Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Body probleempje

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 16 mei 2007 17:49

Een vriend van me stelde me de volgende vraag en ik had er niet meteen een gepast antwoord op dus daarom kom ik er hier effe mee aandraven!
Kan het kwaad dat er één van de veertjes, die voor de tik/ratel zorgen, uit je body is? Hij heeft er zo namelijk 3 zitten, maar op één of andere manier is er eentje van gebroken, hij heeft dat verwijderd. Kan dit kwaad of gewoon laten?
Cheerz!
Nulla tenaci invia est via!

thomskie
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:23

thomskie 16 mei 2007 17:54

Ik heb ook eens 1 gebroken. Van de moment dat ik veel kracht zette op men pedalen (na ze eerst stilgehouden te hebben) kreeg ik een tik. Maanden gezocht en uiteindelijk men stoute schoenen aangetrokken om de body te demonteren en zag ik dat er een veertje gebroken was. Heb er een nieuw veertje ingestoken en men tik was weg. Dus ik denk wel dat het best is om er een nieuw in te steken.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 17 mei 2007 02:43

Hoi,
Die veertjes zitten er niet voor niks. Zo snel mogelijk laten herstellen want al de kracht komt nu op twee palletjes te staan, het derde komt dus niet meer recht te staan bij aandrijving.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 19 mei 2007 19:24

Weet iemand ook waar we deze kunnen verkrijgen, geen enkele fietsenmaker heeft er. We hoorden wel dat dit verschilt van merk tot merk, klopt dit?In dat geval is het voor een setje Winiums. Dit zijn Mavic body's niet? Waar kunnen we dan ddeze ergens bestellen?
Nulla tenaci invia est via!

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 19 mei 2007 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 19 Mei 2007

Weet iemand ook waar we deze kunnen verkrijgen, geen enkele fietsenmaker heeft er. We hoorden wel dat dit verschilt van merk tot merk, klopt dit?In dat geval is het voor een setje Winiums. Dit zijn Mavic body's niet? Waar kunnen we dan ddeze ergens bestellen?


Hoi,
Als het Corima Winiums zijn met Corima naven dan zijn het gewoon dezelfde veertjes als van een Shimano body.
Of je dat ergens kan bestellen betwijfel ik maar vele FMs hebben dat wel op voorraad liggen.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 19 mei 2007 22:51

Na enig zoekwerk deze avond heb ik gevonden wat ik net nodig heb van veertjes. Nl. Spare part #32430301, dit zijn de veertjes die Mavic gebruikt in al hun body's. Dus ik ga ervan uit dat ook deze gebruikt worden in de body's op Corima wielen.

We gaan dus deze bestellen. Kan iemand toch nog bevestigen, misschien Fdegrove?
Nulla tenaci invia est via!

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 19 mei 2007 23:41

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 19 Mei 2007

Na enig zoekwerk deze avond heb ik gevonden wat ik net nodig heb van veertjes. Nl. Spare part #32430301, dit zijn de veertjes die Mavic gebruikt in al hun body's. Dus ik ga ervan uit dat ook deze gebruikt worden in de body's op Corima wielen. We gaan dus deze bestellen. Kan iemand toch nog bevestigen, misschien Fdegrove?


Hoi,
Kan ik je niet met zekerheid zeggen, sorry.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 19 mei 2007 23:45

Frank,

Dan nemen we de gok maar, en hopen dat het de juiste is! Toch bedankt
Nulla tenaci invia est via!

Plaats reactie