Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 19 mar 2008 01:04

[quote="M_Giant"][quote="W0uter"]ik denk dat we maar een briefje moeten sturen naar all you need is love! ;)[/quote]

Achja, als interesse in een persoon direct verliefdheid is volgens jullie, doe dan wat jullie niet laten kunnen. Als interesse gelijkstaat aan verliefdheid ben ik wel: of verliefd op heel veel personen of jullie hebben een andere definitie van verliefdheid dan mij.

Ik ben gewoon geïnteresseerd in een persoon en kan het daar (via email) goed mee vinden. Als ik dan melding maak van een valpartij, welke relevant is aan dit topic, aangezien er een helm zijn werk gedaan heeft, en dit wordt weer meteen gezien als verliefdheid, dan weten jullie blijkbaar meer dan mij.

Tja, leuk als mensen je beter kennen dan jij jezelf kent! Dank u, weer wat bijgeleerd over mijzelf!

[/quote]

Humor is ook ver te zoeken bij jou, niet? Weer wat geleerd over jezelf.
Als je 'dan mij' vervangt door 'dan ik' komt je quasi-intelligente post overigens net wat intelligenter over.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 20 mar 2008 01:18

[quote="Rezne"]

Humor is ook ver te zoeken bij jou, niet? Weer wat geleerd over jezelf.
Als je 'dan mij' vervangt door 'dan ik' komt je quasi-intelligente post overigens net wat intelligenter over.

[/quote]

Mijn excuses voor mijn felle reactie. Ik had die dag een beetje een rothumeur en nam het allemaal iets te serieus. Spijt mij.

Misschien nu handig om weer helemaal on topic te gaan.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

voermanb
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:41

voermanb 20 mar 2008 10:22

Ik ga ook niet weg zonder helm.

1 keer mijn helm in drie stukken gevallen in een afdaling, daarna vergeet je hem echt niet meer.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 mar 2008 11:29

Ik rij ook nooit meer zonder helm. Vroeger droeg ik hem nooit, behalve in competitie waar het verplichts was natuurlijk. Hoewel ik enkele keren serieus tegen dek ben gegaan, had ik altijd geluk dat het bij enorme schaafwonden en kneuzingen bleef.
Vooral voor de ritjes woon-werkverkeer vind ik de helm het belangrijkst gezien ik door de stad moet.
Het besef van het nut van de helm was er al eerder maar toch had ik nog een duwtje nodig om het ook effectief te doen. Ik masseerde een tijd geleden een arts die op de spoed werkt en hij vertelde met hoe en hoeveel wielertoeristen en fietsers in het algemeen binnengebracht worden met ernstige hoofdwonden die vermeden hadden kunnen worden door een helm...
Ik weet tot welke gevolgen ernstig hoofdletsel kan leiden en geloof me, het is niet min.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 20 mar 2008 15:14

[quote="M_Giant"][quote="Rezne"]

Humor is ook ver te zoeken bij jou, niet? Weer wat geleerd over jezelf.
Als je 'dan mij' vervangt door 'dan ik' komt je quasi-intelligente post overigens net wat intelligenter over.

[/quote]

Mijn excuses voor mijn felle reactie. Ik had die dag een beetje een rothumeur en nam het allemaal iets te serieus. Spijt mij.

Misschien nu handig om weer helemaal on topic te gaan.

[/quote]

Ik heb je even een PM'etje gestuurd :).

[quote="timper"]Ik rij ook nooit meer zonder helm. Vroeger droeg ik hem nooit, behalve in competitie waar het verplichts was natuurlijk. Hoewel ik enkele keren serieus tegen dek ben gegaan, had ik altijd geluk dat het bij enorme schaafwonden en kneuzingen bleef.
Vooral voor de ritjes woon-werkverkeer vind ik de helm het belangrijkst gezien ik door de stad moet.
Het besef van het nut van de helm was er al eerder maar toch had ik nog een duwtje nodig om het ook effectief te doen. Ik masseerde een tijd geleden een arts die op de spoed werkt en hij vertelde met hoe en hoeveel wielertoeristen en fietsers in het algemeen binnengebracht worden met ernstige hoofdwonden die vermeden hadden kunnen worden door een helm...
Ik weet tot welke gevolgen ernstig hoofdletsel kan leiden en geloof me, het is niet min.[/quote]

Ik denk dat dát het is voor de helmloze rijders. We hebben gewoon even dat laatste zetje nodig. Ik ga zo ook weg, mét helm deze keer ;).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 mar 2008 16:00

De vraag wel of geen helm te dragen is eigenlijk een beetje onzinnig.

