Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kwaliteit easton circuits/ea70 body

tchernobyl
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:52

tchernobyl 27 mar 2008 10:39

Ik heb besloten om me dan maar de easton circuits/ ea 70 aan te schaffen.
Ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de body van de vista's; hoe zit het met de kwaliteit van de body's van de circuits en nog belangrijker, van de ea 70??

bijs
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 jul 2007 13:22

bijs 27 mar 2008 13:32

Heb sinds 2 jaar een Merckx Racing met Ultgra en volledig afgemonteerd met Easton onderdelen. De Easton Circuits gedragen zich op zich geweldig zowel op het vlakke en tijdesn klimmen. Nooit moeten bijstellen.
Allen de body. Die was na een maand of 6 naar gort. Na vervangen nooit meer last gehad. Heb wel een vernomen dat een een bepaald deel van de circuit productie slechte shimano bodies had. Een lid uit mijn wielervereniging heeft het zelfde probleem gehad. De nieuwe EA70 (= vervanger voor circuit) heeft nu ook Easton naven (geen Velomax meer).
DB

tchernobyl
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:52

tchernobyl 27 mar 2008 15:16

Wil dat dan zeggen dat de problemen van de baan zijn i.v.m. de body?

bijs
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 jul 2007 13:22

bijs 28 mar 2008 13:50

Volgens zeggen wel.
DB

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 30 mar 2008 01:03

body van de circuits is idd poep. de kransjes vreten zich gewoon in de body. ben nu met futurum shop in gesprek om t kijken hoe we dit oplossen.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

allaplaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2006 18:59

allaplaya 30 mar 2008 12:11

Hé fietsers,
Veltec lost de meeste EASTON problemen echt goed op dacht ik...
maar de kwaliteit van de Easton body's is ong. gelijk aan alle andere body's ....ze komen nl vaak van dezelfde producenten en zijn vaak van hetzelfde materiaal gemaakt, vooral de kwaliteit van de Easton body's zijn, dacht ik, toch niet zo slecht als ik lees van "Kikkie"...ik rijdt al jaren met Easton wielen, eerst met Circuit toen Tempest II en nu dus met EC70's en inderdaad je ziet gebruikers sporen op de body, en dat had ik bij Zipp, Campa, Ambrosio en Fulcrum ook....wat wel helpt is om af en toe de opsluit moer van de cassette een tikje vaster te draaien....het is logisch dat er een beetje bramen aan komen omdat de passing van de cassette op de body nooit zo strak kan zijn dat er geen minimale beweging in zit wanneer je eens extreem aanzet....mijn bescheiden mening!
mooi/goed hoeft niet altijd duur te zijn!!!

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 31 mei 2008 20:54

Ik heb dus ook de EA70's en na 500km wisselen van de cassette bleek de body ook vol te zitten met bramen. Deze waren zo erg dat het achterste ringetje er niet meer overheen schoof en de cassete dus niet meer strak op de body past. Het wiel staat nu bij de fm en ik hoop dat de body onder garantie vervangen kan worden door een beter exemplaar. De wielen zelf zijn verder snaarstrak.

Plaats reactie