Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 16:25

Ja, daar zal het ze om gaan. Een Franse winnaar. Leuk zo'n topic vol onderbuikgevoelens over de ASO. Zegt meer over de mensen die hier posten dan over die organisatie vrees ik.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 14 feb 2008 19:13

Terecht dat men de dopingzondaars aanpakt, zeker weten. Daarom moet echter enkel de dopinzondaar worden aangepakt. Niet de hele ploeg!
Omdat mijn buurman te hard rijdt krijg ik toch ook geen bekeuring omdat ik uit dezelfde buurt kom?
Het gaat mij hier niet zozeer om de ASO alleen, ik begrijp alleen niet dat er in de organisaties geen personen met verstand zitten die de zaak kunnen oplossen! Het is wachten totdat meer sponsoren gaan lopen en de boel als een kaartenhuis in elkaar stort.....

Maar ik hoop van niet!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 20:23

Dat het zo lekker structureel bijdraagt aan dit topic om de ASO te beschuldigen van een agenda zoals het uitsluiten van buitenlandse toppers zodat een Fransman kan winnen. Dat zet echt zoden aan de dijk.

Overigens blijf ik van mening dat een ploeg waarvan in één jaar drie kopmannen voor doping gepakt worden (en niet één maar drie) niets in het grote wedstrijden te zoeken heeft, al doen ze nog zo hun best om de boel te verbeteren. Dan gaan ze eerst maar een paar jaar als Continental ploeg bewijzen dat het schoon kan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 feb 2008 20:38

Tja, maar denk je dat dat leuk is voor iedereen in de LSE en CT ploegen. Tegen profs rijden is leuk en aardig (al rijden ze je meestal zoek en sterf je in 't wiel), maar om Contador nu weer UCI .2 wedstrijden te laten rijden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 14 feb 2008 22:11

@Timo, kan jij me nu eens zeggen wat Contador, Leipheimer, Kloden om er maar een paar te noemen tot nu toe (bewezen) verkeerd hebben gedaan, in vergelijking met bepaalde andere renners ?

Waarom moet je deze (volledige) ploeg dan weren uit de Tour ?

Zoals gezegd, ieder zijn mening, maar volgens mij (en blijkbaar nog een aantal anderen) klopt dit niet.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 22:26

Ze zitten bewezen in de verkeerde ploeg bij de verkeerde sponsor. Anders reden ze de Tour wel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sting
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 nov 2007 17:32

sting 18 feb 2008 13:59

Komt deze ploeg dan als geroepen?

http://www.volkskrant.nl/sport/article5 ... wereld_uit

Als ze echt àlle dopingzondaars willen opnemen wordt het aardig druk daar in die ploeg (en blijft er nog maar één ploeg over :/ ...).
'Leuk' trouwens dat Landis zich hieraan verbindt. Bekent hij daarmee niet gewoon impliciet schuld? Hij wordt in ieder geval het 'manusje van alles'. Geen idee wat dat betekent, Sevilla, Hamilton c.s. kunnen volgens mij heel aardig zelf een infuus aanleggen, daar hebben ze manus Landis niet bij nodig.

Ik hou het op goedkope publiciteit van deze zgn wielerploeg; heeft niks met fietsen te maken.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 18 feb 2008 21:15

Blijft maar doorgaan met geruchten. Rabo moet toch langzaam gaan nadenken wat ze in juli gaan doen. Een rondje rijden in frankrijk kan wel een aan hun neus voorbij gaan als dit zo door gaat.

In navolging van ZDF noemt ook Österreich enkele renners van Rabobank in een bloeddopingaffaire. Volgens de Oostenrijkse krant zijn Joost Posthuma en Pieter Weening (foto) klanten bij de Oostenrijkse bloedbank. De twee Nederlanders staan op een lijst van dertig sporters, die via een anonieme tip bij het daglad terecht is gekomen.

Zowel Posthuma als Weening laat aan het AD weten niets met de dopingzaak te maken te hebben. 'De laatste keer dat ik in Oostenrijk was, was tijdens de Ronde van Oostenrijk bij de opleidingsploeg,' zei Posthuma in een reactie. 'Dat geldt voor mij ook,' aldus Weening. 'Dit is gewoon een lachertje. Ik heb hier werkelijk niets mee te maken.'

Rabo is niet van plan om stappen te ondenemen tegen de krant. 'Voorzichtigheid is geboden,' legde nterim-manager Henri van der Aat uit. 'Toen de ARD met de berichten over Boogerd, Menchov en Rasmussen naar buiten kwam, heb ik direct naar de ASO gebeld om uit te leggen waarom die berichtgeving niet kon kloppen. In de wielerwereld gaan momenteel zoveel geruchten, het zal je toch gebeuren dat je door zo’n gerucht echt in de problemen komt.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 mar 2008 10:43

Jongens jongens toch, alle verhoudingen zijn toch echt wel zoek... Compleet krankzinnig gewoon!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 14 mar 2008 22:40

Deze doping reglementering moet nu eenmaal eerst helemaal uit de klauw moeten lopen voor men weer bij zinnen komt.
Zij is ook tegen

Plaats reactie