Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Craft Wielerbroek

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jan 2008 17:40

Ik heb gewoon een nette, compleet zwarte , non reclamezuil, racebroek van Craft.
Tweejaar geleden gekocht bij Bezemer in Alphen aan den Rijn

Helaas heb ik ze niet meer kunnen vinden, want het is een lekker broekkie ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 21 jan 2008 17:44

That's exactly where I'm lookig for.

Gewoon een zwarte zonder al te teveel sticksels enz.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 21 jan 2008 17:50

Bij Bob-shop.de hebben ze een zwarte Craft koersbroek, maar er staat wel Retro bij dus ik weet niet of ie er heel anders uitziet...

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 21 jan 2008 18:50

ik heb een lange fietsbroek van craft zonder zeem. Ben hier zeer over te spreken! De adviesprijs is 64.95 en met windstopper (ander materiaal 79,95). Korte broeken van Craft ken ik niet....

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 22 jan 2008 09:41

craft-usa

Misschien kan je wat van over de plas laten komen.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 jan 2008 18:05

Dan nog een andere vraag over Craft.
Ik hoor veel goede dingen over Craft onderkleding, ook vanuit de hardloop wereld.
Ik rij zelf vaak met een katoenen shirt met lange mouwen en een wielershirt met korte mouwen eroverheen. Dat bevalt opzich prima maar de mouwen van het katoenen shirt zijn lang en van het wielershirt kort, dus het katoenen shirt wappert en dat is vervelend bij hogere snelheden.
Nu was ik van plan om een ondershirt van craft te gebruiken om langemouwen te creeren.
Is dat een goed idee of kan ik beter armwarmers gebruiken en een craft shirt met korte mouwen + wielershirt.

Hoop dat het duidelijk is...

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 23 jan 2008 21:38

Ik combineer altijd, ik heb 2 korte winter, 1 korte zomer, 1 mouwloze en 1 lang ondershirt van Craft en een set Craft armwarmers.
Van heel warm weer naar heel koud weer:
Mouwloos+Shirt, Kortzomer+Shirt, Kortwinter+Shirt,
Kortwinter+Shirt+Armwarmers, Langwinter+Shirt,
Kortwinter+LangShirt, Langwinter+LangShirt,
Langwinter+Shirt+LangwinterJack, Langwinter+Langshirt+Langwinterjack.

(Shirt/LangShirt/LangwinterJack is geen onderkleding, maar overkleding)

Oh dan ben ik ook nog de combinaties vergeten met een windjack/regenjack :p.
Je begrijpt waar ik naartoe ga, je kan oneindiglang combineren.
Dus je kan wel een langondershirt bij een kort overshirt doen, alleen zien armwarmers er wel wat strakker uit en die kan je heel makkelijk uit doen, als het toch wat warmer wordt. Maar als je nog geen lang ondershirt hebt, is die heel handig in de winter.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 jan 2008 23:40

Pfff

Voor mij zou dan van toepassing zijn (langwinter+shirt) wat warmer is dan (kort winter+shirt+armwarmers)

Die keuze moet ik dan zelf maar maken

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 24 jan 2008 09:48

Vergeet die katoenen shirtjes maar snel. Katoen houd enorm veel vocht vast dus je krijgt het op gegeven moment warm dan zweet je het shirt vol wat in eerste instantie niet het koelende effect geeft omdat het zweet niet verdampt maar word geabsorbeerd. Tegen die tijd dat het misschien niet meer hoeft af te koelen gaat je zweet verdampen en krijg je het vervolgens niet meer warm omdat je een nat shirt aan hebt. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij klimmen en dalen. Ik heb jaren uit onwetendheid lopen tobben met katoenen shirts maar wil nu niet meer anders als de juiste onderkleding waarmee je altijd droog en op de juiste temperatuur blijft. Ideaal had ik 10 jaar eerder moeten weten. Betreffende arm stukken een aanrader. Je kan ze namelijk altijd onderweg aan of uittrekken als het resp. iets kouder of warmer is als gedacht en ziet er bovendien veel verzorgder uit en de investering is echt niet groot.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 24 jan 2008 16:54

Daarom gebruik ik als het super warm is een mouwlous "visnet" shirtje, die zorgt dat het vocht sneller verdampt en nu ik het gewend ben vind ik het ook fijner zitten dan een shirt los.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 24 jan 2008 20:33

Heb bij Hopmans in Bergen op Zoom ook craft kleding zien hangen. Zo wie zo hingen er lange broeken met zeem of ze ook korte hebben weet ik niet, omdat ik daar niet na op zoek was.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 jan 2008 21:53

Over hopmans heb ik gehoort dat ze moeilijk doen over verzending. Hopmans is namelijk niet echt dichtbij.

Plaats reactie