Voor al je afspraakjes

Vrije renners omg. Den Bosch

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 23 mei 2008 11:46

[quote="schnellecolnago"]Op industriegebied de brand wordt vaak op woensdagavond getraind..rondjes rijden[/quote]

Eergisteren daar geweest, maar niemand te zien! Kan natuurlijk zijn omdat ze om half zeven al uitgefietst waren ;-) of dat de zomerstop al is ingegaan ;-) maar waarschijnlijker is deze info niet correct. Jammer, want ik had me er veel van voorgesteld.

@optico. Fiets je al bij De Kup?

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 23 mei 2008 22:12

Nog niet... heb wel al contact gehad, fiets staat klaar, banden zijn op spanning, kleertjes zijn gewassen. Maar deze sukkel werkt teveel en is tot nu toe steeds te laat thuis gekomen.

Echter, ik heb beschrepen dat je op zondag alleen als lid mee mag fietsen en pas officieel lid bent op het moment dat je je proeftijd door bent... Ik heb ook bij andere tourcliubs geinformeerd en die handteren vergelijkbare regels. Nu fiets ik puur voor m'n plezier en heb deze regels nog ooit eerder zo ervaren. Ik heb hiervoor bij Swift en bij Velobrew gereden en daar schreef je je 's ochtends in, lid of geen lid, club shirt of geen club shirt, en waar je maar wilde in de groep in plaats van in je uppie achteraan en perse twee aan twee. Stuur je slecht kreeg je wel een aanwijzing en verder veel plezier in het fietsen. Ik heb al meer groepjes zien fietsen en begin de indurk te krijgen dat dit in deze omgeving "normaal" is?

Heb jij vergelijkbare ervaring?? Ik fiets voor de ontspanning en al die regeltjes tja, het zal de pret niet drukken. Ik hoop volgende week een keertje met ze mee te fietsen, maar m'n conditie is echt belabbert. Ben heel benieuwd

Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 24 mei 2008 13:21

[quote="Optico"]Echter, ik heb beschrepen dat je op zondag alleen als lid mee mag fietsen en pas officieel lid bent op het moment dat je je proeftijd door bent... Ik heb ook bij andere tourcliubs geinformeerd en die handteren vergelijkbare regels. Nu fiets ik puur voor m'n plezier en heb deze regels nog ooit eerder zo ervaren.

....

Heb jij vergelijkbare ervaring?? [/quote]

Het stellen van regels binnen een fietsgroep is normaal. Elke groep heeft namelijk regels, soms ongeschreven maar vaak ook juist uitgeschreven, met name bij toerclubs zie je dat; per toerclub kunnen die regels inderdaad strenger zijn of juist losser. Hoe je daar mee omgaat, is voor ieder individu anders. Mijn persoonlijke ervaringen daarmee zijn overwegend niet-positief. Ondanks het feit dat ik onderschrijf dat regels nodig zijn, ervaar ik die vaak als verstikkend en benauwend. Nadat ik een aantal pogingen heb gewaagd bij diverse clubs, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen clubfietser ben en graag van de vrijheid geniet als 'vrije renner' en uiteindelijk ook de reden dat ik deze draad ben gestart.

Maar goed, dat is voor mij persoonlijk als antwoord op jouw directe vraag. Regels geven ook structuur, vastigheid en voorspelbaarheid: iedereen binnen de groep weet waar hij of zij aan toe is, als het goed is kan daar geen discussie over zijn.

Daarmee wordt een structuur geboden waarme de fietser vanzelf in een vast kader gezet wordt, onzekerheden zijn voor een groot gedeelte weg; zeer veel mensen kunnen zich daar uitstekend in vinden, ervaren dat zelfs als prettig en dat is goed. Uiteindelijk kiest ieder individu de groep die het best bij hem past...

stukjenostalgie
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2010 14:59

stukjenostalgie 04 jul 2010 00:37

Ik schop even een oud topic naar boven.

De vraag is in hoeverre is de info in dit topic nog actueel? Ik woon ook in den bosch en zou graag wat mensen met dezelfde ambitie willen leren kennen. Mijn leeftijd is 28 jaar, fiets zo'n 300 km per week en rij gemiddeld 28 - 30 km/u. Dit weliswaar op een mountainbike met wegbandjes. Mijn voornemens zijn om op korte termijn een racefiets aan te schaffen.


optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 05 jul 2010 14:11

Goede beslissing!

Loeki Pro

stukjenostalgie
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2010 14:59

stukjenostalgie 05 jul 2010 23:16

Ik neem aan dat je een racefiets aanschaffen bedoeld. Zo ja, het is wel ontzettend lastig kiezen :)

Ben jij al ergens lid of heb je een fietsgroep?

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 06 jul 2010 20:18

Maar het was toch wel leuk om te kiezen? ;)

Ik fiets nog maar weinig maar ben wel lid. Als ik mijn contributie deel door het aantal keer dat ik mee geweest ben dan is het goedkoper om naar de bioscoop te gaan... ;(

Soms.. heel soms zijn andere dingen belangrijker dan fietsen. :)
Loeki Pro

stukjenostalgie
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2010 14:59

stukjenostalgie 06 jul 2010 20:47

Hehe, dat zeker enkel nu nog de knoop doorhakken ... zo'n Loeki Carbon staat me ook wel aan ;).

Als je zin hebt weer eens vrijblijvend rond te fietsen, laat dan maar iets horen.

Plaats reactie