Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jan 2010 13:36

wat is je ervaring als je van de .crs afwijkt en later er weer op komt, wordt dat altijd goed opgepikt
Ja perfect eigenlijk, binnen een paar meter geeft ie weer aan op course zit. MTB routes zijn minder nauwkeurig getekend en soms moet je ergens omheen dus het gebeurt tientallen keren per route en gaat prima

@peterJ

Je kan .crs makkelijk later oppakken gaat prima. Ik doe dat vaak met MTB routes op vakantie maak ik routes van 100km met afsnijlussen of verlengingen.

ook gebeurt het dat ik routes van andere in het midden oppak (je kan ze ook aanpassen maar ik doe dat niet altijd)

Als je het puur voor de routes doet geen enkel probleem. Ik zit altijd gewoon in mapsource de tekenen en te knippen ne plakken. Mijn ervaring is wel als je bv voor de vakantie vijf of zes routes gaat maken je zomaar vier avonden (lees een uurtje of 12) bezig bent om het te verzamelen, te bewerken en na te lopen.

Je moet het tenslotten weer van .gpx omzetten en dan weer exporteren in TC denk aan de juiste naam anders kan je ze niet terugvinden en het bestand in verkenner renamen werkt niet

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 27 jan 2010 23:09

[quote="Peterj"]
Je zou de complete route als gpx op kunnen slaan, je gaat dan nadat je de gpx route hebt opgeslagen in de map gpx van je 705 naar>menuknop>waarheen>opgeslagen ritten>de opgeslagen gpx>kaartinstellingen>kleuren, bij kleuren maak je de lijn bv gifgroen.

Wat is nu het voordeel hiervan?
Wanneer je nu een koers maakt van een gedeelte van het traject met bv een paarse streep en je rijd de koers dan loopt de groene streep van de gpx op de achtergrond mee.
Ben je aan het einde van de koers en je zou nog verder willen fietsen dan kun je altijd nog de groene streep volgen.[/quote]

ok, dit kan handig zijn. maar ik kan die kleur instelling niet vinden. ik heb update 3.1 draaien en zoek onder instellingen\kaart, maar vindt daar enkel detail/orientatie/zoom/plaats/kaartnamen.

dit is wel een gewenste feature.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 27 jan 2010 23:29

[quote="vip32"]ok, dit kan handig zijn. maar ik kan die kleur instelling niet vinden. ik heb update 3.1 draaien en zoek onder instellingen\kaart, maar vindt daar enkel detail/orientatie/zoom/plaats/kaartnamen.

dit is wel een gewenste feature.[/quote]

Je moet ook niet naar instellingen gaan maar naar "waarheen?" dan naar "opgeslagen ritten" dan naar "de opgeslagen rit (gpx)" en dan naar "kaartinstellingen"
Daar kun je kleur van die opgeslagen rit aangeven.
Succes!
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 28 jan 2010 13:25

[quote="vdsb007"]Een vraagje ivm instellingen in de 705.
Waarom begint het weekoverzicht op zondag en niet op maandag ? Ik vind hiervoor niet direct iets bij instellingen en heb in dit forum ook niks gevonden (tenzij ik erover gelezen heb natuurlijk)
Kan iemand mij verder helpen ?[/quote]

Niemand een idee ?????
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 28 jan 2010 17:57

Ik zie dat de Garmin 705 al 1-1/2 jaar op de markt is. Komt er binnenkort een nieuwere versie aan?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 jan 2010 18:14

[quote="Zola1978"]Ik zie dat de Garmin 705 al 1-1/2 jaar op de markt is. Komt er binnenkort een nieuwere versie aan?
[/quote]

Wat wil je nog meer op de Edge ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 28 jan 2010 21:00

[quote="rene1"]Mooi PeterJ want die van mij zijn van NL. Deze kende ik nog niet.[/quote]

Wat is die van jou dan? :)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 28 jan 2010 21:15

[quote="T i n u z"][quote="rene1"]Mooi PeterJ want die van mij zijn van NL. Deze kende ik nog niet.[/quote]

Wat is die van jou dan? :)[/quote]

B ;)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 30 jan 2010 20:37

[quote="who cares"][quote="Zola1978"]Ik zie dat de Garmin 705 al 1-1/2 jaar op de markt is. Komt er binnenkort een nieuwere versie aan?
[/quote]

Wat wil je nog meer op de Edge ??

[/quote]
Betere software denk ik vooral aan.
Maar het is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jan 2010 23:12

Nou niet zozeer op het device. Ik wil graag betere garmin software op de PC.

Er zijn nog geen aanwijzingen voor een nieuwe. Ik verwacht dat het nog zeker een jaar zal duren. Er zijn met de 705 tot en met dit najaar toch wel firmware problemen geweest.

Als ze slim zijn komen ze niet met een "facelift" maar met een nieuw model.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 31 jan 2010 10:34

Ik zou graag een snellere processor willen zodat ie bijv. ook de wandelkaart normaal draait, maar ook sneller herberekent op lange afstanden bij echte navigatie
Verder betrouwbaarder zodat hij niet 1 x per 1000 km opeens uit gaat.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 feb 2010 14:23

Ik zou niet weten wat er technisch, nuttig verbeterd kan worden aan de software op de Edge. Ik vind de software (firmware) erg goed, er zijn natuurlijk altijd nog een paar bugs en dingen die beter kunnen maar of het apparaat daar echt beter van wordt vraag ik me af.

Het enige wat echt een toegevoegde waarde zou hebben is: zelflerend kaart materiaal en intelligente routes zoals op de laatste TomTom's zit, maar dan wel alleen voor fietsers. Het huidige kaartmateriaal is nu eenmaal niet geschikt voor fietsers, dus als zou de hardware nog zo snel zijn, het resultaat blijft behelpen want je wordt veel te vaak over wegen gestuurd die je als fietser wilt vermijden. Als er nu een zelflerend effect in zou zitten waarbij de Edge registreert waar alle fietsers rijden en dat weer zou delen met de andere gebruikers dan zou je een nuttigere routeringsfunctie krijgen. Maar ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren dus denk ik dat ik de eerstkomende jaren met courses blijf rijden.

De verbeteringen aan het apparaat die mogelijk zijn:
- kleiner en lichter met een net zo groot of groter display.
- langer werken op een akku lading. (Het is weliswaar al lang genoeg maar het kan beter)
- snellere processor
Afbeelding

Plaats reactie