Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 18 mar 2008 08:06

In aansluiting op de vorige twee posts, Ik doe het altijd met, heb al drie kinderen:) maar die kwamen echt niet uit mijn hoofd:p, dat deden de griekse goden vroeger.

Zonder dollen, de helm is gewoon onderdeel van de outfit, zoiets als handschoenen en schoenen. De kwaliteit is tegenwoordig ook zodanig dat je ze nauwelijks nog voelt. Het argument om geen helm te dragen omdat je allen fietst suggereert dat je als je alleen fietst geen ongeluk zou krijgen? ONZIN.

In de Amerikaanse feitserspers zag ik een tijd geleden een adv. om een helm te dragen. Het was een foto van een rode grapefruit (of een meloen) die tegen de muur was gekwakt en de inhoud droop langs de muur naar beneden. De tekst er onder was:
This is what your brain will look like without a helmet.

Beetje bot, maar het werkt wel.

dstentler

dstentler 18 mar 2008 08:32

Voor iedereen die nu nog steeds niet overtuigd is van bovenstaande posts....

AU! Vallen zonder helm

Hier gaat altijd de helm op.
Bij koud weer gaat er trouwens gewoon zo'n dunne winddichte helmwarmer onder. Zit heerlijk. Geen excuus om geen helm te dragen in de winter dus....

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 18 mar 2008 08:43

Brrr bah, die heeft enige reconstructie nodig.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 mar 2008 09:30

Ik ben twee zwaar gevallen op de fiets. Beide keren zonder helm. De eerste klap is door mijn fiets opgevangen. De tweede val is door mijn dijbeen opgevangen.

De eerste klap was met 60 kmh van de weg raken in een afdaling in de Pyreneen. Ik ben door een greppel gerden; over de kop geslagen en met mij rug tegen de bergwand aan gesmakt. Resultaat: een verbogen frame en een krasje op mijn schouder.

De tweede val was een schuiver op een beijzeld fietspad met 30 kmh. Ik ben toen vol op mijn heup gevallen en heb mijn dijbeen gebroken.

Ik ben nogal hardleers, want ik rijd nog steeds zonder helm. Alleen tijdens koersen, cyclo's, trainingen in de bergen en trainingritten in grote groepen draag ik een helm. Op vlakke solo ritten draag ik nog steeds geen helm.
Live fast; die young. mijn blog

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 18 mar 2008 09:59

Hier ook altijd een helm op mijn kop. Merk er ondertussen echt niks meer van als ik hem op heb. Gewoon een stuk veiligheid en ik fiets ook niet zonder.

Gelukkig hem nog nooit nodig gehad met betrekking tot waar hij voor nodig is! (Even afkloppen.....)

Is trouwens iemand die het volledig eens is met het dragen van een helm en hem afgelopen weekend ook echt nodig gehad heeft. Liz (Hatch) is afgelopen weekend hard onderuit gegaan met hoofd als eerste. Voor foto's even haar blog checken:

Blog Liz
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 18 mar 2008 13:58

[quote="M_Giant"]Hier ook altijd een helm op mijn kop. Merk er ondertussen echt niks meer van als ik hem op heb. Gewoon een stuk veiligheid en ik fiets ook niet zonder.

Gelukkig hem nog nooit nodig gehad met betrekking tot waar hij voor nodig is! (Even afkloppen.....)

Is trouwens iemand die het volledig eens is met het dragen van een helm en hem afgelopen weekend ook echt nodig gehad heeft. Liz (Hatch) is afgelopen weekend hard onderuit gegaan met hoofd als eerste. Voor foto's even haar blog checken:

Blog Liz[/quote]

Je hebt 't echt te pakken van d'r he :rolleye:
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 18 mar 2008 14:01

ik denk dat we maar een briefje moeten sturen naar all you need is love! ;)

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 18 mar 2008 15:52

[quote="W0uter"]ik denk dat we maar een briefje moeten sturen naar all you need is love! ;)[/quote]

Achja, als interesse in een persoon direct verliefdheid is volgens jullie, doe dan wat jullie niet laten kunnen. Als interesse gelijkstaat aan verliefdheid ben ik wel: of verliefd op heel veel personen of jullie hebben een andere definitie van verliefdheid dan mij.

Ik ben gewoon geïnteresseerd in een persoon en kan het daar (via email) goed mee vinden. Als ik dan melding maak van een valpartij, welke relevant is aan dit topic, aangezien er een helm zijn werk gedaan heeft, en dit wordt weer meteen gezien als verliefdheid, dan weten jullie blijkbaar meer dan mij.

Tja, leuk als mensen je beter kennen dan jij jezelf kent! Dank u, weer wat bijgeleerd over mijzelf!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 mar 2008 20:41

Ik zeg niet dat iedereen een helm op MOET, maar als degene die pokhout blijft zeggen dat het hem/haar niet gebeurt zou eens met zijn/haar partner eens op de eerste hulp in het ziekenhuis moeten gaan praten.
Daar hebben ze genoeg voorbeelden van valpartijen met en zonder helm.
Daarna aan je partner vragen of het gek is om een helm te dragen.
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Plaats reactie