Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde Van Vlaanderen

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 06 apr 2008 21:17

Zeer mooie Finale spannend tot het eind,wielrennen zo als het hoort geweldig om te zien.

Wat vloog die Gomez zeg,wieltjes kunnen ook niets hebben tegenwoordig.
I live to ride,I ride Passoni

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 06 apr 2008 21:25

Echt genoten! Oververdiende winnaar. Boonen was zeker op de afspraak, soms zelfs indrukwekkend sterk op de heuvels. Alleen Cancellara en Gilbert waren ietsje minder, normaal ook na zo'n seizoensstart.
Van Avermaet, Langeveld, Terpstra waren ook subliem.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

arie39
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2007 12:37

arie39 06 apr 2008 21:29

Super koers!!!

Ik vind dat we Martijn Maaskant ook niet mogen vergeten te noemen, die gast rijdt ook super de laatste tijd.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 06 apr 2008 21:37

Ik vond het een geweldige koers vandaag, met oververdiende winnaar. Een serieus nummer van stijn. Bovendien weer wat nederlandse hoop voor de komende jaren gezien(terpstra en langeveld). Wordt Langeveld de nieuwe Boogerd, maar dan in vlaamse ipv waalse koersen??

Ook altijd mooi om te zien dat er altijd wel een paar niet verwachte mannen op de voorgrond treden in volle finale. Wat te denken van ene Gregory Rast van astana?? Wie had hem op z'n lijstje staan? Die man moet de benen van z'n leven gehad hebben!

En die valpartij van gomez, amai, die werd serieus gelanceerd! Met voorvoork nog vast aan het wiel!!!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 apr 2008 21:44

Ghisallo schreef:Ben wel benieuwd hoe het met die renner van Saunier Duval (gomez??) afliep, man die vloog in de rondte, wiel verbogen en die fiets vloog zowat het publiek in.
roger schreef:Wat vloog die Gomez zeg,wieltjes kunnen ook niets hebben tegenwoordig.

Wiel verbogen, wieltjes kunnen niets hebben? Volgens mij was het probleem juist dat het wiel heel bleef maar de voorvork wegbrak. Die zat nog aan het voorwiel terwijl de rest van de fiets de andere kant op stuiterde.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 06 apr 2008 21:44

ponsteen schreef:

Maar verder een mooie race zeg. Heel sterk van Volderke. Ik dacht al vrij snel dat Boonen gewoon geen goede dag had. Hij zat gewoon lekker te bluffen (maar dat zul je nooit weten natuurlijk), en dat werkte uitstekend. Niemand die na de Muur durfde te demareren, terwijl het uiteindelijk heel simpel was, aangezien Boonen iedereen liet begaan. Ook benieuwd naar de uitleg van Hoste. Waarom stond hij zolang stil en nam hij niet de fiets van zijn teammaat zoals de commentatoren voorstelden?


Volgens mij was boonen toch echt wel sterk vandaag. Als je ziet hoe hij op de berendries effe doortrok. Ballan en Cance kraakten wel degelijk. En boonen heeft na de muur ook heus niet alles laten rijden. Er waren er maar twee sterk genoeg om echt weg te komen(flecha en nuyens).
Hosten had gewoon pech dat hij op dat moment pech kreeg. Lotto wagen moest van ver komen om hem een nieuwe fiets te geven. En van die andere fiets.....volgens mij stond hij daar met vansummeren, die twee koppen groter is!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 06 apr 2008 21:53

Oververdiende winnaar met Stijn Devolder die al voordat hij in de aanval ging een bepalende rol had gespeeld en een schitterende solo afrondde...
Voor de rest veel respect voor de jonkies Langeveld, Spilak, Van Avermaet & Maaskant die ondanks hun jeugdige leeftijd erin slaagden bij de 1ste belangrijke groep te eindigen.
Man van de wedstrijd : Janek Tombak ! Als je met de vroege vlucht meebent vanaf km 100 en dan wordt ingelopen maar er in de finale toch nog bij bent en meekoerst, dan ben je voor mij deze titel waard !

Over de val van Gomez Gomez : Deze man had zich waarschijnlijk het pleuris gereden om te blijven aanklampen, zag niet meer helder en vandaar dat hij vol tegen die boord aanknalde. En ik denk dat er weinig fietsen en/of wielen dergelijke klap zonder schade zullen verwerken (snelheid lag daar zeker tussen de 50 en de 60 km/uur...)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 apr 2008 21:58

Heel de middag zitten genieten van wielrennen zoals het hoort te zijn.
Veel gezien, veel gebeurd, verdiende winnaar en chapeau voor onze jonkies.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 06 apr 2008 23:07

Dit was promotie van de sport! Geweldige wedstrijd. Verdiende winnaar en een super Sebastian Langeveld. Jammer dat ze zelfs in België veel te veel motoren toelaten in de wedstrijd. Op een gegeven moment zag ik meer motoren dan renners. Dat hoort bij de Italianen en Spanjaarden maar niet in de Belische topkoersen.
Gerardo

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 06 apr 2008 23:21

Gerardo schreef:Dit was promotie van de sport! Geweldige wedstrijd. Verdiende winnaar en een super Sebastian Langeveld. Jammer dat ze zelfs in België veel te veel motoren toelaten in de wedstrijd. Op een gegeven moment zag ik meer motoren dan renners. Dat hoort bij de Italianen en Spanjaarden maar niet in de Belische topkoersen.



Die motards werken ook al lang op mijn zenuwen...is dat nu echt nodig om er zoveel toe te laten en om die zoveel vrijheid te geven. Ze rijden te vaak in de weg van de renners zelf...het is niet logisch dat een renner in de koers moet uitwijken voor een motard : het moet net omgekeerd zijn. (Ik doel bijv. op dat moment waar een renners zijn middelvinger opsteekt naar een motard die hem bijna van zijn sokken rijdt...).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 apr 2008 23:33

Ik heb vanmiddag ook genoten van de koers. De renners maakten er al snel een mooie wedstrijd. Niet afwachten maar koersen! Leuk dat Langeveld liet zien hoe goed hij al is. Wat was er gebeurd als hij niet even had getwijfeld bij de demarrage van Devolder?

Helaas is dat niet gebeurd en bekroonde Devolder zijn solo met een prachtige overwinning. Het is hem van harte gegund!

briekco
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:39

briekco 06 apr 2008 23:42

Winnaars van de dag? De koers en de kijkers!
http://lbl99.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie