Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 27 mei 2009 14:17

@american Classic fan

Even voor de zekerheid:

-Je sluit je 705 aan op de pc, opent TC (of andersom)
-Klikt bij besand op "ontvangen vanaf apparaat"

Bij mij komen op deze manier alle gereden ritten in de TC onder het tabje geschiedennis. Ik heb de 705 op elek seconde opslaan staan.

Als dit niet werkt zou ik voor de zekerheid TC opnieuw installeren.

Als het geen nieuwe 705 is zou het geheugen vol kunnen zitten chack dat even in windows.

mouse
Forum-lid

mouse 27 mei 2009 15:23

heb vandaag mijn eerste rit gereden met de edge 750. ik zie op de edge in de historie deze rit staan. Ik krijg hem echter niet geïmporteerd! deze rit wordt gewoon niet gelezen door garmin training center, ascent en roadtrip!

iemand een idee wat ik fout doe?

het rare is: als ik het op de edge omzet nar een koers, dat hij alles wel op decomputer inleest via garmin training center... zo kan ik ten minste iets zien...

moustache
Forum-lid

moustache 27 mei 2009 15:24

[quote="mouse"]heb vandaag mijn eerste rit gereden met de edge 750. ik zie op de edge in de historie deze rit staan. Ik krijg hem echter niet geïmporteerd! deze rit wordt gewoon niet gelezen garmin training center, ascent en roadtrip!

iemand een idee wat ik fout doe?[/quote]

Probeer het eens met SportTracks.

mouse
Forum-lid

mouse 27 mei 2009 15:41

ik werk op een mac, dus SportTracks is geen optie.

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2009 15:44

@Eric, op beide manier werkt het niet. Via de knop ontvangen blijft 't balkje gewoon op 0% staan en via import krijg ik een andere foutmelding.

@Wasbeer, ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Maar ook op andere bij de trainingcenter van m'n huisgenoten gaat 't mis met files. Als ik de files direct open in bijv ultra-edit dan herkent die de XML tags ook niet, alles staat gewoon achter elkaar. Als ik het Duitse programma scheidingstekens laat toevoegen kan ik via de import functie 't wel lezen. Dan is de file daarna ook leesbaar in Sporttracks en bijv Excel.

@Mouse, klinkt alsof je 't zelfde probleem hebt als mij. Probeer het eens met dit programma: http://www.gps-freeware.de/Download.aspx
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mouse
Forum-lid

mouse 27 mei 2009 16:38

@Amclassic-fan

heb dit geprobeerd onder parallels (windows emulatie) maar start gewoon niet op!

@Moustache

heb Sporttracks ook geprobeerd mar je hebt .net nodig (heb ik niet en kon dit ook niet installeren)

mouse
Forum-lid

mouse 27 mei 2009 17:04

heb uiteindelijk eens gewoon aangezet, binnen en buiten gewandeld, weer af gezet en dan pas aangesloten. Nu leest hij die "rit" van 30 seconden gewoon in!!!!

Ik vermoed dat ik hem niet heb afgezet toen ik thuis kwam en hem direct heb aangesloten, en dat er daardoor is iets fout gelopen.... raar

yugor
Forum-lid

yugor 27 mei 2009 20:41

@mouse: Als je de USB kabel erin steekt terwijl ie (na een rit) nog aanstaat moet ie "saving history" doen voor het uitschakelen. Misschien dat dat bij de Mac USB drivers niet gebeurd..

[quote="Amclassic-fan"]@Wasbeer, ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Maar ook op andere bij de trainingcenter van m'n huisgenoten gaat 't mis met files. Als ik de files direct open in bijv ultra-edit dan herkent die de XML tags ook niet, alles staat gewoon achter elkaar. Als ik het Duitse programma scheidingstekens laat toevoegen kan ik via de import functie 't wel lezen. Dan is de file daarna ook leesbaar in Sporttracks en bijv Excel. ...[/quote]
Wat zijn scheidingstekens in deze? Wat verandert er in de file als je hem in Uedit opent? Als ie echt wat elementaire tags vergeet te zetten is het apparaat niet goed lijkt me.

Misschien eens een harde reset proberen, en met de default instellingen nogmaals kijken wat ie doet en dan evt pas upgraden.

BTW: notepad++ is ook een fijne en gratis texteditor die de tcx files aankan.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 27 mei 2009 20:53

yugor, ik ben ook een zware notepad++ aanhanger maar niet voor de garmin files. Dat heet: die hele grote van 10mb enzo. Notepad++ corrumpeerd dan je file aan het einde. Overigens zonder er een melding van te maken, als je naar het einde scrollt zie je het pas. De gewone MS notepad doet dit dan wel goed maar ja, het editten daarmee is wel wat spartaans!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 28 mei 2009 23:27

- edit: windows hickup - opgelost
Cervélo & Cannondale

lowermate
Forum-lid

lowermate 29 mei 2009 00:04

[quote="Moustache"]GPSies! Doe ik persoonlijk alles in![/quote]

Als de punten in de track markeerd, is het dan noodzakelijk om bij elke bocht een punt te markeren ? Moet het markeer rondje precies op de weg staan ?
Cannondale Synapse Ultegra

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 mei 2009 02:24

[quote="Amclassic-fan"]@Eric, op beide manier werkt het niet. Via de knop ontvangen blijft 't balkje gewoon op 0% staan en via import krijg ik een andere foutmelding.

@Wasbeer, ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Maar ook op andere bij de trainingcenter van m'n huisgenoten gaat 't mis met files. Als ik de files direct open in bijv ultra-edit dan herkent die de XML tags ook niet, alles staat gewoon achter elkaar. Als ik het Duitse programma scheidingstekens laat toevoegen kan ik via de import functie 't wel lezen. Dan is de file daarna ook leesbaar in Sporttracks en bijv Excel.

@Mouse, klinkt alsof je 't zelfde probleem hebt als mij. Probeer het eens met dit programma: http://www.gps-freeware.de/Download.aspx[/quote]

Lijkt een 2.70 probleem te zijn, lees het volgende eens door: http://forums.motionbased.com/smf/index ... ic=12044.0

Lijkt op dat er corruptie in de \garmin\history\laps directory kan ontstaan waardooor history niet meer correct wordt opgeslagen.
Afbeelding

Plaats reactie