Alles over vakanties op én met de fiets

Ardennen

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 06 jun 2007 22:33

Over een paar weken ga ik met de familie een weekendje naar de Ardennen.

We verblijven dan in Somme-Leuze zo'n 35 km ten zuiden van Luik en 30 km van Huy.

Welke klimmetjes liggen hier in de buurt? Liefst binnen de 25km omdat de dagen ook nog ingedeeld moeten worden met familieactiviteiten.

Wellicht zijn er klimmen die gecombineerd kunnen worden met een uitstapje, bijvoorbeeld La Redoute en de Grotten van Sougne-Remouchamps?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2007 22:37

Waarom pak je niet gewoon TBT of Waalse Pijl? Verschillende afstanden mogelijk en de pijlen staan gewoon nog op de weg. Succes gegarandeerd!

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 06 jun 2007 22:53

[quote="havana"]Waarom pak je niet gewoon TBT of Waalse Pijl? Verschillende afstanden mogelijk en de pijlen staan gewoon nog op de weg. Succes gegarandeerd![/quote]

Het gaat slechts om een weekendje met de familie. Ik kan dus niet een halve dag wegblijven omdat er ook nog familieuitstapjes gepland staan.

Daarom ben ik op zoek naar wat klimmetjes in de buurt waarmee ik een mooi rondje kan maken en niet te lang weg blijf.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 jun 2007 23:06

[quote="havana"]Waarom pak je niet gewoon TBT of Waalse Pijl? Verschillende afstanden mogelijk en de pijlen staan gewoon nog op de weg. Succes gegarandeerd![/quote]


Precies en kijk eerst even op de site van de tochten voor de complete routes en dan pak je de hellingen die in de buurt liggen eruit en rijd je dat deel van de route.

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 06 jun 2007 23:12

Cote de Borlon ligt in de buurt, zit ook in de WP.
In Durbuy heb je wat hellingen.
Vanuit Heyd de Col de Rideux, deze is van meerdere kanten te beklimmen.
Ook bekend van de Waalse Pijl is de Roche-a-Frene, een vreselijke kuitenbijter.
Cote de Beffe.
Doorrijden naar La Roche en Ardenne: Col d'Haussire, Gohette, Parc a Gibier, Cote de Samree.
Cote de Dochamps.

Je moet ze wel even weten te vinden natuurlijk.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

ibie
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:32

ibie 07 jun 2007 00:47

Mur de la Velomediane bij Maboge is ook leuk. Bekend uit de Criq.
Pinarello FP3 Blue, Ultegra, Mavic Ksyrium
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 07 jun 2007 00:58

als je dan toch bij Huy zit zou ik maar de must-have maken.. namelijk de muur van Huy
no pain no gain

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jun 2007 12:06

Ik weet niet of er in de buurt zit, maar de Rosier vond ik ook een mooie klim. Een vrij lange, niet al te stijle klim die wel iets weg geeft van de Alpen. Het eerste deel loopt heel mooi zigzag door het bos. Met uiteraard een mooie afdaling als beloning!

Er zijn verschillende soorten klims, je hebt grofweg de echte kuitenbijtertjes en de langere, beter lopende klims. Van allebei een beetje is denk ik het leukst.

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 07 jun 2007 13:01

De grotten kun je zeker combineren met de Redoute. Ik ben zelf 2 weken geleden met mijn familie ook in de grotten geweest, beide de moeite waard.
De Redoute lijkt overigens wel bovenop de grot gelegen, zo leek het tenminste toen ik de route door de grot liep. Veel plezier (met klimmen én dalen) .
Fiets... ook eens 11 speed!

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 07 jun 2007 15:01

Bedankt voor jullie reacties, hier kom ik wel een eind mee.

kuitenbuiter
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2006 21:48

kuitenbuiter 13 jun 2007 22:07

Op www.kuitenbijters.com kun je een Google Earth file downloaden waar de hellingen in en rondom luik staan aangegeven, inclusief lengte ,gemiddelde en maximale stijging , en voor de die hard, het Cotacol punten aantal. Zo kun je zelf een leuke , aan jezelf gewaagde route indelen. Veel plezier !
angst maakt goden, lef maakt koningen

Plaats reactie