Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fiets Poll Mooiste Voorjaarsklassieker

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 apr 2009 14:10

Pfff, die keuze is haast niet te maken. De klassiekers met een hoofdletter K zijn voor mij de volgende:

Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Luik-Bastenaken-Luik
Ronde van Lombardije
Milaan-San Remo

Daarna komen de 1e achtervolgers:

Amstel Gold Race
Omloop het Nieuwsblad

En de achterblijvers:

Waalse Pijl
Brabantse Pijl
Parijs-Tours
Kampioenschap van Zurich
Rund um den Henninger Turm
Classica San Sebastian

Wat betreft de kopgroep. Deze klassiekers hebben veel historie, een loodzwaar parcours (MSR misschien wat minder maar wel bijna 300km!) en er is veel beleving rondom de koers. Voor mij zijn Italië en België toch wel de fietslanden bij uitstek. Het publiek houdt echt van de sport en dat is voor mij wel een toegevoegde waarde.

Als ik dan toch een podium moet maken kwa voorjaarsklassiekers:
1. Ronde van Vlaanderen
2. Parijs Roubaix
3. Luik-Bastenaken-Luik

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 apr 2009 14:14

l'eroica? iemand?
De mooiste koersen zijn voor mij met beklijvende duels man tegen man. Die blijven ook het meeste bij: Tchmil-Museeuw in Parijs-Roubaix, VDB-Bartoli in L-B-L, Bartoli-Jalabert in L-B-L, Fondriest-Jalabert in Milaan-San Remo, Planckaert-Anderson in de RVV, Museeuw-Gianetti op het WK...

Kan ook nog: 1 tegen de rest:
Gilbert in de omloop, Bettini op het WK, Boonen in P-R, VDB in de omloop het volk, Virenque in Parijs-Tours, De Volder in de RVV vorig jaar,...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 apr 2009 14:21

de zwarten schreef:l'eroica? iemand?


Ik heb me laten vertellen dat de profversie maar een slap aftreksel is van de toeristenversie. Dat pleit niet voor deze koers als klassieker. ;)

Maar het is wel een koers die de potentie heeft natuurlijk. Als ze die overal op tv zouden uitzenden dan zal de rit snel populairder gaan worden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 apr 2009 14:26

1. Luik-Bastenaken-Luik
2. Milaan- San Semo
3. Amstel Gold Race
4. Ronde van Vlaanderen
5. Parijs-Roubaix

Luik is voor mij de koers, de AGR zou dat ook kunnen zijn als het deelnemers veld net zo sterk zou zijn als Luik. Dat draaien en keren bevalt met wel in de AGR, lekker door die kleine straatjes, tenminste beetje gevoel van snelheid!!

Als ik prof was zou ik proberen in mijn contract op te laten nemen dat ik roubaix niet hoef te rijden. Ik vind het een mooie koers om te kijken maar rijden nee!!!!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 apr 2009 14:38

GastheerG schreef:Ronde van Lombardije - wat een schoonheid om het seizoen te eindigen (..)
Het ging om voorjaarsklassiekers. ;) Anders had ik Lombardije ook wel genoemd. :)

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 17 apr 2009 14:57

1). Parijs-Roubaix
2). Ronde van Vlaanderen
3). Milaan-San Remo

Vooruit, doe ik er Ronde van Lombardije ook bij:p
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 apr 2009 14:59

GastheerG schreef:En twee andere zondaars spreek je er NIET op aan:D
Zeiksnor! ;)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 apr 2009 16:30

Mijn eigen kwotering was ook maar een rangschikking van het door de TS opgegeven lijstje van 5 - anders zou de Amstel er niet in staan vrees ik; als het niet enkel voorjaars-klassiekers moeten zijn kies ik ook eerder voor Lombardije.
En als het over àlle eendagskoersen gaat duikelt het WK met stip mijn top-3 binnen: lang leve de landenploegen! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 17 apr 2009 22:48

LBL
Amstel Gold
RVV
Milaan-San Remo
Parijs Roubaix

In LBL is zo selectief dat hier vrijwel altijd de sterksten op het podium staan.
Amstel Gold is een stuk sentiment en gaat door mijn achtertuin.
RVV is heroisch en spannend maar vind ik gewoon minder om naar te kijken.
PR vind ik een loterij. Afgeopen zondag zat ik me op te maken voor een mooie finale met 6 sterke renners en twee minuten later is de koers beslist door 2 valpartijen; dat is toch jammer; maar wel vaak realiteit in PR.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie