Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tacx Flow

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 19 mar 2008 20:59

Weet iemand of de video's die voor de Flow gemaakt zijn ook aangeven op welke weerstand je moet staan? Of is dit alleen maar kijken en zelf maar wat doen?
Er staan er voor de Flow maar 2 op de site bij Tacx, zouden er nog meer zijn? Heb gemaild met Tacx maar heb nog steeds geen reactie.

Alvast bedankt!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 19 mar 2008 22:15

Er staan in ieder geval 3 verschillende trainingen in het instructie boekje. Daar maak ik zo een beetje mijn eigen varieties op!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 19 mar 2008 22:54

Ja, je bedoeld de trainingen die ook op de site staan in pdf formaat? Die heb ik allemaal geprint. Die zijn wel aardig maar gaan toch vervelen. Ik zoek eigenlijk iets waar ik me bijvoorbeeld 100+ km mee bezig kan houden... Starend naar een aantal vellen papier lukt niet echt!
Toch bedankt dieseltje!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 19 mar 2008 23:00

Ik heb nu welliswaar een Fortius maar ik ben op de Flow begonnen en heb ook nog wat met video cycling in de weer geweest. Pas op dit is het begin van de wens om een duurdere trainer aan te schaffen....
Maargoed, op de Flow heb je naast de vermogensmodus ook de slope modus waarin je de zwaarte met een + of een - en een getal erachter ziet. Deze getallen komen uitstekend met wat de bedoeling is met de VideoCycling DVD's.
Let op dat je de VideoCycling DVD's koopt en niet de RLV. Deze laatste zijn namelijk voor de Fortius/Cosmos bestemd.
Op de website van Tacx zijn de beschikbare DVD's wel te vinden:
Tacx
Futurumshop heefft volgens mij ook wel een aardige collectie.
Je moet uiteraard wel zelf de aanpassing doen, dus als je op beeld van +5 naar +6 ziet veranderen moet je dit wel zelf op je stuurunit veranderen.
Ik vond het een leuke afwisseling van trainen. succes ermee

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 19 mar 2008 23:05

Thanx Rene!
Dit is het antwoord wat ik zocht! Dat vroeg ik mezelf dus af, of er aangegeven werd wanneer ik moet schakelen. Dat gebeurt dus. Mooi. Ik vrees alleen dat je gelijk hebt, de volgende stap is naar een duurdere! Maar, ik kan me hier nog goed mee redden hoor. (Heb hem nog geen half jaar!)

Bedankt, grtz Tom.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 19 mar 2008 23:26

Ja nog even voor de duidelijkheid en misschien ten overvloede...schakelen met je stuurunit dus he (de rem unit van de Flow.)
Schakelen met de tandwielen heeft geen zin, je moet een voor jou mooie tandwiel combi zien te vinden waar je de hele tijd op blijft rijden. Mijn ervaring was meestal het best als het achterwiel mooi wat snelheid blijft draaien, zo tussen de 25 en 30 km/u

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 20 mar 2008 09:34

Gebruik zelf ook de Tacx Video Cycling DVD's en dat bevalt me nog prima. Wel wissel ik regelmatig af met een normaal dvd-tje, want na verloop van tijd ken je de (soms saaie) wegen wel. Ik gebruik de Lombardy Tour, Mallorca Tour en de Alpine Classics. Volgens mij zijn er nog wel meer.

Overigens vraagt het wel een bepaalde discipline, want het is wel erg gemakkelijk de Alpe d'Huez op te fietsen in een weerstandje lager als dat de dvd aangeeft :rolleye:
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

magic1
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2007 14:34

magic1 20 mar 2008 14:14

Bij die video's heb je een balkje in beeld dat continu aangeeft welke weerstand je moet kiezen. Nadeel is natuurlijk wel dat de afdalingen niet te simuleren zijn. Daarvoor heb je bijvoorbeeld een Fortius nodig.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mar 2008 19:48

Even een vraagje over de Fortius.
Zijn de Real Live DVD's ook ergens te downloaden net zoals films?
Of zijn ze alleen in de winkel te koop?

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 20 mar 2008 20:00

Die zijn gewoon te downloaden... ;) Dat wist ik al voordat ik wist dat er ook voor de Flow waren! Alleen voor de Flow heb ik alleen de Ironman nog maar kunnen vinden. Dus als mensen een nzbtje voor me hebben, graag.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mar 2008 20:52

Ik ben niet zo'n ster op het internet.
Waar kan ik deze downloaden?

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 21 mar 2008 21:44

Bij FTN2Day of bij FTD maar das een prog voor op je pc.
Suc6!

Grtz Tom.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie