Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 24 jan 2011 16:54

Sommige Chinese frames zijn prachtig en ik denk dat ze kwalitatief ook niet veel zullen onderdoen voor de merk frames, maar waarom zou je een Chinees frame willen hebben met de naam van een bekend merk? Je maakt jezelf een beetje belachelijk in mijn ogen door een Chinees te kopen met de naam van een A-merk. Dat het een imitatie is van een bekend frame is toch helemaal niet erg, maar maak er dan in ieder geval iets orgineels van. Nu lijkt het alsof je eigenlijk liever zo'n A-merk had gehad. Ben gewoon trots op wat je hebt. Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik op zo'n namaak rond zou rijden. Zou het gevoel blijven houden dat als ee beetje wielerkenner naar zo'n fiets kijkt ie meteen zou zien dat het geen echte was en je vierkant uitgelachen wordt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 24 jan 2011 17:01

Hoe zijn eigenlijk de reacties op het losse carbon spul uit het verre oosten? Hoor eigenlijk niemand over sturen/stuurpennen en zadelpennen?
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 24 jan 2011 17:08

Dave73nl schreef:Hoe zijn eigenlijk de reacties op het losse carbon spul uit het verre oosten? Hoor eigenlijk niemand over sturen/stuurpennen en zadelpennen?


Is prima spul.
Vaak wat minder netjes qua structuur als een merk pen of stuur.
Net een matje wat een beetje uitgerekt is op een plekje bijvoorbeeld.

Net als bij de frames is dit ook niet super lichtgewicht, dus met de dikte en stevigheid zal het wel goed zitten.
Maatvoeringen kloppen gewoon goed.

Hou alleen in de gaten dat er veel spul tussen kan zitten wat carbon wrapped is.
Als het je om uiterlijk gaat is daar niks mis mee.
Maar de eigenschappen zijn anders en je kan er een Rijnaak mee voor anker leggen.
FacebookS3RSSite

torino
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2009 17:08

torino 24 jan 2011 17:11

@Franklin,

Dat is het mooie van dat chinese spul.
Je word daar niet mee uitgelachen door anderen, de anderen zijn alleen bang dat ze worden uitgelachen omdat ze de hoofdprijs hebben betaald voor iets dat er nagenoeg hetzelfde uitziet.

En iemand die iemand anders uitlacht is een stakker met een minderwaardigheids complex zonder respect, oftewel een zielepoot.
rijen, we zijn los!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 24 jan 2011 17:19

torino schreef:Je word daar niet mee uitgelachen door anderen, de anderen zijn alleen bang dat ze worden uitgelachen omdat ze de hoofdprijs hebben betaald


Precies omgekeerd aan siliconen borsten dus?

Bottomline: we willen toch allemaal wel even aan die dure zitten en wensen we stiekem dat we die thuis ook hadden.
(fietsen of siliconen, kies maar)

Zullen we het dan nu weer over ervaringen, bevindingen en leukigheidjes hebben i.pv. wederom alle uiteenlopende meningen te posten?
Daar is een ander topic al eens voor gesloten.
FacebookS3RSSite

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 24 jan 2011 17:19

Maar Danny, als het dan niet veel lichter is, is het dan nog wel lichter dan de goedkope allu tegenhangers die net zo duur zijn... ?
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 jan 2011 17:23

Ik denk dat het zelfs zwaarder is!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 24 jan 2011 17:25

Bidonhouders moet je uit China laten komen. (als je ze mee kan bestellen)
Stuur/pen combinaties of wing stuurtjes vind je hier niet voor die prijs en bestaan voor zover ik weet niet in die exacte vormen alu, dus dat is ook altijd goed.

Suur, zadel- en losse stuurpen zal erom hangen.
Het is natuurlijk goedkoop voor full carbon, maar of het veel lichter is als bijvoorbeeld een 3T pro setje vraag ik me af.
Zeker als je het apart besteld en niet mee laat komen met een andere bestelling, zal de prijs elkaar volgens mij ook niet veel ontlopen.

Maar, zoals ik al zei...bijvoorbeeld een carbon zadelpen heeft ander eigenschappen als een alu.
Ook als de prijs en gewicht gelijk zijn :)
FacebookS3RSSite

torino
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2009 17:08

torino 24 jan 2011 17:27

@Danny1407,

Heb niets met die pudding bolletjes.
rijen, we zijn los!

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 24 jan 2011 18:38

Ik heb een vraagje over een headset die ik aangekocht heb in china. samen met mijn frame en andere onderdelen.

Neco Headset
(kwaliteit van de foto is wel niet optimaal)

De eerste rij is voor montage bovenaan (in volgorde)
De tweede rij is voor montage onderaan (in volgorde)

Maar weet iemand waar ik die 2 ringen kwijt moet die je rechts op de foto kan zien?

Kon dit ook in een ander topic plaatsen maar het heeft wel veel te maken met china. Het is namelijk de geschikte headset voor oa de fm028.

ps: Hoef niet te weten hoelang dit zou duren om te monteren, of wie dit het beste kan monteren :)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 jan 2011 19:20

VanBrantegem schreef:Ik heb een vraagje over een headset die ik aangekocht heb in china. samen met mijn frame en andere onderdelen.

[img=http://img24.imageshack.us/img24/2597/hpim2771g.jpg] Neco Headset
(kwaliteit van de foto is wel niet optimaal)

De eerste rij is voor montage bovenaan (in volgorde)
De tweede rij is voor montage onderaan (in volgorde)

Maar weet iemand waar ik die 2 ringen kwijt moet die je rechts op de foto kan zien?

Kon dit ook in een ander topic plaatsen maar het heeft wel veel te maken met china. Het is namelijk de geschikte headset voor oa de fm028.

ps: Hoef niet te weten hoelang dit zou duren om te monteren, of wie dit het beste kan monteren :)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 24 jan 2011 19:51

VanBrantegem schreef:Ik heb een vraagje over een headset die ik aangekocht heb in china. samen met mijn frame en andere onderdelen.

Neco Headset
(kwaliteit van de foto is wel niet optimaal)

De eerste rij is voor montage bovenaan (in volgorde)
De tweede rij is voor montage onderaan (in volgorde)

Maar weet iemand waar ik die 2 ringen kwijt moet die je rechts op de foto kan zien?

Kon dit ook in een ander topic plaatsen maar het heeft wel veel te maken met china. Het is namelijk de geschikte headset voor oa de fm028.


ps: Hoef niet te weten hoelang dit zou duren om te monteren, of wie dit het beste kan monteren :)


Die ringen passen boven het bovenste lager. Volgens mij zijn ze bedoeld als opvulling, indien de boringen voor de lagers wat dieper zitten. Ik heb ze er allebei ingezet, voor het geval dat het een beetje in zou stuiken op het eerste ritje. Als je boven niet genoeg ruimte hebt kun je immers de lagers niet spelingvrij krijgen. Maar daar was geen sprake van, dus eigenlijk zou er wel eentje, of misschien wel allebei , uit mogen.


edit; Stefan hieronder zegt het iets beknopter, maar dat bedoel ik dus ook.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie