Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 apr 2008 11:09

Ik ben even lost nu.
Wie is Tammy Thomas en wat is er met deze persoon aan de hand?
Wat is Balco?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 07 apr 2008 21:00

In de 'brommerkoers' ofwel ronde van het baskenland, zie ik twee schier onbekende spanjaarden op de plaatsen 2 en 3 in de etappe van vandaag. Er gaan geruchten dat de kleinere spaanse ploegen nagenoeg niet onderworpen worden aan out of competition controls. Slechte zaak.......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 apr 2008 21:49

@ GastheerG
OK, bedankt voor de info.
Zal zo even googlen voor wat meer informatie.
p.s. Schitterend stukje over Parijs-Roubaix, duidelijk dat het voor jouw een stuk emotie is.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 apr 2008 19:17

Zó gaat het natuurlijk nooit lukken...

bron: Nieuwsblad

Vittel nieuwe 'grote sponsor' van de Tour

Vittel vervangt Aquarel als lid van de "grote sponsors" van de Tour de France. Dat maakte het Franse watermerk vrijdag bekend.
Vittel, dat in 2004 zijn 150e verjaardag vierde, was op het eind van de jaren zestig ook al aanwezig in de Tour.

"Naast de commerciële voordelen, wijst de komst van Vittel op het vertrouwen en de vernieuwde steun van de groep Nestlé Waters naar de organisatoren van de Tour de France toe. Voor hun moed en vastberadenheid waarmee ze hun strijd tegen een zuivere Tour voeren", verduidelijkte Hubert Genieys, vicevoorzitter van de groep.

Het watermerk, dat vanaf 25 km voor de aankomst van elke Touretappe zichtbaar zal zijn, sponsort de etappewinnaar.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 apr 2008 19:21

Ben inderdaad benieuwd wat er dan in dat Vittel water zit als ze tegen een zuivere Tour ingaan :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 apr 2008 21:31

ZorroI schreef:Ben inderdaad benieuwd wat er dan in dat Vittel water zit als ze tegen een zuivere Tour ingaan :D

Mvg, Zorro


Het is toch "spa reine", het zuiverende water !! Niet Vittel !
;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 11 apr 2008 22:14

Het is gebleken(en bewezen door laboranten!)dat in de Tour van 2007 MINSTENS!80% groeihormoon gebruikte.
En dit als toevoeging op andere midelen natuurlijk.
(Ook nemen er veel renners-wel buiten competitie-COCAINE)
Weet dat ik nu weer ga afgerekent worden en wss op taalfouten:-p maar het word tijd dat het word uitgemest....al zal dit NOOIT gebeuren.
Ben met vele renners(Ex-profs,profs,maar ook renners die het nu beginnen te maken)in contact gekomen en heb verhalen gehoord,uit hun mond...waar je zou van achterover vallen!
Weet dat ik nu niet direct bewijzen heb(Zou ze trouwens niet op het net zetten ook niet.)en doe dit niet om mensen op stang te jagen fzo,maar vind het gewoon hypocriet.
Dit is gewoon mijn mening,op forum waar dit is toegelaten neem ik aan?
(Heb in het verleden al dingen gezegt die zijn uitgekomen-die ook zogezegt niet konden,weet je nog?(vette knipoog)
1ding nog:Spijtig voor Hypo Lefevre dat Van Avermaet zo goed bevriend is met De Cauwer anders was hij nu al een Quickstepper.
il magnifico

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 12 apr 2008 01:02

het is niet omdat Frank Vandenbroucke met zijn neus in de coke zit dat iedereen het doet. Cocaine is bijzonder verslavend en een wielrenner-junkie lijkt me toch zeldzaam. Waarom zouden ze trouwens groeihormonen nemen tijdens de tour? met EPO haal je toch meer voordeel dan groeihormoon in de tour?

volgens mij gaat het de goede kant op, ik geloof weer in cleane renners :D

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 12 apr 2008 10:50

Ten 1'ste (al zullen de meeste dit ontkennen)omdat het niet opspoorbaar is.Eigenlijk ligt het ingewikkelder:Je kan wel zien dat het gebruikt is,maar je er ook daadwerkelijk op pakken kunnen ze niet,ze zien dat er genomen is,maar kunnen dit niet concreet bewijzen.

2'de groeihormoon word meestal samen met epo,of iets dergelijks product als epo genomen(Juiste banaming?ze hebben altijd wel iets nieuws op de markt)

Als ze allemaal alleen vroeger namen,waarom liggen de gemideldes nu dan nog hoger?-Eerlijk:Is dit logisch?

Vorig jaar zei een prof die momenteel geschorst is:Ze zouden beter eens meer bij de jeugd en dan vooral bij belofte en elite z/c controleren,daar word wat afgenomen!-En meestal onverantwoord...

Cocaine?Geloof me (of zoals de meeste)niet,dit word echt wel veel genomen.Je moet pakken dat coke een amfitamine is.(Daar waar er zoveel opgepakt worden)

Ik hou van de sport en alles er rond,maar niet hoe sommige personen zich voordoen!Een kat een kat noemen:Er was en er zal altijd doping mee gemoeid zijn,ja zelfs met zo'n speciaal paspoort.

Volderke zen bovenbenen gezien?Jaar wel heel goed getraint neem ik aan?En pak(Srry dat ik er nu Quicksteppers uitpak,maar ze hebben tog niets te verbergen)een Weylandts zen kin.......normaal is dit niet als je een jeugdfoto er tegen zet.

Een deel hier weten echt wel dat ik gelijk heb,een ander deel ook maar ontkennen en dan zijn er wss die dit de grootste(srry voor het woord)bullshit vinden,maar is een mening zoals een ander.

Wat ik ook mooi vond is dat Museeuw zei dat hij zowel zen broer als zen vader verloren heeft.(Peeters,Lefevre)

En hoop als Boonen ooit gepakt word dat hij de ballen/lef heeft om zen boekje eens open te doen.....

R v Baskenland,DE koers voor de pakkers EN waar er (Zowel profploegen als jeugdteams)hun kuur starten.

Nog 1ding voor ik stop:Had een weddenschap met iemand van de club dit jaar en had gezegt dat ik voor dit jaar 2namen ging opschrijven en die het zouden maken....ze zijn wel heel goed opweg....
il magnifico

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 apr 2008 18:03

pantani schreef:
Volderke zen bovenbenen gezien?Jaar wel heel goed getraint neem ik aan?En pak(Srry dat ik er nu Quicksteppers uitpak,maar ze hebben tog niets te verbergen)een Weylandts zen kin.......normaal is dit niet als je een jeugdfoto er tegen zet.


Nog 1ding voor ik stop:Had een weddenschap met iemand van de club dit jaar en had gezegt dat ik voor dit jaar 2namen ging opschrijven en die het zouden maken....ze zijn wel heel goed opweg....



Hoi,

Nu ga je toch wel erg veel op de speculatie hier hetgeen mag maar verwacht dan ook wel repliek.

Volderke zijn bovenbenen en Weylandt zijn kin. Wat komt er hierna? De beharingsgraad van Renner 'X' zijn benen? Heb jezelf wel eens je kin bekeken nu en dat in vergelijk met enige jaren geleden? Als DAT een indicatie is voor dopinggebruik dan ben jezelf net zo fout bezig als de UCI etc.

Je had een weddenschap met iemand van de club. Laat me gokken. Die twee namen zijn Cancellara en De Volder. Dus renners maken grote progressie en dat maakt ze verdacht?

UCI/WADA etc. wil testen op 'normale' waarden maar dat kan niet. Topsporters hebben nu eenmaal afwijkende waarden. Gaan we dadelijk testen op VO2 Max/kg of Watts/kg en zeggen dat bepaalde waarden te ver van het landelijk gemidelde liggen en dat er DUS doping in het spel is?

Je spreekt continu dat je met ex-profs dan wel profs spreekt. Kun je ook wel met namen komen anders kan iedereen dit wel roepen.
Als je zegt dat namen noemen niet mogelijk is vanwege een vertrouwensband dan ben je toch al te ver gegaan vawege het feit dat je 'vertrouwelijke' informatie hier gebruikt.

Vooralsnog geniet ik op dit moment met volle teugen van Parijs-Roubaix. Wat een spectakel in de finale!! Puur genieten!

Kopgroep Bonen, Cancellara en Ballan. Bonen kan gaan op de volgende kasseien strook (L'Arbre) maar zal met in de tijdrit naar de finish nooit redden tegen Cancellara. Ik gok dat Cancellara gaat op L'Arbre en het houdt het tot op de finish.
We zullen zien en genieten.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie