Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campa Sirocco met Michelin Pro2Race

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 04 jan 2008 13:54

Hi, ik ben een beetje ten einde raad.
Ik ben ontzettend tevreden over mijn wielset en wil ze daarom zeker niet kwijt.
Ik ben evenwel als de dood om lek te rijden in groep. Binnenbandje vervangen duurt ±20 min. en zonder bandenlichters lukt het mij helemaal niet (heb zo al een paar latex binnenbandjes verkloot).
Op dit moment rij ik met Michelin Pro2Race bandjes.
Heeft iemand betere ervaringen met andere merken buitenbandjes in deze klasse?
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 13:56

vdsb007 schreef: Ik ben ontzettend tevreden over mijn wielset
Ik ben evenwel als de dood om lek te rijden in groep. Binnenbandje vervangen duurt ±20 min. en zonder bandenlichters lukt het mij helemaal niet (heb zo al een paar latex binnenbandjes verkloot).


Dus eigenlijk zijn ze gewoon een pain in the ass en ben je er helemaal niet tevreden over ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

karsten
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:24

karsten 04 jan 2008 14:21

De Campagnolo wielen vallen relatief groot, terwijl de Michelin Pro2 buitenbanden relatief stug zijn, en zo moeilijk op en af gaan bij dit soort wielen. Vaak lost zich dat redelijk op na een x aantal kilometers rijden. Daarna kunnen de Michelins iets soepeler van/om de velg worden gelegd/gehaald.

Mijn ervaring is dat Swalbes en een aantal Vittoria (vooral de duurdere CX) buitenbanden geen probleem of een veel kleiner probleem hebben met dit soort wielen.

Hoop dat je iets aan deze info hebt.

p.s.

anders heeft swalbe nog een flesje met "glijmiddel" dat vergemakkelijkt om buitenbanden om een velg te leggen. Maar hier heb ik zelf geen praktijkervaring mee.
Kaalpani

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 04 jan 2008 14:28

Thx, Karsten hier kan ik al wel een stuk mee op weg.
Enig idee wat de Schwalbes of Vittoria's kosten?

Heeft er iemand ervaring met Continental GP 4000? (Deze raad mijn FM aan)
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 04 jan 2008 15:34

Probeer eens een Vredenstein Fortezza Tricomp, gaat vaak vrij makkelijk om een velg.
Met een latex binnenbandje rijd ie ook nog eens heel lekker !

sney
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2005 21:26

sney 04 jan 2008 21:29

ik rijd steeds met gp 4000 ,ze zeer lek bestendig 1x lek gereden nadat ze er 3000km oplagen en dus eigenlijk wel versleten waren .Heb horen zeggen dat de nieuwe gp4000s nog better zou zijn maar heb er geen ervaring mee
vgr sney

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 04 jan 2008 23:17

GP4000 is één van de makkelijkst te monteren banden als je het mij vraagt.
Maar je hebt inderdaad soms van die onmogelijke combinatie's.
Marchisio Zefir (nog voor het X75 en X90 gedoe) in combinatie met Open Corsa Evo CX was
er zo één. Op een bepaald moment dacht ik echt dat ik die banden er niet ging op krijgen.
Uiteindelijk wel gelukt maar dit wil je echt niet doen in gezelschap.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 jan 2008 00:00

Ik heb een bandenknecht .[img=http://www.simson.nu/images/900_050.jpg] gekocht voor mijn neutrons, handvat er af gezaagd zodat deze in een tasje past , probleem opgelost. het is dan wel en paar gram extra mee maar je wilt niet mee zonder van huis.
ps ook makkelijk voor andere onderweg ;-)

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 05 jan 2008 00:38

Sommige campa fans willen het niet toegeven (of hebben blijkbaar allemaal enorme kolenschoppen van handen) maar campa wielen vallen echt net even wat groter dan de meeste andere merken zoals mavic. Ik had hetzelfde probleem als jij met de michelin banden in combi met campa wielen. Vredstein fortezza en conti grand prix (in de verschillende varianten) passen stukken beter. En bedenk ook als ze er eenmaal een tijdje omzitten (de)monteren al weer een stukje makkelijker gaat. Ik heb michelins een tijdje op mavic wielen gehad en daarna nog weer eens op campa en toen pasten ze wel. Zij het ook met moeite. Genoeme andere banden is een betere oplossing.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 05 jan 2008 01:01

Mijn Vittoria Evo CX'jes waren op mijn Mavic CXP22 velgen heel erg eenvoudig te monteren. Nadeel van deze bandjes is dan weer dat ze, als ze een beetje versleten zijn, geen zandkorrel meer tegenhouden. In niet versleten toestand overigens maar 1 lek gehad (meer geluk dan wijsheid denk ik). FIETS zegt hier overigens wel iets over onder de noemer 'Monteerbaarheid' in de bandentesten (Dat doen ze precies voor problemen als die jij hebt). Zoek eens de laatste bandentest op en kijk naar de best te monteren bandjes (het is bijna 0.00 uur, anders zou ik het wel effe opzoeken).

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 05 jan 2008 01:02

Heb GP3000 op campa "Atlanta" velgen (ook gebruikt in de eerste Sirrocco wielset). Een nieuwe band ligt er erg strak omheen. Oude GP draadbanden gaan een stuk makkelijker, maar zijn wat stugger en rijden minder lekker (wel een slijtvastere band).

Ga straks conti "gator skins" monteren voor het lelijke weer. Is een vouwband dus ik verwacht weer wat spierballen werk om de band er omheen te krijgen. Mocht dit makkelijker gaan, laat ik het horen.

Ben wat conservatief wat banden keus. Na een mislukt uitstapje met een ander merk band heb ik nooit meer iets anders geprobeerd. Kan ik dus niets zinnigs over zeggen.

Groet,
Loeki Pro

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 05 jan 2008 11:14

Ik ben een campafan en heb geen kolenschoppen van handen. Ik geef toe dat de campawielen meestal net iets groter waren dan andere. Ik heb echter de indruk dat ze dat onderkend hebben en de nieuwe types dit probleem niet meer hebben. Mijn shamals zijn echt een plezier om een band om te leggen. GP4000 als Diamantia pro light gaan er zo makkelijk om dat je ze als vrouw zonder spierballen en bandenlichters zelf opkrijgt.
Ik meen hier en daar al gelezen te hebben dat ook Zonda van dat probleem verlost is.
Ik ben dan wel een campafan maar als het niet goed is dan zeg ik het ook.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie