Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 aug 2007 22:48

bluebird1 schreef:waar ging het ook al weer over........?:p



Ik denk dat het er deels om ging of het schoonheidsideaal van vroeger ook nu nog steeds van toepassing is. Brigitte Bardot is inmiddels ook een verrimpeld oud vrouwtje, terwijl ze vroeger wel lekker strak in haar vel stak. Voordeel van titanium is dat het niet zo snel zoals wij/ons mensen verouderd......

[img=http://farm2.static.flickr.com/1072/112 ... b5ff_o.jpg]

En ja Brigitte Bardot was vroeger ook een lekker ding, althans naar (mijn) huidige maatstaven gemeten..... , dus ik verwacht over 30 jaar een strakke titanium fiets uit 2007 ook nog een mooi ding te vinden. Misschien moet er maar een thread geplaatst worden over "tijdloze fietsen".


[img=http://farm2.static.flickr.com/1102/112 ... c407_o.jpg]


Oja, de vraag was wat het verschil is tussen de verschillende merken titanium frames....

[img=http://www.gios.it/2005/images/pro500.jpg]
of
[img=http://www.gios.it/2005/images/carbonlite500.jpg]

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 16 aug 2007 15:56

pak gewoon die blauwe stalen gios, stijf genoeg, heel erg mooi en iets meer dan 600 euro bij bike24.net
vwala!
http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... ca85a68ab8
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 aug 2007 22:01

Even een kleine update
Ben vandaag bij Van Herwerden geweest.
1St. Advies : koop een titanium fiets als je kunt voor max. comfort
2de Advies : Chorus als groep beste prijs - kwaliteit
Volgens de "verkoper" alleen dan lof over Titanium van de gebruikers.
Hoewel er erg mooie Duell,s en Pinarello,s stonden blijf ik dus bij Titanium.
Nu nog langs Van Nicholas voor de uiteindelijke beslissing, tussen Basso en Nicholas.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 22 aug 2007 01:51

Anders moet je eens contact zoeken met "livio livius". Die had volgens mij een Van Nicholas met Chorus en Eurus afgemonteerd. Of ie ermee gefietst heeft weet ik niet, want ik zou zo'n fietsje aan de muur hangen en er de hele dag naar kijken ;)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 aug 2007 10:44

Auke schreef:Anders moet je eens contact zoeken met "livio livius". Die had volgens mij een Van Nicholas met Chorus en Eurus afgemonteerd. Of ie ermee gefietst heeft weet ik niet, want ik zou zo'n fietsje aan de muur hangen en er de hele dag naar kijken ;)


Kijken doe ik er inderdaad veel naar maar ook fietsen :D!
Altijd welkom om te komen bewonderen of te proberen.
What makes the boat go faster?

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 22 aug 2007 11:49

Om nog ff de vraag te beantwoorden, wat maakt de ene titanium fiets beter dan de andere. Voor een fietser van rond de 75 kg is bijna elke titanium frame geschikt. Fietsers van rond de 95 kg wordt de keuze beperkter, je ziet ook bv bij litespeed dat ze gaan werken met vierkante buizen en een stijver en sterker soort titanium 6al/4v ipv 3al/2,5 op plaatsen waar dat de stijfheid van de fiets te goede komt. Bel is met lohman in Adam die zal je vertellen dat zijn collega al 2x een gescheurde titanium fiets heeft kunnen laten maken en rijd tegenwoordig op een cervelo (carbon). Betreft die basso kan ik zeggen (tijdloos ?) (meer dat verhaal van die aap en die ring)die voorfork is gemaakt van dat mooie honingraat carbon, waar ook bv de pina calileo van gemaakt is, en dat is 1e generatie carbon, mooi maar slap en niet sterk. Maar ja, dat weten die italiofreaks ook wel op dit forum, maar er mag natuurlijk niks negatiefs over Italiaanse fietsen worden gezegd. In iedergeval bel nog is met verschillende FM die zowel titanium als carbon verkoopt en vraag zijn oprechte mening tussen de verschillende fietsen met jouw gewicht.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 aug 2007 00:00

weer even een update
Vandaag even bij Lohman in Amsterdam langs geweest , net gedaan of ik er niet veel verstand van had en advies gevraagd wat een goed frame is.(Uitgangs punt compleet rond de 3000,- afgebouwd met Chorus).
Het lijkt wel of ze met elkaar communiceren die FM dan want ook bij Lohman word een titanium frame geadviseerd. misschien niet het mooiste frame meneer maar het rijdt voortreffelijk.
@mspoon ik weet niet wie je bedoelt maar er rijdt wel iemand bij Lohman op een titanium Merlin frame en die was tevreden er mee.
Afijn ik krijg binnenkort over de mail een aanbieding van een Van Nicholas Chinook ik heb er en goed gevoel bij.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 24 aug 2007 09:49

Dat werd mij in eerste instantie ook geadviseerd, totdat je daar wat langer blijft rond kijken en je interesse naar carbon laat gaan, dan is Orbea of Cervelo op eens ook een optie en komen de negatieve verhalen over titanium naar voren. Vraag is of hij een collega/kennis heeft die ook aan judo doet en waarom die van titanium naar carbon is gegaan. Ik weet ook dat hij veel overjarig titanium heeft staan en wilde mij toen ook een litespeed ultimate aansmeren. Zoals elke FM zal hij je verkopen waar hij vanaf moet. Je mag daar wel proef rijden, dus ik zou zeggen probeer is wat uit.
Orbea Orca, What Else?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 24 nov 2007 18:57

Ik moet eerlijk zeggen dat je niet snel een mooiere fiets zal zien. Ofschoon ik niet zo gek van die Cosmic wielen ben staan ze hier wel erg mooi bij.

Plaats reactie