Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar infrarood.

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 14 jan 2008 18:45

Hallo,

Ik heb onlangs een POLAR S725 tour edition gekocht en heb er afgelopen zondag mee gefietst.
Alleen ik krijg de gegevens uit mijn horloge niet overgezet op mijn laptop, kan iemand mij daar mee helpen.
Ik probeer het als volgt:
Ik heb op mijn laptop een IRDA infrarood usb aangesloten. De horloge zet ik op "connect", zoek de opgeslagen file en druk op start.
In de Polar software druk ik op infrarood verbinding maken. Nu krijg ik een scherm te zien dat de software bezig is gegevens binnen te halen.
Op mijn horloge zie ik het aantal % oplopen en geeft dan "complete" weer.
Maar vervolgens blijft het scherm met bezig gegevens binnen te halen continue zichtbaar en staan er geen gegevens in de Polar software.

Wie heeft enig idee waar ik de fout in ga?
Alvast bedankt

voske
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:43

voske 14 jan 2008 20:11

Ik doe het altijd als volgt:
1 horlloge op 'connect'
2 leg deze voor de infrarood
3 polar software op de knop drukken gegevens overnemen (tijdens synchorniseren heb ik eigenlijk nooit op het scherm gekeken, dus ik weet niet of daar iets gebeurd, zal wel oplopen naar procenten zoals je beschrijft)
4 in de software staat na het verdwijnen van het schermpje de trainingsbestanden
5 met de andere knop instellingen horloge wis ik vervolgens in het menu de bestanden op de horloge

Werkt perfect op deze wijze. enige verschil is dus dat ik niet op het horloge het opgeslagen bestand opzoek en/of op start druk

succes

arjenkv
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:29

arjenkv 14 jan 2008 21:43

Je moet alleen op connect drukken, de rest moet automatisch gaan (zie Voske hierboven). Maar met sommige IrDa poorten werkt het gewoon niet, ik heb uiteindelijk de dure polar interface maar gekocht. Op de polar support site zijn wel tips en downloads te vinden.
Ook kunnen verbindingsproblemen ontstaan als de batterij bijna leeg is (het verzenden kost meer energie), maar als je een nieuwe heb gekocht is dat onwaarschijnlijk.

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 14 jan 2008 21:57

Ik heb een 2e handse gekocht.
Bij mij blijft dus dat scherm, dat Voske beschrijft in punt 4, continue in beeld.
Maar ik druk ook telkens op start in de optie "connect".
Ik ga het zometeen proberen op de manier van Voske

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 15 jan 2008 00:29

Toen ik dat had wat jij beschreef, had ik een slechte batterij in mijn hartsalgmeter zitten. Het gebruik gaf (nog) geen problemen maar de irda op de laptob en usb op de gewone pc wel.

Dirk

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 15 jan 2008 11:20

Ik heb het inmiddels geprobeerd op de manier van Voske.
Dit gaf geen resultaat, dus dan probeer ik maar de batterij te vervangen
in de hoop dat dit het euvel oplost.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 15 jan 2008 11:34

Heb je in de PPP wel de IR communicatiepoort op USB gezet. (te vinden onder Optie/Voorkeuren - Sofwarevoorkeuren tabblad Hardware)

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 15 jan 2008 12:33

Als je bij punt 4 de trainingsbestanden ziet moet je de bestanden nog wel selecteren en opslaan en evt verwijderen na opslaan volgens mij. (even uit m'n hoofd ben niet thuis)
Vervolgens moeten ze in je agenda in de software staan.

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 15 jan 2008 14:09

[quote="kilometervreter"]Heb je in de PPP wel de IR communicatiepoort op USB gezet. (te vinden onder Optie/Voorkeuren - Sofwarevoorkeuren tabblad Hardware)[/quote]

Ik had mijn ir-communicatiepoort staan op irda. Heb geprobeerd verbinding te maken in de USB stand, en krijg nu de melding "de communicatiepoort kan niet geopend worden".
Dus heb ik verschillende com-poorten geprobeerd en krijg de dan de melding "De hartslagmeter reageert niet"
Dan heb ik nog een vraagje: Moet ik nu het horloge enkel maar in de stand "connect" zetten of moet ik dan nog op start drukken om een file te selecteren en dan weer op start drukken?
Bij deze laatste optie zie ik nl. het aantal % oplopen naar 100%.
Alvast bedankt

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 15 jan 2008 22:41

Er zijn twee manieren van infrarood communicatie.

De IrDA is de interne infrarood poort van je pc/laptop. Dan moet bij voorkeuren IrDA gekeozen zijn. Allee je hartslagmeter op connect zetten moet voldoende zijn als je verbinding wilt maken.

De USB gebruikt bij de losse polar interface.

COM heb je niet nodig. Die gebruiken ik nog bij een oudere vantage NV via een com-poort interface

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 16 jan 2008 00:04

[quote="jamin"]Ik heb een 2e handse gekocht.
Bij mij blijft dus dat scherm, dat Voske beschrijft in punt 4, continue in beeld.
Maar ik druk ook telkens op start in de optie "connect".
Ik ga het zometeen proberen op de manier van Voske[/quote]

Punt 4 zijn de trainingsbestanden in het schermpje op je pc. Dan is het downloaden dus gelukt.

Ik heb al eerder gemeld dat je in het scherm met trainingsbestanden het bestand dat je wilt opslaan moet selecteren (wordt blauw) en dan op de opslaan knop moet drukken. Pas dan staat het in de software er komt dan een boekje voor te staan wat aangeeft dat de training is opgeslagen. Vervolgens moet je de training nog wissen door blauw te selecteren en op de knop "verwijderen" te drukken. Hierdoor wordt het bestand uit je horloge gewist.

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 16 jan 2008 13:13

JOEHAA....

Het is gelukt.
Ik heb een mail gestuurd naar Polar Nederland en kreeg direct een mail terug dat ik een
desbetreffend persoon kon bellen op een bepaald telefoonnummer.
Hij heeft met mij de software doorgenomen en nu werkt het.
Wat was nu het probleem?
Klik op opties, klik op voorkeuren, ga naar tabblad hardware en klik weer op optiep.
Het bovenste vinkje "USB interface autocheck" moest ik uitvinken en toen werkte alles prima.
Dus bedankt iedereen voor het meedenken

Plaats reactie