Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Aanschaf racefiets (2e hands) 600 euro

marlie81
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007 20:52

marlie81 13 mar 2007 20:44

Volgens mij weet ik het niet totdat ik het geprobeerd heb :). Ik heb geen enkel idee van mijn lichaamsverhoudingen in relatie tot een racefiets... De Bianchi spreekt mij wel aan, dus denk dat ik die eens ga proberen. Ik neem mijn weet-wel-veel-van-fietsen-vriendin mee, dus de nodige expertise zal ook zeker aanwezig zijn. Ben benieuwd in ieder geval...

marlie81
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007 20:52

marlie81 19 mar 2007 17:29

Heb inmiddels de Bianchi gekocht en qua maatvoering past deze prima. Kennelijk toch niet te klein, zal toch met verhoudingen en persoonlijke voorkeuren te maken hebben :).
Ben in ieder geval erg blij met mij fietsje. Jullie allemaal hartstikke bedankt voor de adviezen!
Gr. Marlie

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 mar 2007 17:51

mooi! (als ik de eerste mag zijn je hier te feliciteren na al de kritische bemerkingen). Heb een fotootje van de fiets gezien ergens anders op dit forum, en denk dat je er een hele goeie (en ook hele mooie) fiets aan hebt! Over die maatvoering: ik ben een moeilijke op dat vlak omdat ik gevoelig ben voor subtiele positieveranderingen bij mijn eigen fietsen (zal wel aan mijn fysionomie liggen )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 19 mar 2007 22:19

Foto van die fiets??? Mijn Bianchi heeft nooit ergens op dit forum gestaan...Je bedoelt misschien hetzelfde type fiets?
Inderdaad, ik ben er mooi vanaf en marlie heeft een leuk fietsje (althans dat denk ik) waar ze voorlopig mee uit de voeten kan.
Qua maat durf ik te zeggen dat ie goed is (ookal ben ik dan geen expert)
Kortom: iedereen blij
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 mar 2007 11:09

@ girlinred: mmm  ik dacht echt dat ik je fietsje (de bianchi dan) al elders had gezien, op dit forum... maar als jij het zeker weet, moet ik me eens dringend laten nakijken op verborgen gebreken/imaginaire gedachten...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 20 mar 2007 11:54

Ik vrees dat je echt aan jezelf moet gaan twijfelen
Bij "te koop gevraagd" onder het topic: frame en campa groep, staat inmiddels een plaatje van mijn Scott, misschien ben je daar mee in de war? Dit topic zal ik nog even met een nieuwe foto vervuilen straks, want mbv AMF hebben we de fiets gister enigszins getuned, hij is nu echt uniek!
Mijn Bianchi heb ik nooit ergens neegezet, dit omdat ik er geen foto van heb. Enkel waar ikzelf ook opsta, daar heb ik er tientallen van (koersfoto's). Maar na enig knip en plakwerk, heb ik toch een foto weten te creeren ahum. Dus zie het Bianchi topic. Echter om nu te zeggen dat het een speciale fiets is?? De standaard: 1885 met veloce, en Ksyriums dan (de vento wielen heb ik er bij dag 1 al uitgegooid). Marlie heeft hem nu met een handgespaakt zetje wielen, want de ksyriums staan in getunede versie in de Scott.
Misschien dat marlie nog even een foto kan plaatsen?
~live fast, die young ~

turnpike
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2007 16:13

turnpike 23 apr 2007 16:43

Ik weet niet of je inmiddels al een fiets hebt gekocht, maar goed.....
Ik ben 1.66, ook rond de 55 kg en voor mij was een 53 cc echt te groot. Ik raad je zeker aan om je bij een goede fm op te laten meten en een testrit te maken van minstens een uurtje. Wat betreft nieuw vs. tweedehands: In eerste instantie ging ik met eenzelfde budget als jou op stap, maar na wat passen, meten, en testen bleek ik gewoon veel prettiger te zitten op een tweedehands colnago 52cc dan op nieuwe gitanes en giants... De colnago was alleen wat duurder, ondanks dat ie niet nieuw was (899e vs. 550 - 600 voor de gitane/giant) Uiteindelijk toch maar besloten wat door te sparen en de colnago te nemen, omdat ie gewoon veel lekkerder zat en vele malen soepeler schakelt (ultegra). Tot nu toe nog geen spijt van gehad.
Succes

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 23 apr 2007 19:00

marlie is reeds voorzien van een 53cc Bianchi
En in mijn ogen zit ze er wel goed op. Weet niet of ze dit topic zelf nog leest....
~live fast, die young ~

yboli
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 jan 2006 20:53

yboli 23 apr 2007 23:31

 
 Hey,Marlie,
 Beetje laat deze reactie(23 April), maar ik heb verleden jaar een 2e hands Eddy Merckx(of hoe je 't ook schrijf) gekocht in Houten(bij Utrecht),voor €200,wel ongeveer 12 a 14 jaar oud, maar in heel goede staat,gewicht rond de 10 kg(onbelangrijk voor beginners, volgens mij). Framemaat 50 cm, ik ben zelf 1,67 cm.   Maar dat was dus puur een mazzeltje; ik gebruik 'm (zomers) voor woon/werk verkeer. Het was wel lastig om een klein framemaat(50 cm) 2e hands te vinden,  evenals een extreem grote maat(>60cm). Veel is 54>58 cm wat er aangeboden wordt. Heb gewoon mazzel gehad.
 veel fietsplezier!

Plaats reactie