Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Contador toch in de Tdf ?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 feb 2008 22:35

marco39 schreef:csc mag blijven, Riis is uiteindelijk door de knieen gegaan na jaren van ontkenning, tis een begin,neem toch aan dat bijna niemand waarde hecht aan 7 tour overwinningen van LA?


Niet schuldig bewezen is dus onschuldig of is de wetgeving vandaag in ene veranderd? Ik ben nooit een Lance fan geweest (te berekenend en een imho een zeer vervelend persoon/karakter) maar dat doet er niet toe.

Ik heb ook mijn twijfels aan de Lance overwinningen maar ga toch wel uit van bovenstaande argumentatie. Je bent pas schuldig als dat bewezen is.

Wellicht weten we over 10-15 jaar meer (of niet) aangaande de Lance strike maar dat doet nu niet terzake.

Hahaha...die is fijn. Dus als je bekent (Riis) dan is het in ene wel goed?

OK. Geen verdere post van mij op dit Topic aangezien we er toch nooit uitkomen. Zelfs al zouden we een Forum weekend organiseren en 48 uur praten over de materie dan nog blijven de vragen.

Ik fiets lekker zelf en die politieke draaikonterij met UCI ASO etc. kunnen me gestolen worden. Ik heb er geen invloed op en schiet er ook niets mee op om erover na te denken.

Ik ga me richten op TT zonder dope ;) Kan ik niet harder.....too bad.

'A man has got to know his limitations' zoals Dirty Harry al zei.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 feb 2008 04:19

Op het weightweenies forum schreef iemand het volgende. En ik ben het volledig met hem eens...
[quote=""afterburner""]There are a lot of people here on their high horses.

Astana in, on Astana out? Who cares! The tour will go on, someone will win, one hundred and fourty odd riders will make the finish, some fifty to seventy odd will drop out/be cut/crash, and about five will be told they are no longer welcome due to abnormal A samples.

Will this make the spectacle boring? No. We will still see 3 weeks of human suffering. We will still see the battle of Cancellara, Millar, Zabriske etc battle for the prologue (not if there isn't one this year).

We will still see the top 5 - 6 guys slugging it out in the mountains, and we will see two or three new riders emerge as 'the next big thing'.

Some people seem to forget that ASO owns the race. If they wanted to invite a mixed team of C graders for the local tuesday night crits they can. If they deem that Astana made the tour look foolish last year then they are in their rights to exclude them.

Is it hypocritical to decline Astana but not Rabobank? Maybe, but remember Rabobank pulled their rider from yellow and within sight of their first ever victory from the race. Rabobank did that, not ASO, not the UCI. Astana can't say the same thing.

Is Astana a different team this year? Yes, but to 90% of the readers of L'Equip, LeMond, and millions of viewers around the word the name is still Astana. To the sponsors who pump millions into the tour each year the team is still Astana.....

To those who throw their arms up in the air shouting 'I'll never watch procycling again!', I ask didn't you say that last year? And the year before that, and the year before that?

Get over yourselves, look forward to July, watch and enjoy the spectacle for what is is and go to bed at night wondering 'what if that were me in yellow.....'[/quote]
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 feb 2008 16:00

Even terug naar het begin vh topic. Als je de tour wil winnen moet je deel uit maken van een team met een onbesproken nette reputatie. Of een Frans team; dan ben je sowieso zeker van je plekkie in de tour. Dus Contador kan het best solliciteren bij een van de 5 Franse protour ploegen. Kan die gelijk leipheimer en Bruyneel meenemen zodat die ook nog eens een goede knecht heeft een een beruchte ploegleider.

Ik kijk nu al uit naar de volgende stap van ASO en/of UCI.

Wie ook de tour rijdt en wie er ook wint, ik blijf kijken. Corrupt is het toch al jaren, dus ook dit jaar zal niet anders zijn.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 feb 2008 16:21

...
Ik kijk al een tijd niet meer naar de tour, maar wél met heel veel interesse voor het landschap en de bergen naar de Giro. Daar valt m.i. veel meer te beleven iedere rit, en de podiummissen zijn er een stuk knapper ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 feb 2008 16:25

Zonder Basso en Ullrich keek iedereen naar de Tour. Ook zonder Contador en Leipheimer zal iedereen weer kijken. Voor de gemiddelde Nederlandse kijker, die geen wielrennen kijkt maar wel de Tour, zal er misschien iets veranderen als straks de Rabo ploeg niet mee mag doen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 feb 2008 16:40

Alle ogen zijn gericht op Evans en Menchov. Een eventuele winst wordt er echt niet minder om omdat Contador niet meedoet. Zeker omdat een Contador een Menchov in goede vorm niet zonder meer klopt.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 feb 2008 16:48

havana schreef:Alle ogen zijn gericht op Evans en Menchov. Een eventuele winst wordt er echt niet minder om omdat Contador niet meedoet. Zeker omdat een Contador een Menchov in goede vorm niet zonder meer klopt.
Niet zonder meer nee, maar zonder Contador is het wel makkelijker om te winnen (hoewel Menchov moeite heeft met de favorietenrol) en zijn afwezigheid zou een uiteindelijke zege dan ook juist wel minder glansrijk maken. Contador is met zijn felle tempowisselingen ook niet het type tegenstander dat Menchov goed ligt.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 feb 2008 16:53

Als de ploeg van Menchov mag starten want dat is nog erg onduidelijk
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 feb 2008 17:19

Nou, de kans dat Rabobank niet mag starten is heel klein (ik geef toe, aanwezig, maar erg klein).

Tempowisselingen van Sastre (in bloedvorm) kon Menchov in de Vuelta met gemak volgen en dat is toch ook niet de minste.... Qua tijdrijden schat ik Menchov en Evans sowieso hoger in dan Contador.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 15 feb 2008 18:59

havana schreef:Alle ogen zijn gericht op Evans en Menchov. Een eventuele winst wordt er echt niet minder om omdat Contador niet meedoet. Zeker omdat een Contador een Menchov in goede vorm niet zonder meer klopt.


Nee, maar die twee, Menchov en vooral Evans, zijn echt wel hele saaie renners met werkelijk geen enkele uitstraling. Niet als persoon, noch in hun manier van fietsen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 feb 2008 19:15

intersantos schreef:
havana schreef:Alle ogen zijn gericht op Evans en Menchov. Een eventuele winst wordt er echt niet minder om omdat Contador niet meedoet. Zeker omdat een Contador een Menchov in goede vorm niet zonder meer klopt.


Nee, maar die twee, Menchov en vooral Evans, zijn echt wel hele saaie renners met werkelijk geen enkele uitstraling. Niet als persoon, noch in hun manier van fietsen.


Het wordt tijd dat er weer een kanibaal opstaat in het peleton! Met persoonlijkheid, strijd en gezag.
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 15 feb 2008 22:35

Timo 2.0 schreef:Als de ploeg van Menchov mag starten want dat is nog erg onduidelijk


Dat zal toch wel ,ze hebben zo hun best gedaan het netste klerkje van de klas te zijn vorig jaar.
Dat maakt echt veel indruk hoor daar in Frankrijk.
Vraag maar aan Hanegraaf hoe het werkt.
Zij is ook tegen

Plaats reactie