Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 19 apr 2008 00:55

>Het zadel staat mij wel een beetje te ver naar achteren.
Goed dat het je opviel! Ik was vergeten dit af te stellen. Het zadel staat nu een cm verder naar achteren.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 apr 2008 16:55

Ik denk eraan om misschien mijn titanium Litespeed Blade tijdritfiets van de hand te doen, ofwel als frameset (Blade + Look Ergopost + Oval JetStream + Oval brakes) ofwel als volledige fiets (momenteel opgebouwd met Record, Walser TT stuur, enz.). Gewoon omdat 2 TT-fietsen hebben misschien wat teveel van het goeie is... Als er interesse is, mail maar al eens naar pieter@pieterdeneve.com

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 apr 2008 21:52

Ik heb er geen doel voor , maar hij is wel super strak.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 apr 2008 11:13

De nieuwe fiets van mijn kinesist, volledig op mijn advies samengesteld. Hij wou titanium, en was volledig weg van Lightweight wielen.

Dus Litespeed Archon, EC90 voorvork, Chris King balhoofd, LW Standard Gen III, full Record, Speedplay Titan pedalen, Easton EC90 zadelpen, stuurpen en SLX3 stuur, Topeak titan bidonhouders, Fizik Aliante carbon zadel

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 26 apr 2008 12:14

Wauw! Persoonlijk ben ik op de vorken van Easton na, niet gecharmeerd van de onderdelen qua design maar wat een schoonheid!
En het verdient kennelijk niet slecht kinesist zijn!
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 apr 2008 12:44

Behalve die zadelpen een plaatje!

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 26 apr 2008 13:04

Erg mooie bike. Ik had hem ook al zien staan op de bike motion maar daar was hij in twee kleuren. Dit vind ik net ff wat beter. Idd jammer van die Easton vork en het rode lintje...

Waarom spuiten ze titanium nooit? Ik weet dat het niet nodig is maar ik vind het veel mooier. Is het soms moeilijk om op te hechten ofzo?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 26 apr 2008 13:52

Titanium hoef je niet te behandelen tegen roest of corrosie en vandaar dat je dit prachtig materiaal vaak onbespoten ziet.
Bij Litespeed en Merlin kun je weldegelijk frames krijgen v.v. een laklaag en de hechting daarvan is prima.
Alleen zie je dan niet meer aan het frame dat het van titanium gemaakt is en naast de zeer prechtige rijeigenschappen gaat het juist vaak daar om.
Niets is wat het lijkt..

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 26 apr 2008 17:11

Zeer knap, op die bidonhouders na. Leuk voor hem dat ze ook in titanium zijn, maar ze zien er toch niet uit.
Maar moesten ze dat in mijn garage afzetten hoor je mij toch niet klagen

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 28 apr 2008 01:53

Mijn titanium frame is bijvoorbeeld voorzien van lak. Zo zie ik 'm trouwens ook liever :)

[img=http://img84.imageshack.us/img84/5426/img0911hr8.jpg]

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 apr 2008 02:08

Gelakt titanium: als ik met gewone wielen (Record naven/DT spaken/Open Pro velgen) onderweg ben denken andere fieters meestal dat het een stalen frame is. Als ik de LW's gestoken heb vroeg eentje zich al ernstig af waarom ik zoveel moeite doe om van een zwaar frame een lichte fiets te maken, "dan is een mooi alu frame toch een betere basis". Jaja, hij reed zelf op een Koga en het merk Merlin zei hem helemaal niets ;) Blijkbaar denken fietsers in deze tijd van oversized en carbon dat alles met slanke buizen oud en zwaar is.

Toegegeven dat de nieuwe lak noodzaak was omdat het frame in een eerder leven al gelakt was geweest, maar eerlijk gezegt vind ik hem mooier dan al die gepolijste modellen. En dat komt goed uit dat ik hem mooi vind want ik moet er immers dagelijks tegenaan kijken :)

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 apr 2008 10:45

Titanium lakken blijf ik toch zonde vinden. Bij Timo is het nog geslaagd, maar meestal is het zonde van dat mooie materiaal. :(

havana schreef:Behalve die zadelpen een plaatje!


Wat is daar mis mee? Ik vind die Zero zadelpen veel mooier dan de setback zadelpennen van Easton.

-Robin- schreef:Zeer knap, op die bidonhouders na. Leuk voor hem dat ze ook in titanium zijn, maar ze zien er toch niet uit.
Maar moesten ze dat in mijn garage afzetten hoor je mij toch niet klagen



Bidonhouders zijn mooie exemplaartjes van Topeak. Heel stevig en handig, ogen klassiek en dus perfect voor deze fiets.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie