn.

Ik laat nog wel even van mij horen.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 25 feb 2009 23:30

Ik rij aardig wat van de DTC toertochten op de weg, en moet zeggen dat het altijd best leuke tochten zijn. Wel vind ik ook dat de bepijling vaak beter kan, maar ik weet niet of dat nu aan DTC ligt of aan grappemakers/saboteurs.

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 27 feb 2009 18:28

[quote="colnagofreak"]Het is inderdaad wel belachelijk dat al hun tochten de 2 sterren NTFU kwalificatie hebben. Hierdoor mogen ze tegenwoordig al 4 euro voor een tocht van 100 km vragen. Toerclubs uit de omgeving Ede, Ochten, Bennekom, Scherpenzeel, Wageningen en Veenendaal hebben dit meestal niet terwijl deze tochten dezelfde kwaliteit bieden en hetzelfde gebied doorkruisen. Zonder sterren is het inschrijfgeld dus lager, persoonlijk vind ik dit sterren-kwalificatie gebeuren geldklopperij maar dat is weer een andere discussie![/quote]
Helemaal mee eens met die stelling!ALTIJD geen beveiliging op kruispunten en veel van hun rijders rijden MASSAAL door rode stoplichten ed. ook de groepen die hierop af komen veroorzaken geen vrienden op de heuvelrug tav. medefietsers, waaronder ikzelf rij zelf meestal alleen rondom de heuvelrug en wordt soms voor rotte vis uitgemaakt door zg. racecollega`s die met een D3 training bezig zijn(denken dat ze hard gaan) als ik een kruising of VKL nader en stop.
Van mij mogen ze een vergunning krijgen voor maar 1 tot 2 tochten per jaar kan de rest lekker GENIETEN van de rust zonder deze doelgroep .
Gr

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2009 19:40

Lees de regelementen even door. Merendeel van die punten worden bepaald door randzaken als parkeerplaats, parkeerbepijling, sanitair bij start/stop, schrijfmateriaal voor inschrijven, etc.
De feitelijke kwaliteit van de route en beveiliging wordt er dus niet echt door geborgd.
Less is bore

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 27 feb 2009 21:34

@arjan916:
Moet mij helaas afmelden voor zondag ochtend, heb andere verplichtingen voor die ochtend helaas......

Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

iskander_
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:17

iskander_ 28 feb 2009 00:19

wat lopen mensen toch altijd te klagen als ze een paar euro moeten neer tellen voor een fiets tocht. als of er gigantische bedragen worden gevraagd. Het gaat om een bedragje van 4 euro. een keer na de bios kost al 3 keer zo veel en met 4 euro krijg je in de kroeg ook geen meter bier. :-)

Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens.

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 28 feb 2009 10:06

[quote="Iskander_"]wat lopen mensen toch altijd te klagen als ze een paar euro moeten neer tellen voor een fiets tocht. als of er gigantische bedragen worden gevraagd. Het gaat om een bedragje van 4 euro. een keer na de bios kost al 3 keer zo veel en met 4 euro krijg je in de kroeg ook geen meter bier. :-)

Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens. [/quote]

+1

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 28 feb 2009 20:25

k zal wel zien hoe het morgen verloopt en daarna wel een (bescheiden) verslagje plaatsen.
En ja, misdragingen / verkeersovertredingen van deelnemers is voor iedere organisatie een probleem.
maar zie ook eens van de andere kant:
zou jij van diverse afstanden / parcoursen pijltjes willen gaan plakken?
en verkeerskenlpunten willen bemannen?
ik niet, dus die paar eurie vind ik totaal geen probleem, dan zie ik alle overige dingen zoals verzorging als bonus.
als het bedrag een stuk hoger zou zijn, dan mag je zeker een verzorgingspost met eten en drinken verwachten, maar voor slechts 4 euri verwacht ik alleen een pijltjesroute.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Plaats reactie