Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 16 apr 2008 17:14

Je had een weddenschap met iemand van de club. Laat me gokken. Die twee namen zijn Cancellara en De Volder. Dus renners maken grote progressie en dat maakt ze verdacht?

UCI/WADA etc. wil testen op 'normale' waarden maar dat kan niet. Topsporters hebben nu eenmaal afwijkende waarden. Gaan we dadelijk testen op VO2 Max/kg of Watts/kg en zeggen dat bepaalde waarden te ver van het landelijk gemidelde liggen en dat er DUS doping in het spel is?

Je spreekt continu dat je met ex-profs dan wel profs spreekt. Kun je ook wel met namen komen anders kan iedereen dit wel roepen.
Als je zegt dat namen noemen niet mogelijk is vanwege een vertrouwensband dan ben je toch al te ver gegaan vawege het feit dat je 'vertrouwelijke' informatie hier gebruikt.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Die weddenschap ging over jongens die de stap naar het prof zijn nog moetten zetten.(Met enkele overwinningen reeds tot gevolg.)

Over die testen wil ik even het volgende kwijt:Weet je dat zelfs iemand die die testen afneemt zelfs gewoon aan de uitslag kan zien of het natuurlijk kan of niet!?(Er zijn zo een grote verschillen dat dit natuurlijk niet kan-Bij 2verschillende geweest en bevestigen dit!)

Zolang ik geen namen noem,zolang ik geen schade breng.(Bij sommige ligt het er vingerdik op.En weet je?Het gaat me er echt niet om dat ze allemaal nemen hoor!Wel dat er sommige bovenstaan/Of tog denken!)

Ben hier ook niet om ruzie te stoken.Geef men mening,weet dat ik erop zit en wie het wilt lezen,leest het....
il magnifico

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 07 mei 2008 16:02

Waar ik voorheen meer voorstander was van de gezondheidscontroles ipv dopingcontroles, ben ik in de loop van de tijd hier wat op terug gekomen en heb nu het idee dat de sport wat schoner is dan voorheen met deze strenge controles en misschien ook wel interessanter. Maar van het bovenstaande zakt mijn broek af:

Een klassesprinter als Petacchi een jaar schorsen vanwege salbutamol vind ik schandelijk. Ten eerste heeft deze renner een medisch attest voor het gebruik van dit middel (immers hij heeft astma!). Het betreft hier een onschuldig middel waar je geen koers mee zal winnen, het zorgt er enkel voor dat iemand met astma op hetzelfde niveau kan meekoersen ondanks zijn ziekte. Aan de waardes te zien begreep ik dat het om 1 of 2 puffs teveel zou gaan. Als huisarts schrijf ik dit middel bijna dagelijks voor aan mensen van 0 tot 80, ben zelf ook astmatisch en gebruik dit middel ook af en toe dus ik weet waar ik het over heb.

Dopingcontroles prima, maar mijns inziens is hier alle redelijkheid verloren gegaan! Erg Jammer...

Groet

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 07 mei 2008 16:12

Sorry Dogstule dat heb je dan toch echt verkeerd begrepen. DE hoeveelheden zijn zo groot dat ze neerkomen op 180 pufs kortom moet op een andere manier zijn toegediend dan met pufs. Wat het feit dat P een klassesprinter is te maken heeft met zijn schorsing snal ik helemaal niet. Bedoel je dat toppers minder gestraft moeten worden dan krabbers?

"Een klassesprinter als Petacchi een jaar schorsen vanwege salbutamol vind ik schandelijk"

Juist in dit geval zou niet schorsen belachelijk zijn geweest. 70 % van het peloton heeft een attest voor. Je geeft aan dat je huisarts bent. dan moet het ook voor jou duidelijk zijn dat een concentratie van 1.320 nanogram salbutamol per milliliter niet van een pufje kan komen. En voor andere middelen dan een pufje (pillen, spuit) heeft Petacchi dan weer geen attest.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 07 mei 2008 16:17

Ah ok, excuses, dat verandert de zaak! Die concentratie was mij niet bekend dus helemaal met je eens thja14... en nee ik vind niet dat toppers anders behandelt moeten worden dan krabbers...

Groet

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 mei 2008 01:36

Brilliante observatie...
[quote=""DocRay""]Connect the lines from US Postal/Discovery/Astana to the majority of riders caught doping in the last decade and you see a nice wheel design with Johan Bruyneel as the 'Chris King' hub. That's the rear hub, the front hub is Riis.[/quote]
http://weightweenies.starbike.com/forum ... hp?t=42544
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 13 mei 2008 14:18

Gisteren naar een docu over doping-gebruik in het wielrennen op een van de belgische tv-kanalen gekeken.

En was in eerste instantie geschokt over de omvang van dat hele gebeuren, maar heb nu wel een beter (lees minder roze en dus realistischer) beeld van een topsport als wielrennen.

Het komt er maar weer es op neer dat het ook daar allemaal om het geld draait ("it's all about the benjamins" in dit geval "euro's")!

Al die mooie verhalen over het "nieuwe" wielrennen is na het zien van de docu zeker niet geloofwaardig!

Maar volgens mij zal ik dit jaar ook weer alles volgen op tv (zoals ik ook al alle wedstrijden voor 2008 tot nu toe het gevolgd ;-)

max29
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 aug 2005 10:00

max29 15 mei 2008 09:30

Testosteron niet aan te tonen bij Aziaten

STOCKHOLM - Gelijke kansen voor iedereen is het motto van de Olympische Spelen. Maar Aziatische atleten hebben op dopinggebied al een grote voorsprong genomen: testosteron is bij Aziaten nauwelijks te traceren, blijkt uit een grootscheeps onderzoek van het Zweedse Karolinska-instituut in Stockholm.

Het Duitse blad 'Welt am Sontag' meldt, dat dopingtests op anabolica bij Aziatische atleten geen positief resultaat opleveren, ook al hebben zij zich met bij voorbeeld testosteron gedrogeerd. Dat betekent vrij baan voor bij voorbeeld de Chinese deelnemers aan hun eigen Olympische Spelen van Peking in augustus dit jaar.

Zweedse wetenschappers injecteerden 165 sporters met grote hoeveelheden testosteron, dat de spieropbouw en de herstelfase versnelt. Daarna werd een gewone dopingcontrole uitgevoerd. De meeste mensen werden positief bevonden; bij zes procent kon het dopingmiddel niet worden getraceerd. Het ging om Aziatische personen.

De verklaring voorlopig te baseren op: in het lichaam van Aziaten bevinden bepaalde enzymen zich in veel kleinere hoeveelheden dan bij blanke of donkere bevolkingsgroepen. Daardoor verdragen 'gele' mensen bij voorbeeld ook veel slechter alcohol. Door het gebrek aan dit enzym is testosteron veel moeilijker/niet traceerbaar.

Ook het enzym, dat bij de uitscheiding van testosteron is betrokken, ontbreekt bij negentig procent van alle Aziaten. Dat werpt bij voorbaat een smet op de komende Olympische Spelen, waar de opsporing van anabolica bij Aziatische atleten nu al tot mislukken gedoemd is.

Contador: "Pijn doen ze me niet meer ". 25mei 2008... Zit midden in de Giro. Ook wordt Astana plots wel toegelaten tot de Giro. Last minute boeking ? Van Pat.
Dit betekent impliciet dat de verzorgers van astana geen of weinig controle zullen krijgen in tegenstelling tot ploeg van di luca of sella waarvan elke tube tandpasta zal worden leeggeknepen....

Iedereen accepteert en maakt zich druk over Petachi of Zabel of Lance of Floyd....

Echter deze ras-spuiter heeft reeds schema 's klaar voor o.a. winst Tour de Fr. vele en vele jaren. Zie ook andere topics of enkele achtergronden ..
Niemand gelooft t of besteedt er enig aandacht aan. Dat is te begrijpen. De producten die en hoe ze gebruikt en in welke combinatie en tijdspanne daar heeft hij een team van (9) mensen voor en heeft steun van officiele kant . Ga daar je 'licht' maar eens gaan opsteken.

Pat erbij 'gekocht' vanwege Lab uci Zwitserland mag je niet zeggen natuurlijk...doch de realiteit. Als je leest over de werking van enzymen en gebruik testos bij Asians dan weet een laborant hoe met gen dope bijv. testos tot in einde der dagen te gebruiken zonder enige pakkans.

Contador is de slimst pakkende. Een hoogvlieger, rucksichtloos en corrupt . Alle ' blinde fans van die man ' of onwetenden ten spijt.
Volg zijn verzorgers en zie waar ze zoal komen ... Als er een organisatie van een grote ronde helder is en de meeste van zijn verzorgers niet toelaat dan valt hij door de mand (en zal direct afstappen).

Zijn 'team' deelt de pers mede dat hij t net heeft kunnen redden..... dat hij t zo zwaar heeft gehad..... en last heeft gehad van....en erg moei is geweest ..etc..
Om niet velen te gaan laten nadenken. Hij zal ook met t klein (st) mogelijke verschil een ronde winnen. Controle tot in de sekondes. Bezie zelf. Om geen aandacht er naar enig onderdeel toe te trekken..
Tot in elk details is geplanned, ja elk onderdeel ....over en sluiten.

