Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2007 22:24

colnagofreak schreef:Ja, dit is echt de mooiste fiets die ik tot nu toe op dit forum gezien heb!!!

Maar ja, qua kosten is dit voor de meeste van ons ook niet weggelegd, maar ook met een wat mindere (goedkopere) afmontage blijft het een schitterende fiets. Denk dat hij er met Record en Eurus er ook nog wel gelikt uit blijft zien.



Daar ben ik zeker van. Ik ben trouwens van plan om hem later deze zomer eens als een "Record build" op te zetten, dus Record zadelpen, crankstel en Skeleton remmen. Het gewicht zal wat stijgen, maar hij zal ongetwijfeld nog praktischer zijn (vrnmlk instellen remhoeven).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 07 jul 2007 01:14

Ooooow, dat je hem even met die Dugasts laat zien vind ik erg prettig. Dan heb ik een idee hoe een helemaal zwarte fiets oogt met LW/Dugast. Dus nu mijn dilemma of ik die Dugasts er bij mij om laat liggen of toch mijn zwarte LW/Conti's.

m00k
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2006 00:45

m00k 07 jul 2007 11:23

Een werkelijk prachtige fiets; proficiat! Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 07 jul 2007 13:51

TimoWr schreef:Ooooow, dat je hem even met die Dugasts laat zien vind ik erg prettig. Dan heb ik een idee hoe een helemaal zwarte fiets oogt met LW/Dugast. Dus nu mijn dilemma of ik die Dugasts er bij mij om laat liggen of toch mijn zwarte LW/Conti's.


Daar is maar één antwoord op mogelijk Timo: Altijd tubes met de lichtbruine zijkant, helemaal op een 'klassieke' fiets als de jouwe!
Anti-Spacers!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 07 jul 2007 18:59

Pjotr, mijn fiets wordt in zijn nieuwe gedaante echt helemaal zwart en dan twijfel ik toch aan tubes met beige flanken hoor :)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jul 2007 19:55

TimoWr schreef:Pjotr, mijn fiets wordt in zijn nieuwe gedaante echt helemaal zwart en dan twijfel ik toch aan tubes met beige flanken hoor :)



Gewoon doen, TimoWr. De beige zijden flanken van Dugast tube geven elke fiets een tijdloze charme en klasse mee... ook een volledig zwarte fiets.

Hoe kon ik je een beter voorbeeld geven in dit topic dan je een Parlee te tonen (wielen zijn Lew Pro-VT1). Oordeel nu zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 07 jul 2007 20:33

Ik zie hem dan toch liever volledig zwart :D
[img=http://img228.imageshack.us/img228/7825 ... leekt1.jpg]

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jul 2007 20:46

Juist, stuurlint en Nokon-keuze in zilver vond ik ook wat eigenaardig op die afmontage: de keuze daarvoor vond nergens een aanknopingspunt in het frame (bv. "Parlee" in chroom letters) of op het zadel, crankstel... zwarte ventielverlengers zouden het ook nog mooier maken. Maar dat is echt zoeken naar puristische opmerkingen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 07 jul 2007 20:50

Ik twijfel nu nog hoor. Ik heb sinds donderdag een wit met rode limited edition SLR dus mogelijk ga ik voor de Dugasts en dan wit lint en zadel. Met de witte belettering moet dat toch kunnen.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 08 jul 2007 00:11

Tja, dat stuurlint en de zilveren Nokons zijn duidelijk een miskleun. Ik vind ook de zadelpen en het zadel niet echt passen bij de rest.
Zoals jij de jouwe hebt opgebouwd, Casran, is veel meer tijdloze klasse. Al ben ik het eens met Pjotr dat een klassieke stuurbocht nog mooier zou ogen. Ik dacht ten andere dat jij dat ook prefereerde. Het is een echte, ultieme dreambike geworden! Niet alleen de mooiste fiets op dit forum, gewoon de mooiste die mij ooit onder ogen is gekomen.
Mijn shoppinglijstje voor als ik ooit de lottopot zou winnen ziet er ineens anders uit.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 okt 2007 22:31

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 04 okt 2007 23:18

Rijdende kerstbal..... vindt dit dus echt helemaal niets (maar houdt ook niet van OCC shoppers.....)

Plaats reactie