Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 jul 2007 14:11

eelcoz schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er vanuit gegaan wordt (niet door iedereen) dat A.C. voor Alberto Contador staat? Zijn er geen andere sporters (niet per se wielrenners) met die initialen?

In 2003, dus het jaar voordat ONCE Liberty Seguros werd, reden daar nog Jose Azevedo Carvalho en Angel Castresana... ;-)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 31 jul 2007 14:22

In het Frans en wellicht in het Spaans ook (dat weet ik niet) wordt iemands naam altijd opgeschreven als volgt: familienaam en dan pas voornaam.

Wie weet is het dus een renner die niet A.C. bij ons zou heten, maar C.A. Bestaat er zo eentje?


Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 31 jul 2007 15:08

Diogenes schreef: Wie weet is het dus een renner die niet A.C. bij ons zou heten, maar C.A. Bestaat er zo eentje?


Een haastig/slordig geschreven C kan ook op een L lijken. Kent er iemand een renner met de initialen L.A.?
;)
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 31 jul 2007 15:20

Die fuentes stijl is natuurlijk bijna niet te controleren ( geweest) dus .....
er zijn vast een boel renners geweest die lekker in de rondte hebben gereden en wellicht
veel gewonnen hebben middels deze preparatie.
Valt het überhaupt onder doping nu ? en toen ? Het is immers je eigen bloed.
Dat het uitgekomen is, komt door verklikkers/ onderzoek. Niet door controles. Toch ?
Wat ik er van heb begrepen is dat het hooguit de eerste uren aan te tonen is
Dus wat zegt dat over het verleden ? ...


Ze zouden onverwachts tijdens een rit een een controle moeten houden, ben benieuwd of er wat uitkomt.
Als iedereen beweert clean te zijn en mee te werken, doe dan als verassing op een etappe van zgn 240 km, na 120 km koers een controle. Gelijk einde etappe en telt niet mee voor klassement.
Puur om de rotte appels eruit te halen. Ook aankondigen dat dergelijke controle kunnen voorkomen..
En dan dus iedereen !

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 jul 2007 15:27

Alessandro Cortinovis - ITA
Andy Capelle - BEL
Anthony Charteua - FRA
Anton Chantyr - HUN
Antonio Colom - ESP (!)
Antonio Cruz - USA
Arnaud Coyot - FRA
Aurélien Clerc - SUI

En andersom:

Carlos Abellan - ESP (pas prof sinds 2006)
Christophe Agnolutto - FRA
Claudio Astolfi - ITA

Maar deze reden niet voor Liberty in 2005 natuurlijk.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 31 jul 2007 15:48

Ik ben HEEL benieuwd wie het is. Het zou wel erg vervelend zijn als weer iemand weer verdacht gemaakt wordt , zonder dat hij schuldig is.

Ik hoop dat Rasmussen kan bewijzen dat hij toch in Mexico was. Dan heeft de Rabobank een groot juridisch probleem. Nou ja, dan wordt er gewoon een grote zak geld geboden en is alles weer afgekocht. Zo gaat dat toch?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 31 jul 2007 16:30

Diogenes schreef:.... dan wordt er gewoon een grote zak geld geboden en is alles weer afgekocht. Zo gaat dat toch?


Aan wat voor bedrag dacht jij ?

Het zal een flinke zak geld zijn, wil dit 1 gele trui "totaal" vervangen. Dus incl. misgelopen salarisverhogingen, reclamegelden, startbedragen, etc.
Daarnaast dus maar zien of en waar hij nog aan de bak komt, want de nu opgeworpen smet zal er nooit helemaal afgaan. En daarmee wordt ook een volgende gele trui (nog) moeilijker te halen. En dan nog het hoofdstuk "emotionele schade".....

Over wat voor bedragen hebben we dat dan ?? 5 tot 8 miljoen euro ofzo ?

Ok, hij kan er wel weer een boek over schrijven, levert ook wel "iets" op ;)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 31 jul 2007 16:47

Een mlijoenenbedrag is voor de bank Peanuts. Dat zou van de winst afgeschreven kunnen word en de rest zou vast op de rekeninghouders verhaald worden (bankkaart 1 Euro duurder of zo).

In het geval dat Rasmussen gelijk zou hebben, zou er ook geeist worden dat er niet meer over gesproken wordt door het vermeende slachtoffer, neem ik aan. Maar ja, voor 8 miljoen zou ik tevreden over het Comomeer uitkijken in zijn plaats.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 jul 2007 16:49

Er zullen vast genoeg ploegen zijn die hem willen inlijven, zo zijn er wel meer met dubieuze reputatie (Relax, Tinkoff, Astana en Discovery in zekere zin ook met Davis, Paulinho en Contador, maar die gaan Rasmussen vast niet opnemen). De vraag is of dergelijke ploegen nog aan grote rondes mee zullen mogen doen..

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 31 jul 2007 23:14

Ik heb de hond-incidenten uit de voorbije tour gebundeld en even op gepaste muziek gezet...

http://www.youtube.com/watch?v=aGmxWiHi8Dk
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 31 jul 2007 23:28

Kan iemand mij een filmpje laten zien van de problemen die David Millar had met zijn Mavic wielen tijdens de tijdrit?
Ik heb het zelf niet gezien en er alleen over gelezen. Graag zou ik wat beeldmateriaal er van willen zien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2007 00:04

Wat een enorm gezwets weer over Rasmussen. Waar komt die onschuldig-gedachte toch vandaan? Wie denkt er nu serieus dat de teamleiding een gele trui zomaar weggeeft zonder gegronde reden?
Less is bore

Plaats reactie