Het gaat in zijn wielersport over Hoe en Wat en Wanneer en Wie je gebruikt. Of je 'iets' neemt is niet aan de orde en ouderwets.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 mei 2008 18:33

Wellicht niet echt nieuw maar toch wel opmerkelijk weer


Bron: Sportwereld

Milram ontslaat Alessandro Petacchi


De Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi is vrijdag door zijn Duitse ploeg Milram ontslagen. De 34-jarige renner werd vorige week door het internationaal sporttribunaal TAS in Lausanne voor een jaar geschorst wegens dopinggebruik.

Petacchi testte vorig jaar in de Giro positief op het gebruik van salbutamol, een middel tegen astma. De renner werd vorige zomer door de Italiaanse Wielerfederatie (FCI) vrijgesproken, maar het Italiaans Olympisch Comité (CONI) eiste twee jaar schorsing en stapte hiervoor naar het TAS. "Wij keuren expliciet elk gebruik van verboden middelen af. We willen een schone sport en prestaties op een natuurlijke basis", laat Milram weten in een communiqué.

Petacchi reed voor Milram, sinds de oprichting van het team in 2006. Hij was er samen met de Duitser Erik Zabel kopman. Daarvoor lag hij vijf jaar onder contract bij Fassa Bartolo. Op zijn palmares prijken onder meer 4 ritzeges in de Tour de France, 24 in de Giro en de klassiekers Milaan-Sanremo (2005) en Parijs-Tours (2007).
jav (belga)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 17 mei 2008 20:30

Ze pakken nog steeds allemaal,geen gezever er rond!En het begint bij de jeugd........Kun je het stoppen? NEE!!!
Als je 200km.zou doen tegen 35,zou ook mooi zijn of niet?-Al gaan de gewone stervelingen het dan ook kunnen natuurlijk.....En heb je geen mannen die 5keer kunnen ontsnappen nzo.....(Ricco gezien?Komaan ni zevere........)
il magnifico

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 17 mei 2008 20:31

Als ze vroeger pakten en nu niet,waarom zijn de gemideldes dan hetzelfde?En begin niet over betere fietsen en schema's want dat gelooft geen kat???
il magnifico

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2008 21:41

Volgens mij zijn de trainingsinzichten behoorlijk verbeterd. Is er betere voeding, worden we minder vaak (ernstig) ziek enz. Bovendien ga je gewoon harder met een carbon karretje van 7 kg met hoge carbon velgen dan dat je op 10 kg staal zit met 32 spaken per wiel.

Hoe denk je dat het komt dat we ook bijv steeds langer worden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 18 mei 2008 12:02

OK,maar over paar jaar reden we ook al met het beste en lichtste carbon rond.....Armstrong vooral.En geef nu toe(Nu hij gestopt is)deze jongen heeft nooit clean gereden!
Op tv was er deze week docu en daarin zeiden ze zelf dat hij EPO kreeg tegen zen kanker!(Maar ik ken genoeg kankerpatienten en deze hebben dat nooit voor hun behandeling gekregen hoor!)
De ouders van Pantani zeggen ook dat hij zeker een typisch voorbeeld was hoe het niet moest,en daar bedoelen ze mee dat hij zich voor deed als de cleanste enzo....maar dat hij mss de ergste was en daar is miserie begonnen.
Het was een beetje Merckxiaans!
Train zo hard je wil,let op je voeding,neem de lichtste fiets en nog word je zonder doping nooit een topper.
Weet niet of ik het ooit vertelt heb?
Mijn neef reed bij aspiranten,nieuwelingen en junioren geregelt prijs(Zonder doping,wel supplementen.)-Hij zei toen al dat er serieuze pakkers tussen zitten(En dan heb ik het over een Steurs,Steegmans,Van goolen,...)Maar Ok hij dacht dat het zo kon....tot de belofte.....kon bij wijze van spreken niet deftig uitrijden!(En geloof me hij leefde als een prof)Hij kon zelfs naar Palmans-Colstrop.Maar zonder.......?Sorry dit gaat echt niet.

Zo was hij in Spanje al 3dagen aan het afzien als de beeste(Langere klimmen lagen hem zowiezo al niet)tot de ploegdokter zei:Je hebt tekorten in je lichaam,zal eens iets geven,2dagen reed hij top-3 naar boven!Hoe verklaar je dat?(Is daarom ook gestopt)

Nooit zal het zonder kunnen en nooit zal het verdwijnen,spijtig maar iszo.
il magnifico

Plaats reactie