Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

plaatsen van remhandels

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 20 jan 2008 17:20

Ik heb een nieuw stuur gemonteerd maar ben vergeten op te meten hoe hoog mn remhendels stonden.
Is hier iets van n maat voor of is dit puur een gevoelskwestie? Moet dit nl wel weten voordat ik mn stuurlint erop bevestig.
Ik heb nu een latje gelegt tegen onderkant van stuur en dan de punt van mn remhendels gelijk gezet met de onderkant van mn stuur. Weet alleen niet of dit de juiste hoogte is.
Wie o Wie helpt mij??

Grtjzz,
Willie
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2008 17:27

Dat is de manier die Campagnolo adviseerd. Voor de rest is het vooral een beetje kwestie van gevoel en timmermansoog (om ze ook netjes gelijk te zetten).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 20 jan 2008 18:17

Is toch altijd een kwestie van gevoel en volgens mij hanteer je wel de correcte methode. Zorgt er wel voor dat links en rechts even hoog staan ;-)

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 20 jan 2008 18:26

fiets381 schreef:Is toch altijd een kwestie van gevoel en volgens mij hanteer je wel de correcte methode. Zorgt er wel voor dat links en rechts even hoog staan ;-)


Ja oke dat is wel duidelijk ;-). Daarom doe ik het ook met een latje want als ik op mn timmermansoog moet vertrouwen dan wordt t helemaal nx haha. Maar iig bedankt voor de snelle en goede reacties.

Grtjz,

Willie
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 20 jan 2008 19:28

neem een plankje en lijm in het midden van dit plankje een blokje dat 2cm hoog is erop. de onderkant van je hendel moet op het blokje komen en de andere kant van de plank komt onder je stuur.

deze techniek gebruik ik altijd.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 12 feb 2008 21:17

Ik heb altijd met Shimano gereden en heb nu net 1 week Campagnolo. Ik heb het idee dat als ik in de beugels zit ik niet bij m'n remmen kan... Of is het normaal dat je vingers niet volledig rond de grepen zitten? Anders moet ik wel erg plat gaan liggen... Ze staan nu volgens de afstelling die opgemeten is volgens het bike fitting systeem.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 15 feb 2008 01:09

Campa hendels staan standaard ietsje verder van het stuur af. Dat is normaal. Dacht een halve centimeter ofzo. Bij afstelling die verder op gelijke hoogte zit heb je hier altijd mee te maken. Heb je niet al te grote handen dan zal je met shimano net wat beter bij de remgrepen kunnen onder in de beugels. Wellicht kun je de campa nog iets naar beneden verschuiven.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 16 feb 2008 13:30

jsparie schreef:Campa hendels staan standaard ietsje verder van het stuur af. Dat is normaal. Dacht een halve centimeter ofzo. Bij afstelling die verder op gelijke hoogte zit heb je hier altijd mee te maken. Heb je niet al te grote handen dan zal je met shimano net wat beter bij de remgrepen kunnen onder in de beugels. Wellicht kun je de campa nog iets naar beneden verschuiven.


Thanx, ga strax toch ff bij mijn fm langs. Zal gelijk eens laten kijken. Toch bedankt, al een hele geruststelling.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie