Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 mei 2009 16:38

Ik denk ook een GPS subforum. Hebben veel fiets forums al!

En een overzicht maken, pff dat word lastig zeker als je ook nog eens de verschillende meningen leest.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 24 mei 2009 19:04

[quote="wasbeer2006"]Ik denk ook een GPS subforum. Hebben veel fiets forums al!
[/quote]

+1

[quote="wasbeer2006"]
En een overzicht maken, pff dat word lastig zeker als je ook nog eens de verschillende meningen leest.[/quote]

Een overzicht maken gebeurt op feiten, niet op meningen. Op zich is dat dus niet lastig. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens hoe ze dat op Tweakers doen met een startpost.
Het is niet lastig maar kost wel veel tijd.

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 25 mei 2009 00:09

@ yogur; bedankt voor je antwoorden... Hier kan ik iets mee! Ik ga morgen het een en ander proberen om het bestand met Uedit32 aan te passen.
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 25 mei 2009 00:14

In het begin verschoot ik van de precisie waarmee de snelheid werd gemeten via sateliet, maar vandaag liet dit mij toch wat in de steek. Normaal blijft hij bij gelijkmatige snelheid echt mooi op 27,1 27,2 maar niet meer verschil, vandaag schoot het van 27,2 naar 28,2 naar 27,4 naar 28 :(
Stevens SLC Team Ultegra SL

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mei 2009 01:12

subforum lijkt mij ook erg handig....

- ik heb ook een (redelijke) forse afwijking bij het rijden van koersen (wel erg leuk tegen jezelf; is dit ook instelbaar in seconden voor of achter i.p.v. meters?)
- ik kan nergens stijgingspercentages vinden....die zijn er toch wel ;-(?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mei 2009 01:17

Je reedt niet per ongeluk onder een dik bladerdek oid?

Ik heb een ander probleem. Ik heb sinds woensdag zelf een 705, alleen kan ik de tcx history files niet uitlezen via Training Center of SportTracks. De scheidingstekens missen in de tcx file. Via het Duitse programma GPS-track-analyse krijg ik het verbeterd en vervolgens kan ik de file wel in andere programma's inlezen. Ik heb alles al geupdate tot de nieuwste versies (incl firmware 2.7), zowel bij 'slim opslaan' en per seconde opslaan gaat het mis. Iemand een idee? Erg handig werkt het zo namelijk niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kome
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2007 21:16

kome 25 mei 2009 09:52

Waar kan je na een rit de stijgingspercentages uitlezen.
Tijdens de rit krijg je die info op de Garmin 705 immers continue ( gradient).

venga_
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 sep 2008 12:05

venga_ 25 mei 2009 10:27

[quote="Jay"][quote="Jay"]Iemand die de Egde 705 en Sportstracks gebruikt?
het "probleem" waar ik tegen aan loop is:

ookal staat mijn edge zo, dat bij geen beweging, de tijd stopt.

maar als ik achteraf deze data in sports track laad. dan wordt deze tijd (dat ik stil sta) wel bij de rit opgeteld.

ik kwam hier achter toen ik mijn gemiddelde zag in Sportstracks t.o.v. training center.
is hier een setting voor in sportstracks? zo ja, kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden?[/quote]

niemand enig idee?[/quote]

@Jay: in Sporttracks: instellingen =>analyse. Daar kan je kiezen voor het al dan niet meetellen van pauzes en gestopte tijd.

venga_
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 sep 2008 12:05

venga_ 25 mei 2009 10:34

[quote="T i n u z"]....
- Het op 'stop' drukken na een rit ben ik vergeten en de 705 heeft dus ook fijn mijn rit naar huis (met de auto) geregisteerd. Hoe ik kan het bestand aanpassen dat ik alleen nog de data van de fietstocht krijg? Met andere woorden, ik wil de data van de autorit van het bestand verwijderen, maar hoe?

[/quote]

Als je je Sporttracks gebruikt voor het analyseren van je trainingen kan je je rit splitsen in meerdere activiteiten. Je kunt dan jde knip zetten op het moment waar je van de fiets af stapte en de autorit wissen.

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 26 mei 2009 22:29

Via welke programma kan ik het best een route maken voor het buitenland.
Via Mapsource of RouteYou ?
Ik ga 5 tm 14 juni de klassiekerweek van Le Champion fietsen en wil nu aan de hand van de ontvangen papieren routebeschrijvingen de klassiekers (Milaan San remo, Ronde van Lombardije, Kampioenschap van Zurich en Rundum den Heninger Turm) de gpx routes maken (als backup voor de papieren routen(.
Cannondale Synapse Ultegra

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 27 mei 2009 00:37

GPSies! Doe ik persoonlijk alles in!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 mei 2009 02:04

[quote="Amclassic-fan"]Je reedt niet per ongeluk onder een dik bladerdek oid?

Ik heb een ander probleem. Ik heb sinds woensdag zelf een 705, alleen kan ik de tcx history files niet uitlezen via Training Center of SportTracks. De scheidingstekens missen in de tcx file. Via het Duitse programma GPS-track-analyse krijg ik het verbeterd en vervolgens kan ik de file wel in andere programma's inlezen. Ik heb alles al geupdate tot de nieuwste versies (incl firmware 2.7), zowel bij 'slim opslaan' en per seconde opslaan gaat het mis. Iemand een idee? Erg handig werkt het zo namelijk niet.[/quote]

Hoe importeer je? Lees je de files in de History folder op gebruik je de synchroniseer functie. Ik heb nog nooit van het probleem gehoord, kijk eens op http://forums.motionbased.com/ helaas is dit forum op dit moment niet beschikbaar maar als het een bekend probleem is dan staat het daar wel tussen.
Afbeelding

Plaats reactie