Als je aan wielrennen doet, draag je een helm. Punt uit! daar kan geen twijfel over bestaan. Maar de vraag die hier een beetje onbeantwoord blijft, is wanneer wielrennen ophoud en fietsen begint.

* Als je een cyclo in de bergen rijdt, draag je een helm
* Als je wedstrijden fietst, draag je een helm
* Als je traint in een snelle groep, draag je een helm
* Als je solo een training afwerkt, draag je een helm (of niet?)
* Als ik een herstel trainig afwerkt, draag ik geen helm meer
* Als ik een booddchap doe op de fiets, draag ik ook geen helm.

Bij welke snelheid en onder welke omstandiheden, stop je met dragen van een helm?
Live fast; die young. mijn blog

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 20 mar 2008 16:15

Rob74 heeft me wel even aan het denken gezet;
Je kan ook hard/ongelukkig vallen bij lage snelheid, maar inderdaad op de stadsfiets draag ik ook geen helm.
Gek eigenlijk dat je (ik) wielrenners al snel veroordeeld als het mis is gegaan zonder helm terwijl bijna iedereen het accepteerd dat je hem op de stadsfiets niet draagt.....en mijn dochter van 4 weer wel......En in Duitsland dragen veel meer mensen op de stadsfiets een helm....en en en....
Zo vaak mogelijk een helm dragen verkleind het risico op schade, en eerlijk gezegd voel ik dat ding nauwelijks.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 mar 2008 17:16

Eigenlijk ben ik veel minder bang om te vallen met de racefiets aan hogere snelheid dan met de hybride aan lage snelheid. Liever glijden bij een val dan echt tegen de grond kwakken. (Remember Kivilev die bergop viel aan een trage snelheid).
Veiligheid heeft niet veel met de snelheid te maken. 'Slecht vallen' kun je al wandelend ook voorhebben.
Ik draag ook liever geen helm, maar ja....
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 20 mar 2008 17:44

Ik rij doorgaans solo. Altijd met helm.
In rij in de stad op stadsfiets altijd zonder helm.

Mijn argument: als je neergaat op een racefiets, zit je voet vast aan een pedaal. Je valbeweging is heup-arm-schouder en dan kwakt je hoofd er achteraan. Zelfs bij lage snelheid ga je zo hard neer. Ben zo gevallen bij 15/U toen ik op een ijzelstrook voorzichtig probeerde te dalen. Bont en blauw over hele flank én beschadigde helm.

In gelijkaardige omstandigheden ben ik met de stadsfiest al heel vaak gevallen. je kunt zo goed als altijd eerst je voet zetten, waardoor je val breekt én de snelheid is doorgaans lager.

Alleen bij een aanrijding zal een helm verschil maken.

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 20 mar 2008 17:56

Ik draag hem altijd, zelfs op de Tacx.....................

Nee, maar wanneer ik hem niet op zet en mijn vrouw ziet het wordt ze woest.
Ze heeft me al drie maal toe op moeten halen uit de eerste hulp.
1 maal heeft de helm me gered, de andere twee maal geen helm, en ook geen hoofdletsel, maar toch............
Nu draag ik hem altijd, voorkomen is beter dan genezen.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

conan
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2008 11:35

conan 20 apr 2008 12:22

Ik rijd nooit meer zonder helm. Vorige zomer zwaar gevallen toen we met zijn drieën achter elkaar goed aan het doortrekken waren. Een boomwortel die het fietspad omhoog duwde niet gezien door het felle zonlicht dat tussen de bomen flitste en omdat we een zonnebril droegen. Ik reed als eerste en werd a la Gomez-style in de Ronde van Vlaanderen gekatapulteerd. Kwam zonder mijn handen te zetten op mijn helm neer, resultaat, helm op 3 plaatsten gescheurd, hersenschuding en een hoop schaafwonden om nog maar te zwijgen over de schade aan mijn fiets en aan die van de andere 2 jongens. Ik wil er niet aan denken hoe ik eruit gezien zou hebben als ik die helm niet op had

Afbeelding
Afbeelding
http://www.koerskamelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie