Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tendenitis

dahlback
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 okt 2006 01:04

dahlback 13 sep 2007 12:55

Beste,

Ik heb begin vorige maand tendenitis gekregen aan men rechter knie! heb een injectie gekregen met onstekingsremmer en een aantal dagen onstekingsremmers moeten nemen! welnu het euvel was opgelost geen pijne knie meer! ben dan ook terug wat rustig beginnen trainen en opbouwen! naarmate ik zwaarder trainde geen probleem heb enkele zware ritten gedaan waaronder de cc in laroche en heb nu terug last van men rechter knie maar in mindere mate dan voorheen! kan iemand mij verder helpen met eventuele richtlijnen voor het volledig herstel en wat is het beste herstel gewoon niets meer doen ofzo? of ga ik er blijven last van hebben hoe los je dit op?

mvg
jurgen

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 13 sep 2007 14:04

als het blijft terugkeren: bikefitting laten doen.

Als het opkomt: direct rusten of heel rustig rijden (licht trappen, lage hf), op voorwaarde dat het geen pijn doet. Ijs erop een paar keer per dag. Hoe langer je ermee doorrijdt, hoe langer het herstel zal duren. evt kine. Ikzelf heb het niet zo voor ontstekingsremmers, maar da's elk voor zich.
is nu toch bijna einde seizoen, dus kalm aan!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 13 sep 2007 15:21

Idd, zou gewoon even goed rust pakken nu, je kan eventueel wel wat licht rond peddelen met lage intensiteit. Peesproblemen zijn altijd zeer hardnekkig, ze herstellen langzaam vanwege de slechte doorbloeding ter plaatse, dus vooral geduld hebben!

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 21 sep 2007 16:47

Zoals ik jouw verhaal lees is er opgetreden tegen de gevolgen en niet gezocht naar de oorzaak. Mijn raad: zoek eens een goeie sportdokter op die kan nagaan of er niets fundamenteel mis is met bijv. beenlengteverschil, laksheid in het gewricht, positie van de voeten waarbij je rekening moet houden bij het positioneren v.d. schoenplaatjes etc.
En inderdaad, geduld hebben bij de conditieopbouw. Rustig aan.

Plaats reactie