Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 03 jun 2008 19:35

je kan ook zeggen dat ie zich van achterwiel vergist heeft :D
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 jun 2008 22:35

Heb je je lightweight wiel er nu nog niet inzitten nadat je de tube had lek gereden...?? Moet toch niet gekker worden, in baggy shorts op een racefiets. En in je strakke wielerbroek met bretellen op het skateboard...hahahaha.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 04 jun 2008 01:21

Het klassieke verhaal vandaag. Drie verschillende sites i.z. weersverwachtingen geraadpleegd plus RAI/TV: Zon, 26 graden en mogelijk een beetje bewolking in de loop van de dag. Om 9.00 sharp op de fiets want ik had nog wat afspraken later op de dag. Vanuit Parma naar het zuiden de bergen in. Calestano - Barceto -Psso del Sillara v.v. Totaal 120 km met 1550 meter dislivello. Met nog 8 km naar de top van de passo te gaan zag ik de donderwolkjes al brutaal over de bergen komen. Keren en dalen. Dat laatste ging snel, net als het dichttrekken van de hemel. De eerste donderslag diende zich aan. Cazzo! Gisteren net m'n fiets helemaal gepoetst. In no time reed ik in de stromende regen. Regenjackje had ik bewust thuis laten liggen. De temp daalde nu snel. Als een opholgeslagen vibra zat ik op de fiets. Ravarano was niet ver meer om te schuilen, want ik ben als de dood voor onweer als ik op de fiets zit. Waar dan ook. Links van de weg stond een schuur met groot afdak en er liep iemand. Ik reed onder het afdak terwijl de montanero op leeftijd mij aan keek. Of ik hier ff mocht schuilen? Maar zeker mocht dat. Ik kon ook binnenkomen. Dat deed ik. Onderwijl had hij een dikke trui gepakt en gaf die aan mij. Kon ik gebruiken en als ik hier weer langs zou komen, kon ik de trui onder het afdak leggen. Geen probleem. Binnen waande ik mij in een museum. Levensgrote houtenbeelden, foto's van z'n familie, oude meubels maar goed onderhouden. Dit was zijn studio. Houtbewerken was zijn hobby. Of ik iets warms wilde drinken? Heel vriendelijk van u, maar zodra het weer het toelaat wil ik verder naar beneden. Hij begreep het. Als ik het hem niet kwalijk nam, zou hij nu naar het restaurant verderop gaan om te lunchen. Ik kon hier blijven als ik maar de deur achter me dicht zou trekken. Het was minder gaan regenen en ik besloot op de fiets te springen. Onder zijn protest dat ik z'n trui niet aanhield, namen we afscheid. Na drie haarspelden viel het met bakken naar beneden. Het onweer naderde mij onheilspellend snel. Calestano was nog 6 km dalen. Als een verzopen kat het café binnengestormd en mia bella gebeld of ze me ff kon op pikken. Ma certo! Had ik al vertelt dat ik als de dood ben voor onw....
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 04 jun 2008 19:45

Mooi verhaal maar met mijn carbonfiets heb ik geen probleem met onweer.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jun 2008 03:47

[quote="Rene"]Heb je je lightweight wiel er nu nog niet inzitten nadat je de tube had lek gereden...?? Moet toch niet gekker worden, in baggy shorts op een racefiets. En in je strakke wielerbroek met bretellen op het skateboard...hahahaha.[/quote]
:p Ja en nee: sowieso heb ik als het waait liever geen LW voor. Vandaag al helemaal vanwege de dijk Enkhuizen-Lelystad (met z'n tweeën het rondje Markerwaard van 154 km) al was er uiteindelijk dus vrijwel geen wind vandaag - wel veel zon!

Maar met mijn outfit van vandaag word ik zeker sowieso van dit forum gebanned. Mijn kleding is zeg maar omgekeerd evenredig aan mijn fiets ;)

p.s.: voor mensen zich dat gaan afvragen: in de bidon zitten een carbon Topeak pompje, een busje Pittstop, een binnenbandje en twee bandenlichters. Ik drink nooit onderweg (ja het is slecht en nee ik krijg die gewoonte er niet uit).

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 05 jun 2008 14:16

Gisteren 60 km over de Posbank, een klein buitje meegepakt die wel voor enige verfrissing zorgde, voor de rest lekker fietsweer
Sensa

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 05 jun 2008 18:03



Aparte kerel die Timo........... 154km zonder drinken

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 05 jun 2008 19:16

Elke gek z'n gebrek ;)

Zit er nog een zeem in die broek o.i.d. want 154 km op een slr lijkt me weinig prettig.... Aan de andere kant, fietsen zonder zeem op een slr kan er óók nog wel bij :D


Zonder geouwehoer: als jij zo lekker fietst moet je dat doen.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 05 jun 2008 20:30

Maar gezond is het zeker niet. Ik kan het mij niet voorstellen om 154km te moeten fietsen zonder drinken. Je verliest bij zo'n tocht gem. zo'n 3 liter. Als je dat niet aanvult moet je je toch wel heel zwak voelen aan het einde. Je prestatie moet ook wel snel minder worden. Het uiterlijk van een broek maakt mij trouwens niks uit. Als die maar goed zit.

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 05 jun 2008 20:49

ne een weekje in de ardennen (la roche) te gaan rijden 2weken geleden en deze zondag mijn eerste koers gereden te hebben(bij de eerste 50 van de 150 in een gentlemenswedstrijd, stoefstoef :) ) vanmorgen 80km gaan rijden in de zeikende regen, was precies een fontein heel de rity :) .
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jun 2008 21:56

[quote="Rezne"]Zit er nog een zeem in die broek o.i.d. want 154 km op een slr lijkt me weinig prettig.... Aan de andere kant, fietsen zonder zeem op een slr kan er óók nog wel bij :D[/quote]
Het is gewoon een fietsbroek: Adidas modelletje voor downhillers en freeriders.

Wat drinken betreft: voor en na de rit wel maar tijdens niet. Wat de prestatiecurve betreft. We waren met twee, gemiddelde van 28.5 dus kruissnelheid constant tussen 32 en 35 (je wil niet weten hoe het draaien en keren in o.a. Lelystad en Amsterdam je gemiddelde drukken). En onderhand zij aan zij babbelen. Ik geloof niet dat de prestatie en nou zo onder te lijden had dat ik niet dronk. Het zal een overblijfsel zijn van mijn crash dieet van vorige zomer. Mijn metgezel dronk en at overigens wel gewoon.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie