Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 05 apr 2011 14:39

the student schreef:Bij de replicas nemen ze alleen dezelfde frame moulds, maar de opbouw en vooral de soort carbonvezel is vaak anders en wat geimproviseerd. Ze hebben dus wel dezelfde vorm maar dan hoeven ze nog niet dezelfde eigenschappen te hebben.


Laten we het hopen voor de trotse eigenaren van een Prince....

Vraag is echt of een gemiddelde toerist het verschil gaat ervaren.
Twitter: @rbruijns

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 05 apr 2011 18:10

De moulds zijn niet het zelfde dus dat verhaal klopt niet. Dit is te zien bij de achterbrug bij achterwielpad, deze heeft bij de chinapina een ronding de echte hebben dat niet.
Maten komen ook niet overeen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 05 apr 2011 19:08

Lcsmt schreef:
arjan916 schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het (nog) gaat duren voordat er Chinese Cervelo's verschijnen . . . of loop ik achter en worden ze al aangeboden (voor weinig :) ).


Je loopt achter :)
Lees maar ergens in het begin van dit topic.


OK, thanks.
Ik zal eens gaan zoeken welke Chinese Cervelo's er worden aangeboden.
Daniel1975 schreef:Meneer Natres/wevergo/bergop/arie de graaf: kom je hier nu echt alleen maar om in dit topic de chinese producten een beetje op te hemelen?


Misschien is het wel een (niet zo slimme) peop-Chinees die probeert te infiltreren, niet bij grote oliebedrijven, maar op een fietsforum . . . . ;)

zie ook
Chinezen infiltereren in bedrijfsleven
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 05 apr 2011 19:45

weet iemand wie ongeveer het focus izalco frame verkoopt in china.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 05 apr 2011 19:54

Een Chinees die zich "Tracy" noemt, zo ongeveer ten noord oosten van Hong-Kong.
mijn Flickr

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 06 apr 2011 00:02

MackersV2.0 schreef:De kromming van de nds spaken is optisch bedrog, ik neem aan veroorzaakt door de lens.

Ik heb het wel degelijk over de spaken aan de ds. De duwende spaak gaat over de trekkende spaak heen, maar die ligt op de flens van de naaf, en kan dus niet meegeven. De duwende spaken maken dus een tamelijk extreme bocht over de trekkende spaken. Dat is het enige mogelijk zwakke punt van deze bouwwijze. De tijd zal het leren.

Wat betreft het van binnen naar buiten laten kruisen van de spaken ben ik van mening dat het je wiel nog 'n beetje extra stijfheid verleent.


Waarom haal je die spaak er niet uit en draai hem om?
Do kin der mar druk mei weze

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 06 apr 2011 00:06

Even terug lezen en je vraag is beantwoord ;)
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 apr 2011 00:09

Omdat op deze manier de spaakspanning beter in balans is en het wiel dus stijver is. Mits de spaak niet verzwakt wordt door de sterke buiging is het wiel zo naar stijver ook sterker.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 apr 2011 00:32

Een spaak is enorm buigslap. Wat buiging levert dan beperkte spanningen. Ik neem aan dat de buigspanning in de spaak bij de naaf (door de scherpe hoek die de spaak maakt en de kleine excenntriciteit van krachten aldaar) al groter is. En bovendien is die laatste buigspanning meer gevoelig voor verandering van spaakkracht bij gebruik van het wiel.

missbaksel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:12

missbaksel 06 apr 2011 01:12

Beste China-Fietsers,

Ik heb advies nodig! Ik ben van plan een nieuwe fiets aan te schaffen en wil deze helemaal zelf opbouwen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Cervelo S1 voor 879eu. In China kan ik echter voor een veel lager bedrag een uitermate goed carbon frame aanschaffen. Weten jullie mij enige frames aan te raden? De Chinarello' s vindt ik heel mooi maar zijn deze te vergelijken met de Cervelo S1? Ik rij nu op een oude Trek met Tiagra.

mvg,

Martijn

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 06 apr 2011 01:26

Een Cervelo S1 rijdt net zo goed als een echte Pinarello Prince, weet ik uit ervaring. En waarschijnlijk rijdt zo'n nep-Pina ook prima, maar als ik zou kunnen kiezen tussen een echte Cervelo en een wannabe-Pina wist ik het wel. De keuze is echter aan jou, dus het is maar net wat je wilt... :)

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 06 apr 2011 01:30

Met een nep pina doe je je forumnaam eer aan.

mvg,
Jasper
mijn Flickr

Plaats reactie