Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa bladboutjes 'verdwenen'

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 13 okt 2007 21:40

Het luistert behoorlijk nauw heb ik gemerkt en zal dan ook niet 1-2-3 een oplossing voor je hebben. Zal gewoon rustig gaan rijden, succes ermee!
Qua ervaring moeten 'normale' FM's ze bestellen dus meteen maandag werk van maken!
Alstublaft.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 14 okt 2007 22:04

De bladboutjes zijn onderhand besteld. Dank aan de forum-fietsenmaker ;)!
Wat kosten die dingen een godsvermogen zeg! Te gek voor woorden, voor een paar boutjes en moertjes. Aan de andere kant, wie raakt die dingen dan ook kwijt :rolleye:

Ik durfde vandaag toch niet te fietsen, mijn professorische oplossing was me toch iets te gammel :p
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 15 okt 2007 01:58

Amclassic-fan schreef:Daarna de boel maar met Loctite vast gezet.


Let wel op dat je maximaal "middelsterk" gebruikt, bijvoorbeeld Loctite code 242. Anders zul je ze i.p.v. te verliezen misschien niet meer loskrijgen ;).

Gebruik geen code 222, die is namelijk voor een anaerobe uitharding en zal waarschijnlijk niet veel doen. Deze wordt wel gebruikt bij de nieuwe bracket cups van Campa.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 okt 2007 10:55

Op een crankstel is te sterk niet snel een probleem. bij vastzitten kan altijd nog licht opwarmen met een föhn uitkomst bieden. (maar inderdaad middel/of handvast is meer dan voldoende.
Overigens zijn goede Alu boutjes reeds voorzien van de juiste loctite en zou ik biji vaker vast/los maken nooit voor Alu gaan (eerder nog voot Titanium).

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 17 okt 2007 00:31

Wat is er zo speciaal aan de campa chorus of record bladboutjes dat de reguliere universele bladboutjes niet passen?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 00:36

De vorm en de diameter. Als je op de site van campa kijkt kan je het zo vinden.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 17 okt 2007 03:18

Hoi,

Precies.
Mocht er iemand een passend alternatief kennen (naast de stalen boutjes van de Centaur Carbon crank van tot 2006) dan hoor ik het graag.
Iedereen die ik ken die met Campa Carbon Record rijdt heeft al minstens een van die boutjes in de natuur verloren, ik zelf ook al een halve set.
Die krengen zijn ontieglijk duur, komen vroeg of laat toch los no matter what, en bovendien beschadigen ze al louter en alleen bij het zicht van een Torxje......

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2007 12:10

De chorus carbon cranks hebben ook stalen boutjes. Volgens mij worden ze door Campa alleen als hele set uitgeleverd, maar een beetje FM verkoopt toch een los boutje uit zo'n zakje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 12:30

let wel op dat het niet de torx 25mm is maar 30 mm
die schijfrem boutjes en de meeste andere zijn 25, dan past een beetje, maar draait snel door natuurlijk.
Met de 30 mm maat is de kans heel klein.
het is allemaal alu hoor, de record en chorus hebben de zelfde bout/moertjes.

Deze zijn per stuk te bestellen en te kopen. Ik heb er normaal standaard 4 liggen..
+ het boutje in de crank + spacer..

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 17 okt 2007 14:55

Ook pas gezien dat ik de bout kwijt ben die het Record(triple) middenblad bevestigt aan de crankarm. Bovendien heb ik een bladboutje moeten uitboren nadat het beschadigd was bij m'n poging om 't los te krijgen, nochtans met bladboutsleuteltje- en steeds montagepasta gebruikt bij het ineenschroeven. Ik heb nu gezien dat Cyclus een "Gegenhalter fur Kettenbladschrauben" aanbiedt, heb besteld en ben eens nieuwsgierig of 't iets waard is.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 15:01

dat denk ik niet, want dat pas niet aan de achterkant.
Je kan beter een goed passens schroevendraaier zoeken. Ook die van tacx past niet.

Ergens zou er een tool moeten zijn van campa, die vorm bedenken ze niet zo maar toch ?

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 17 okt 2007 15:16

fdegrove schreef:Hoi,

Precies.
Mocht er iemand een passend alternatief kennen (naast de stalen boutjes van de Centaur Carbon crank van tot 2006) dan hoor ik het graag.
Iedereen die ik ken die met Campa Carbon Record rijdt heeft al minstens een van die boutjes in de natuur verloren, ik zelf ook al een halve set.
Die krengen zijn ontieglijk duur, komen vroeg of laat toch los no matter what, en bovendien beschadigen ze al louter en alleen bij het zicht van een Torxje......

Ciao, ;)


zoals ik het begrepen heb, maakt deze fabrikant campa-compatibele bladboutjes. (bron)

Plaats reactie