Gezocht trainingsklim van 2 to 3 km van minimaal 6%
[quote="Livio Livius"]quote]
Heb je een paar leuke routes?[/quote]
Ik heb geen GPS-gegevens of ook maar namen. Daar ben ik niet zo goed in. Meestal rij ik met een paar anderen mee die de weg daar kennen.
Wellicht een forumritje?
[quote="BigM"]als je traint op slechte wegen kan het op de alpe alleen maar meevallen toch?
[/quote]
De laatste tijd ben ik niet meer gaan fietsen in Belgie, maar ik kan me zo voorstellen dat de wegen er niet op vooruit zijn gegaan na al die sneeuw en vorst.
Heb je een paar leuke routes?[/quote]
Ik heb geen GPS-gegevens of ook maar namen. Daar ben ik niet zo goed in. Meestal rij ik met een paar anderen mee die de weg daar kennen.
Wellicht een forumritje?
[quote="BigM"]als je traint op slechte wegen kan het op de alpe alleen maar meevallen toch?
[/quote]
De laatste tijd ben ik niet meer gaan fietsen in Belgie, maar ik kan me zo voorstellen dat de wegen er niet op vooruit zijn gegaan na al die sneeuw en vorst.
In de buurt:
Drielandenpunt vanuit Gemmenich (1,5km zeer gelijdelijk 6%) okay.. geen 2km lang
Spa/Stavelot: Rosier (5.6km 5.5%), Haut Levee (3.6km 5.5%) Tier de Coo (2.6km 8.5% vooral het begin is killing)
La Roche: Cote Haussire (verschillende zijden), Cote d'Ortho (2.9 5.6%)
Ook leuk maar wel druk met verkeer is de Baraque Michel (13.5km 3.3%)
Ik zou zeker een weekje Vogezen plannen als voorbereiding met de Ballon d'Alsace, de Grand Ballon en nog vele, vele andere beklimmingen.
Drielandenpunt vanuit Gemmenich (1,5km zeer gelijdelijk 6%) okay.. geen 2km lang
Spa/Stavelot: Rosier (5.6km 5.5%), Haut Levee (3.6km 5.5%) Tier de Coo (2.6km 8.5% vooral het begin is killing)
La Roche: Cote Haussire (verschillende zijden), Cote d'Ortho (2.9 5.6%)
Ook leuk maar wel druk met verkeer is de Baraque Michel (13.5km 3.3%)
Ik zou zeker een weekje Vogezen plannen als voorbereiding met de Ballon d'Alsace, de Grand Ballon en nog vele, vele andere beklimmingen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
In de Nord Eifel kun je prima trainen en is binnen de 150 km afstand. Hürtgenwald
heet dat stuk waar ik vaker met mijn fietsmaat ga trainen en begint net onder de plaats
Düren. Dorpje Zweifall bijvoorbeeld, nemen we vaak als uitvalsbasis of Kornelimünster.
Kijk maar eens op googlemaps naar die dorpen en het gebied.
heet dat stuk waar ik vaker met mijn fietsmaat ga trainen en begint net onder de plaats
Düren. Dorpje Zweifall bijvoorbeeld, nemen we vaak als uitvalsbasis of Kornelimünster.
Kijk maar eens op googlemaps naar die dorpen en het gebied.
Parallell aan de eijsenerbosweg ligt de helling naar Eijs- trintelen ( tour de France helling ) Deze helling is niet te zwaar maar is als training perfect en voldoet eisen. Als je meer zware hellingen in deze regio wilt hebben. Geef maar een seintje.
Optie dichter in de buurt: Berg en Dal bij Nijmegen. Doe bv. enkele keren de volgende lus: Oude Kleefsebaan omhoog, r.af afdalen Hogeweg/Van Randwijckweg, l.af via Nwe Holleweg/Oude Holleweg omhoog, boven l.af, Oude Kleefsebaan omlaag, net voor einde afdaling l.af via Holdeurn omhoog en omlaag, beneden scherp r.af Vogelsang op en af, beneden r.af via Hauptstrasse weer de grens over, r.af Oude Kleefsebaan weer omhoog.
Hoogtemeters en lol gegarandeerd

Hallo,ik meen dat Genderen in de buurt ligt van Herpt bij Heusden aan de Maas,alwaar ik woon.
Je zou als je niet te ver wil gaan in je trainingsronden de brug bij Zaltbommel een paar keer achter elkaar omhoog kunnen rijden en dat zelfde bij de brug van Gorinchem.Prachtig trainingsrondje van +- 75 km als je aan de kant van Leerdam naar de andere brug rijdt.
Mijn ervaring is dat dit na enkele keren doen ook wel zeer gaat doen en je hoeft niet in de auto te stappen ! Wil je niet zo ver dan kun je ook enkel naar een brug rijden en daar wat zweet achter laten.
De andere opties zijn uiteraard ook niet te versmaden maar je kan natuurlijk ook nog wat toertochten rijden zoals Klimmen-Banneux-Klimmen enz.
Doen wij met ons fietsploegje namelijk ook regelmatig en daar wordt je ook alleen maar beter van.
Veel succes !
Je zou als je niet te ver wil gaan in je trainingsronden de brug bij Zaltbommel een paar keer achter elkaar omhoog kunnen rijden en dat zelfde bij de brug van Gorinchem.Prachtig trainingsrondje van +- 75 km als je aan de kant van Leerdam naar de andere brug rijdt.
Mijn ervaring is dat dit na enkele keren doen ook wel zeer gaat doen en je hoeft niet in de auto te stappen ! Wil je niet zo ver dan kun je ook enkel naar een brug rijden en daar wat zweet achter laten.
De andere opties zijn uiteraard ook niet te versmaden maar je kan natuurlijk ook nog wat toertochten rijden zoals Klimmen-Banneux-Klimmen enz.
Doen wij met ons fietsploegje namelijk ook regelmatig en daar wordt je ook alleen maar beter van.
Veel succes !
dre the man
[quote="njitram"]Optie dichter in de buurt: Berg en Dal bij Nijmegen. Doe bv. enkele keren de volgende lus: Oude Kleefsebaan omhoog, r.af afdalen Hogeweg/Van Randwijckweg, l.af via Nwe Holleweg/Oude Holleweg omhoog, boven l.af, Oude Kleefsebaan omlaag, net voor einde afdaling l.af via Holdeurn omhoog en omlaag, beneden scherp r.af Vogelsang op en af, beneden r.af via Hauptstrasse weer de grens over, r.af Oude Kleefsebaan weer omhoog.
[/quote]
Idd dat is/zijn ook mijn rondje(s). Vanuit mijn woonplaats toch een mooi rondje van 150km........dus dat doe ik niet iedere week. A.s. zondag ben ik daar wel weer als het weer/wind een beetje meewerkt.

Idd dat is/zijn ook mijn rondje(s). Vanuit mijn woonplaats toch een mooi rondje van 150km........dus dat doe ik niet iedere week. A.s. zondag ben ik daar wel weer als het weer/wind een beetje meewerkt.
Je kunt ook gewoon even kijken op hardfietsen.nl, dan kun je zelf bepalen wat het best aan je verwachtingen voldoet.