Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wielen keuze?? daar is ie weer...

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 08 mar 2007 10:47

Wie kan er mij verder helpen. ben op zoek naar een setje wielen voor een enigszins beperkte prijs(om en nabij de 200 euro, plus en min een paar tientjes) .
IK rijd een Stevens Aspin(zwart, helemaal Ultegra) en heb momenteel mavic cpx 22 velgen en ultegra naven, prima op zich, maar wil graag een tweede set om wat te kunnen afwisselen, waarbij ik de huidige set vooral in de winter zal blijven gebruiken. ik rijd vooral vlak en af en toe een beetje klimmen AGR bijv. , geen wedstrijden.
opties tot  op heden, heb uiteraard in het forum gezocht en ook daarbuiten:
Campagnolo Khamsin 2007 wielen, ca 120 euro incl shimano body;
Ritchey Comp DS , ca 139 euro;
Easton VIsta , < 200 euro;
FulCRUm racing 5;
Mavic Aksium < 200 euro;
Shimano Ultegra Wheelset 2007 (WH-600) < 200 euro;
Belangrijk, is voor mij onderhoudbaarheid, ik moet ermee bij de plaatselijke fietsenmaker mee terecht kunnen, dus ook onderweg ergens, dus niet al te exclusief(zal voor dit geld al gauw meevallen:-);
kwaliteit, stevig, goede lagering, ik weeg krap onder de 90 kg.
looks en gewicht zijn secundair, looks heb ik zelf al en gewicht ook genoeg.
heb al eerder lang getwijfeld over de Vista's denk dat ze prachtig staan in mijn matzwarte fietsje en hoor en lees vrijwel enkel positieve ervaringen.
graag gefundeerde reacties, niet al teveel sentiment en al helemaal geen campa en shimano discussie.
ik houd me ook aanbevolen voor andere opties die ik over het hoofd heb gezien
alvast bedankt.
kijk eventueel hier, mooie lijst errug handig
http://www.wieleronderdelen.nl/Wheels/List/sort/Prijs

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 14 mar 2007 10:37

ter info:
 
Het zijn uiteindelijk  de vista's geworden, zullen prachtig staan in mijn zwart geanodiseerde Stevens Aspin. veel reviews gelezen, een fietsmaat rijd ermee en is er zeer tevreden over. volgens mijn fietsenmaker voor dit budget de beste wielen op de markt, maar helaas zijn prijs oversteeg fors de prijs die ik reeds via internet gevonden had.
meteen maar nieuwe banden , zodat ik ze zo gauw mogelijk kan gaan testen, de oude banden blijven op de oude wielen(nu reservewielen en winterwielen) .Ik ben benieuwd hoe dit rijd...
 

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 mar 2007 11:24

je hebt hulp genoeg gehad in ieder geval ..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mar 2007 13:41

Goede keus, het zijn uitstekende wielen, ik heb ze zelf ook en heb er al > 5000 probleemloze kilometers mee gemaakt in weer en wind, Marmotte mee gereden en nog een aantal andere wedstrijden. Vaak genoeg door putten en gaten gereden maar nog geen centje pijn. Kaars en kaarsrecht.
Het enige nadeel vind ik dat de velg aan de grote kant is (net als Campa wielen), dus een bandje omleggen is vrij lastig. Heb van de week Tacx bandenwippers gekocht bij de FM en daarmee gaat het beter.
Voor komend seizoen worden de Vista's mijn trainingswielen en arriveert er (als het goed is zondag) een nieuw setje

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 14 mar 2007 16:45

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 Maart 2007


Goede keus, het zijn uitstekende wielen, ik heb ze zelf ook en heb er al > 5000 probleemloze kilometers mee gemaakt in weer en wind, Marmotte mee gereden en nog een aantal andere wedstrijden. Vaak genoeg door putten en gaten gereden maar nog geen centje pijn. Kaars en kaarsrecht.
Het enige nadeel vind ik dat de velg aan de grote kant is (net als Campa wielen), dus een bandje omleggen is vrij lastig. Heb van de week Tacx bandenwippers gekocht bij de FM en daarmee gaat het beter.
Voor komend seizoen worden de Vista's mijn trainingswielen en arriveert er (als het goed is zondag) een nieuw setje

En wat voor setje is dat geworden??

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 mar 2007 17:04

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 Maart 2007


Goede keus, het zijn uitstekende wielen, ik heb ze zelf ook en heb er al > 5000 probleemloze kilometers mee gemaakt in weer en wind, Marmotte mee gereden en nog een aantal andere wedstrijden. Vaak genoeg door putten en gaten gereden maar nog geen centje pijn. Kaars en kaarsrecht.
Het enige nadeel vind ik dat de velg aan de grote kant is (net als Campa wielen), dus een bandje omleggen is vrij lastig. Heb van de week Tacx bandenwippers gekocht bij de FM en daarmee gaat het beter.
Voor komend seizoen worden de Vista's mijn trainingswielen en arriveert er (als het goed is zondag) een nieuw setje

Ik denk dat het wel goed is.....

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mar 2007 17:27

@ Soilworker:
Amclassic 420 velgen. Voornaaf: Amclassic 18-gaats. Achternaaf: Dura Ace 24-gaats. Spaken: Sapim cx-ray black.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 mar 2007 17:30

huh ?? 
 
 
 
 
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mar 2007 19:09

Can't wait ;)
Ben ook wel benieuwd hoe ze in je Cervelo staan! (foto?)

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 17 mar 2007 02:54

Quoten: Origineel geplaatst door Soilworker op 14 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 Maart 2007


Goede keus, het zijn uitstekende wielen, ik heb ze zelf ook en heb er al > 5000 probleemloze kilometers mee gemaakt in weer en wind, Marmotte mee gereden en nog een aantal andere wedstrijden. Vaak genoeg door putten en gaten gereden maar nog geen centje pijn. Kaars en kaarsrecht.
Het enige nadeel vind ik dat de velg aan de grote kant is (net als Campa wielen), dus een bandje omleggen is vrij lastig. Heb van de week Tacx bandenwippers gekocht bij de FM en daarmee gaat het beter.
Voor komend seizoen worden de Vista's mijn trainingswielen en arriveert er (als het goed is zondag) een nieuw setje

En wat voor setje is dat geworden??


bandjes opleggen gp4000, ging wel vouwbandjes vind ik altijd lastig, gp400's, .
de binnenbandjes die ik op voorraad had, hebben een iets te kort ventiel, pomp kan er net op...
Ik wist niet goed welk velglint te kiezen, eerst michelin geprobeerd, plastic strook, ging er moeilijk om, uiteindelijk bleken zetijdens het opleggen steeds te verschuiven, en eens eromheen verschuiven niet meer mogelijk, lastig, want het ventielgat kwam steeds niet goed uit.
uiteindelijk zelfklevend katoen gebruikt, 13mm, veel gemakkelijker, ook goed genoeg?
kan niet wachten om de wielen te testen, helaas is het effe gedaan mer het mooie weer.

colnagogissmio
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12

colnagogissmio 17 mar 2007 20:10

Niets beter dan katoenen velglint!

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 17 mar 2007 22:52

Hoi,
 
Tip bij het gebruik van een plastic velglint ;
Eerste stukje bij ventielgat plaatsen dan direct eventjes het ventiel van je bandje door het gaatje van het velglint en velg steken , en dan de rest er om leggen.
Zo blijven de gaatjes van velglint en velg netjes tegenover elkaar !
 
Niet zo moeilijk hè !?
 
Ciao.
 
 
 
 
 

Plaats reactie