Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 apr 2009 14:05

waarschijnlijk hebben de chinezen het bij een slapende Rebellin ingespoten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 29 apr 2009 14:07

Rebellin fietste dan ook bij Cerasteiner....

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 29 apr 2009 14:42

thijsmerak schreef:
PaulusP schreef:Wat een mongool zeg... als ik m tegenkom smeer ik een drol in zn gezicht.


??

Rare fantasie heb jij..


Raar? In een sport blijven geloven die maar niet schoon is.... en jezelf, tegenover vrienden, keer op keer moeten verdedigen dat het toch echt leuk blijft... dat is pas raar.

Ik mag hier best even mijn woede uiten dacht ik zo.
schimmeltussejebenen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 29 apr 2009 14:43

jibb schreef:Eerlijk gezegd boeit het met niet zo dat Rebellin gepakt is. Het verwonderd mij namelijk niet dat er een wielrenner bij de gepakten zit, wat ik mij meer afvraag wie zijn de 5 anderen die gepakt zijn.

Zoals zo vaak komen die namen niet naar buiten. Zo vraag ik mij ook nog altijd af wie de 200 andere sporters zijn geweest op de lijst Fuentes.


Dikke +1
Waarom worden altijd eerst de wielrenners genoemd? Van die anderen hoor je nooit wat.

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 29 apr 2009 14:48

@Moustache.
Dit komt omdat wielrennen en atletiek verweg het meest gecontrolleerd worden.
Lance Armstrong is bv alweer 24 keer gecontrolleerd sinds hij weer begonnen is. Hoe vaak zal een Klaas-Jan Huntelaar gecontrolleerd worden?
Wellicht zijn de andere 5 ook totaal niet bekend..

@PaulusP
Welkom in de echte wereld. Ga jij maar lekker met drollen spelen.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 29 apr 2009 15:21

Hoorde van een profrenner (die gepakt was) een keer tijdens een interview dat wat betreft bloeddoping dat daar nog verschil in zat.

Hij gaf aan dat je verschillende prijsklassen hebt. Dus hoe duurder hoe geprepareerder je het bloed kon krijgen.

Eerste reactie was; WTF!

Weet niet meer wie precies hoe die renner heet. Was wel betrokken bij zaak Fuentes en heeft een scandinavische achternaam......volgens mij had tie nog bij CSC danwel Liberty Seguros gereden.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 apr 2009 15:26

Jörg Jaksche?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 29 apr 2009 15:31

PaulusP schreef:Raar? In een sport blijven geloven die maar niet schoon is.... en jezelf, tegenover vrienden, keer op keer moeten verdedigen dat het toch echt leuk blijft... dat is pas raar.
't Is idd geen schone sport (fact of life, helaas).. misschien ooit nog es, al zal de roep om onvindbare doping wel altijd blijven bestaan vrees ik.

Ik denk dat zelfs de meest fervente wielrenfan wel es achter z'n oren krapt, maar uiteindelijk blijft het een mooie sport, als je vrienden dat niet vinden, prima toch? Smaken verschillen, ik ken mensen genoeg die na 10 mins koers kijken totaal verveeld zijn.
Ik heb ook sporten genoeg die ik niks aan vind, ik zou ook alles aangrijpen als iemand me keer op keer probeert te overtuigen dat het toch heeeeel leuk is ;)
Ik mag hier best even mijn woede uiten dacht ik zo.
Dat zal het vast oplossen... :)

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 29 apr 2009 15:34

YEP Jörg!

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 29 apr 2009 15:50

Zoals gezegd nu een atleet in het heropend onderzoek: Rashid Ramzi. Toch niet de minste aangezien hij olympische kampioen werd op de 1500 meter.

Dus de zin van mij 'Wellicht zijn de andere 5 ook totaal niet bekend..' gaat niet helemaal op :s

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 apr 2009 16:20

c40campy schreef:Misschien is de volgende link al eens eerder gepost maar het beschrijft het verhaal van een journalist die alle mogelijke doping probeert:
http://outside.away.com/outside/bodywor ... est_1.html

Hij rijdt bv Parijs-Brest-Parijs (1200km) op EPO en na een nachtje rust is hij zo hersteld dat hij zo weer op de fiets kan stappen... Geen wonder dat die profs er niet vanaf kunnen blijven.
Bizar! Ongelofelijk dat die superhuman effecten zo beschreven worden bij een gemiddelde sporter.

Zijn quote zegt het eigenlijk allemaal:
Besides, on a fundamental level, drugs ruin the simple joy of competition. With drugs in the mix, it's not about the athletes, it's about the chemistry.

Maar ik kan me voorstellen dat professionele athleten er naar grijpen als je de effecten bekijkt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 29 apr 2009 16:23

het oude wielrennen: CERA
het nieuwe wielrennen: gendoping en hematide.

Plaats reactie