Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 feb 2008 21:59

Ook maken we andere keuzes, omdat we denken dat onze doelgroep anders is dan die van Tour.

Waarom denken jullie dat? Ga nooit van dit soort veronderstellingen uit!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 feb 2008 22:10

[quote="Colnago/G"]
Waarom denken jullie dat? Ga nooit van dit soort veronderstellingen uit!
[/quote]

Tijdje terug heeft Fiets nog een enquete gehouden onder abonnees.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 feb 2008 22:12

Quote :Hoeveelheid foto,s
Ze mogen van mij heel het blad vol zetten met foto,s zolang ze maar een toegevoegde waarde hebben anders dan blad vulling. bv pagina 14,15,22,28,40,46,52,72

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 feb 2008 22:24

[quote="Scepticus"][quote="Colnago/G"]
Waarom denken jullie dat? Ga nooit van dit soort veronderstellingen uit!
[/quote]

Tijdje terug heeft Fiets nog een enquete gehouden onder abonnees.[/quote]

Dat klopt maar om dan deze conclusie te trekken.................
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 feb 2008 22:26

Ik geloof best dat de gemiddelde Fietslezer flink verschil van de gemiddelde forumgebruiker, en niet geilt op Parlees of fixies maar gewoon een Koga of Trek bij de LBS koopt, 's weekends lekker toert, traint voor de AGR en droomt van de Marmotte.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 feb 2008 22:36

Volgens mij zitten er veel/alleen maar Fiets lezers op dit Forum. En iemand die Fiets leest is toch bovengemiddeld geintresseerd in de fietswereld of het nou exoten betreft of fietsen uit Friesland.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2008 22:47

De meeste forumleden komen totaal niet overeen met de doelgroep van Fiets. Een heel aantal van de actieve forumleden leest Fiets niet. Dat wij moeilijk doen over de vorm van een stuur, het merk stuurpen enz doen de meeste mensen die een nieuwe racefiets kopen echt niet. Dat gaat meestal in de trant van een stuur is een stuur en een carbon zadelpen is mooi (want 't is carbon) of nee geen carbon zadelpen (want bij jantje brak die). Niet iedereen gaat tientallen uren rond surfen voordat ze een fiets kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 feb 2008 22:48

[quote="Colnago/G"]Volgens mij zitten er veel/alleen maar Fiets lezers op dit Forum. [/quote]

Is ook zo denk ik. Maar de harde tech-talk-kern hier op het forum is misschien maar 50 man. Dus van wat hier op het forum helemaal hip is heeft de gemiddelde Fiets lezer waarschijnlijk nog nooit gehoord.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 feb 2008 23:02

Mwah..... is dat geen onderschatting van de gemiddelde fiets lezer? In mijn omgeving moet ik zeggen dat de Fiets lezers ( lang niet allemaal op ons Forum aanwezig) heel goed weten wat er "in" is en wat niet. Ook zijn dat mensen die bladen als Road Bike en Tour tot zich nemen.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 feb 2008 12:52

Vorig jaar is er een enquete geweest die alle lezers konden invullen, de resultaten waren helder over het lezerspubliek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 15 feb 2008 10:35

[quote="Scepticus"]Ik geloof best dat de gemiddelde Fietslezer flink verschil van de gemiddelde forumgebruiker, en niet geilt op Parlees of fixies maar gewoon een Koga of Trek bij de LBS koopt, 's weekends lekker toert, traint voor de AGR en droomt van de Marmotte.[/quote]

Wil je niet mijn hele profiel op het forum zetten....:D
(alhoewel die parees of fixies wel mooi zijn hoor).

Ik vond het stuk over de fietsende moeder eerlijk gezegd wat teleurstellend. Verder heeft fiets iets dat het voor mij na een aantal afleveringen al snel minder interessant maakt om he te lezen. Ik denk dat teveel wordt opgehangen aan enkele formats: fietstest, reisverslag, etc.

Verder vind ik het altijd heel vermakelijk leesvoer en levert toch vaak nieuwe inzichten voor de fietser die zich minder interesseert voor de meest genuanceerde techniek.
Groet,
Mike

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 feb 2008 22:55

Een ruillezer is natuurlijk altijd wat later maar toch.

Ik vraag me af of er een vorm van samenwerking mogelijk zou kunnen zijn tussen een groot buitenlands blad en Fiets.
Natuurlijk zonder de zelfstandigheid en de Hollandse sfeer in het blad te verliezen.
Te denken valt bijv. aan uitgebreide produkttesten en metingen.
Als klein taalgebied t.o.v. de grote taalgebieden kun je dan wel profiteren van de mogelijkheden die deze groten bezitten zonder ze direkt in de weg te zitten.
Sterker nog het verrichte werk daar wordt dan ook toegangkelijk voor een groter nederlandstalig lezerspubliek.
Met inbreng van een op Nederland toegesneden redactie.
Vergelijk eens de benadering van het testen van de mountainbike in de Bike met die in Fiets.
Dan zie je dat verschil in mogelijkheden plotseling wel heel duidelijk.
Zij is ook tegen

Plaats reactie