Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 16 mar 2011 13:15

Nou... na mijn ervaring vorig jaar is fiets en bandendruk best spannend.
Met m'n knetterstijve Orbea (alu) met 9 bar in de bandjes - waar ik normaal mee rij - voelde heel fijn tot aan de eerste kasseistrook. Daar sprongen m'n bidons al uit de houder. Heb op 't eind van die strook toch wat lucht laten weglopen uit de bandjes. Echt comfortabel is het die dag niet meer geworden over de diverse stroken.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 16 mar 2011 13:18

het kan best zo zijn dat er meer mensen mee rijden met de RVV maar dan is het wellicht iets verspreider of het ligt gewoon aan de tijd dat ik gestart ben. Mijn ervaring bij de RVV was qua drukte beter dan de AGR....maar misschien is het idd maar net wanneer je start en hoe hard je rijdt. Ik ben tijdens de toertochten meer van het gezellig en lekker trappen dan van het z.s.m. terug zijn. Mijn mening is dat je tijdens toertochten niet voor de snelheid moet gaan maar voor de sfeer en gezelligheid!


Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 16 mar 2011 13:44

[quote="feskens"]Mijn mening is dat je tijdens toertochten niet voor de snelheid moet gaan maar voor de sfeer en gezelligheid! [/quote]

+1
maar een beetje doortrappen is toch wel fijn!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 16 mar 2011 14:16

Tuurlijk is dat fijn, maar als ik echt wil doortrappen ga ik gewoon lekker alleen in de buurt en rij ik mezelf in 2,5uur helemaal leeg! Zo heeft alles zijn voors en tegens natuurlijk...Aangezien wij vaak met een groepje rijden ben je al afhankelijk van de "langzaamste". En ook ik ben dat weleens hoor ;)

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 16 mar 2011 14:18

er is maar een iets erger dan de Koppenberg opfietsen: hem op fietsschoenen opwandelen :)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 mar 2011 14:20

[quote="hans darmstrong"]er is maar een iets erger dan de Koppenberg opfietsen: hem op fietsschoenen opwandelen :) [/quote]

of hem moeten af fietsen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 16 mar 2011 14:21

klopt helemaal! Wij konden vorig jaar alle beklimmen fietsend doen op de koppenberg na Daar moest een ambulance langs. Iedereen dus van zijn/haar fiets af en aan de kant. Ik had het geluk dat iemand me weer op mijn fiets hielp want zelf kom je er echt bijna niet meer op omdat je gelijk stilstaat met 22% Als resultaat dus inderdaad veel mensen die vloekend en tierend omhoog liepen....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 mar 2011 15:12

wat ik echt irritant vind tijdens de beklimming van de koppenberg vooral ( maar ook van andere kasseibeklimmingen) zijn die mensen die te voet gaan, zomaar in de weg blijven wandelen en het vertikken om plaats te maken voor degenen die de helling willen opfietsen.
Daarom stel ik voor te blijven voort fietsen tot ons voorwiel in hun reet steekt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 16 mar 2011 16:09

zelfs dat heb ik al eens geprobeerd, het helpt niet!

Mijn laatste deelname aan de toerversie mocht ik stappen op de pater, de koppenberg en de taaienberg. Maar dat schijnt dan ook weer uitzonderlijk te zijn...

Nu ja, de Koppenberg is niet simpel en van zodra er eentje dwars gaat is het boeken dicht. Dat is zelfs bij de profs zo. Er zit nu trouwens een soort beton als voegsel tussen de kasseien, maakt het toch niet iets makkelijker.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 18 mar 2011 00:47

[quote="fiedoo"]wat ik echt irritant vind tijdens de beklimming van de koppenberg vooral ( maar ook van andere kasseibeklimmingen) zijn die mensen die te voet gaan, zomaar in de weg blijven wandelen en het vertikken om plaats te maken voor degenen die de helling willen opfietsen.
Daarom stel ik voor te blijven voort fietsen tot ons voorwiel in hun reet steekt.[/quote]

waar stel je voor dat ze gaan wandelen, amice? op de koppenberg: middenop, of aan de kant? en op de paterberg: in het gootje, of juist niet? issue is volgens mij dat de een graag middenop rijdt en de ander aan de zijkant, dus waar de wandelaar ook loopt, er is altijd iemand gefrustreerd. maar ik zie dat je in ninove woont, dus als jij je tijdens die ene toertochtdag gewoon opsluit, heb je nergens last van :)
Ik hou van Triple.

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 18 mar 2011 09:21

Voor alles blijft wat te zeggen natuurlijk...Iedereen moet eens beginnen en niet bij iedereen gaat dat even gemakelijk. Aan de andere kant is het gewoon klote als je goede benen hebt en lekker omhoog wilt rijden en ineens kun je niet verder omdat er iemand loopt of omvalt. Daar doen we niks aan en zal altijd zo blijven. Enige optie is om er gewoon in de voorbereiding eens langs te rijden zodat je weet wat je te wachten staat......bijkomend voordeel is dat je dan de meeste heuvels wel op kunt rijden en voor jezelf dus weet of je er wel of niet klaar voor bent...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 mar 2011 09:47

[quote="PinaG"][quote="fiedoo"]wat ik echt irritant vind tijdens de beklimming van de koppenberg vooral ( maar ook van andere kasseibeklimmingen) zijn die mensen die te voet gaan, zomaar in de weg blijven wandelen en het vertikken om plaats te maken voor degenen die de helling willen opfietsen.
Daarom stel ik voor te blijven voort fietsen tot ons voorwiel in hun reet steekt.[/quote]

waar stel je voor dat ze gaan wandelen, amice? op de koppenberg: middenop, of aan de kant? en op de paterberg: in het gootje, of juist niet? issue is volgens mij dat de een graag middenop rijdt en de ander aan de zijkant, dus waar de wandelaar ook loopt, er is altijd iemand gefrustreerd. maar ik zie dat je in ninove woont, dus als jij je tijdens die ene toertochtdag gewoon opsluit, heb je nergens last van :)[/quote]

'k dacht dat de bedoeling van een wielertocht is dat je zoveel mogelijk fietst. Als je met velen (teveel?) bent om zo 'n tocht te rijden vraagt dit van sommige mensen wat discipline en respect voor hun medefietsers. Als je niet in staat bent
( zoals jij veronderstel ik op basis van je email) om een berg op te fietsen heb dan tenminste het fatsoen om plaats te maken voor de betere fietsers.
En waar je plaats maakt maakt niet uit, als je de moeite eens zou doen om achterom te kijken weet je wel of je links of rechts moet uitwijken.
En als je liever komt wandelen dan fietsen in de streek wil ik je wel een paar tips geven.
Tenslotte: ik rij al een paar jaar enkel de MTB-tocht juist omwille van een aantal "prutsers zonder respect" voor hun collega's.
Excuses en veel succes voor het volmaken van hun tocht toegewenst aan de mindere fietsers die wel de moeite doen om wat plaats te maken, zelfs al zijn zij aan het einde van hun latijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie