Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Gipiemme H4.0 fullcarbon

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 08 nov 2007 20:10

Bedankt voor de info!
Rest nog 1 vraag dan van mijn kant: hoe meet je eigenlijk de spaaklengte?
Als ik het goed begrijp heeft een set wielen verschillende lengtes nodig?
Alvast bedankt

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 09 nov 2007 10:57

Kijk eens in de zoekfunctie onder spaken want ik denk dat daar je vragen wel worden beantwoord.
Alstublaft.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 09 nov 2007 11:24

Vaak kan je op de site vd fabrikant ook de info vinden van de spaken en de lengtes.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 nov 2007 13:29

Mooie wielen. heb ze tegenwoordig wekelijks vast.

Hoe is jouw ervaring met het kitten van de tubes?
(met name de diepte van de velg)

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 09 nov 2007 16:45

Hoe bedoel je wekelijks vast?
Ik beken: ik heb mijn tubes bij het Rennershuis in Leeuwarden laten plakken.
Ging zonder probleem!

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 11 nov 2007 11:47

friesche Leeuw schreef:Bedankt voor de info!
Rest nog 1 vraag dan van mijn kant: hoe meet je eigenlijk de spaaklengte?
Als ik het goed begrijp heeft een set wielen verschillende lengtes nodig?
Alvast bedankt


Voorwiel heb je natuurlijk allemaal dezelfde spaken, achterwiel zijn de driveside spaken natuurlijk korter dan de non-driveside. Er bestaan meetlatjes voor het meten van spaaklengtes (en naafkogeltjes), iedere FM heeft zoiets in huis. Je hangt de spaak met de kop in 't juiste gaatje en je leest de lengte af. Je kan ook eens gaan kijken op de websites van DT-Swiss en Sapim, daar vind je een spoke-calculator war je de spaaklengte kan laten berekenen aan de hand van de gegevens van velg en naaf.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 nov 2007 12:13

friesche Leeuw schreef:Zit wel te denken om de stickers ' carbon H4.0' te verwijderen.



Goed idee denk ik, zal er een stuk rustiger uitzien :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 11 nov 2007 17:36

T.Trapper schreef:
friesche Leeuw schreef:Bedankt voor de info!
Rest nog 1 vraag dan van mijn kant: hoe meet je eigenlijk de spaaklengte?
Als ik het goed begrijp heeft een set wielen verschillende lengtes nodig?
Alvast bedankt


Voorwiel heb je natuurlijk allemaal dezelfde spaken, achterwiel zijn de driveside spaken natuurlijk korter dan de non-driveside. Er bestaan meetlatjes voor het meten van spaaklengtes (en naafkogeltjes), iedere FM heeft zoiets in huis. Je hangt de spaak met de kop in 't juiste gaatje en je leest de lengte af. Je kan ook eens gaan kijken op de websites van DT-Swiss en Sapim, daar vind je een spoke-calculator war je de spaaklengte kan laten berekenen aan de hand van de gegevens van velg en naaf.


Bedankt voor info. Ik kan hier zeker wat mee!

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 11 nov 2007 17:45

Heb de decals gedeeltelijk verwijderd. Laat het eerst even zo.
Binnenkort laat ik we even een foto zijn van mijn Lapierre met Record cranckstel en Gipiemme carbonclinchers.

http://img221.imageshack.us/my.php?image=blancofc1.jpg

Plaats reactie