Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Raad???????????

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 14 apr 2008 19:12

Vanwaar de paniek? Doel je op de discussie die gaande is in je 'zelfbouw'-topic?

Als jij niet degene bent die zijn fiets op marktplaats heeft gezet loopt er iemand anders rond die 'm wel probeert te verkopen (althans, met jouw foto's). In dat geval zou ik Marktplaats inlichten.

Misschien wel handig dit verder op te pakken in de oorspronkelijke thread.

Trouwens, blijft jouw ! en ? -toets telkens hangen?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 apr 2008 19:18

speaking of which: waar is het zelfbouw topic gebleven?
t.a.f.k.a.e.h.

wouter1992
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:41

wouter1992 14 apr 2008 19:24

maar is het jouw fiets die te koop staat op marktplaats? Of is dat wat je bedoelt met "ik weet niet wie dit doet"? Het gebeurd wel vaker dat iemand een foto van het internet plukt en die erbij zet maar omdat de afmontage ook hetzelfde is....

zie trouwens net dat de advertentie verwijderd is.
time vx special pro / trek 9.8 oclv.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 apr 2008 19:26

overigens betwijfel ik dat je gehacked bent. afgaande op de advertentie heeft iemand je spec list en de locaties van imageshack gekopieerd uit het zelfbouw topic, daar hoef je natuurlijk geen computergenie voor te zijn (wel een misselijk mannetje).
t.a.f.k.a.e.h.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 apr 2008 19:27

Fabian post een build list van zijn fiets met foto's in het forum. Een oplichter heeft meteen genoeg info voor een scam: hij gebruikt de foto's van het forum in een marktplaats advertentie met daarbij een telefoonnummer. In de voicemail spreekt hij voor en achternaam in van Fabian die hij simpelweg in het emailadres in zijn profiel vond.

Wel is het vreemd dat de oplichter zegt Dennis H uit Terneuzen te zijn en de advertentie niet op naam van Fabian uit Papendrecht zette.

Over mijn eerdere opmerking dat "Dennis H" de veel gebruikte marktplaats naam van de zeer actieve en meermalen veroordeelde internetoplichter Dennis Hatzmann is: ik lees op het internet dat deze oplichter op 14 maart 2008 is opgepakt en gevangen zit.

Edit: ik zie ook dat de advertentie verdwenen is. Ik lichtte marktplaats in over betreffende advertentie dus misschien zijn ze zéér snel met reageren. Andere mogelijkheid is dat "Dennis H" hem verwijderde na het telefoontje dat ik vanmiddag had met zijn "collega": ik belde het telefoonnummer uit de advertentie maar kreeg een voicemail van "Fabian van de Graaf". Toen ik nog een keer belde kreeg ik "een collega" die ik naar Dennis vroeg. Die kon niet aan de telefoon komen want ze zaten in de auto. Ik zei dat het om de fiets uit de advertentie ging en vroeg of de aanbieder nou Dennis of Fabian heet. Toen zou Fabian het broertje zijn van Dennis voor wie hij hem verkocht. Raar natuurlijk want waarom neemt een collega van Dennis de mobiele telefoon op die volgens de voicemail van het broertje van Dennis is. En waarom begint de achternaam van de "broer" van Fabian met een H.

Ik denk inderdaad niet dat Fabian gehacked is. Zoals al is opgemerkt kon een oplichter alle info voor zo'n scam vinden in het topic over Fabians fiets.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 14 apr 2008 19:27

Eén of andere onverlaat heeft jouw foto's gebruikt voor een al-dan-niet fake advertentie op Marktplaats. Zolang deze marktplaatscrimineel je adres niet heeft (wat volgens mij ook nooit op dit forum heeft gestaan) weet hij/zij toch ook niet in welk schuurtje jouw fantastische Cervelo staat?

Als jij zeker weet dat je geen enkele relatie met de marktplaatsadvertentie hebt is er toch niet zo heel veel aan de hand (of mis ik iets?).



EDIT: zie dat er al aardig wat posters me voor zijn gegaan :-)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 apr 2008 19:31

Timo 2.0 schreef:Over mijn eerdere opmerking dat "Dennis H" de veel gebruikte marktplaats naam van de zeer actieve en meermalen veroordeelde internetoplichter Dennis Hatzmann is: ik lees op het internet dat deze oplichter op 14 maart 2008 is opgepakt en gevangen zit.


misschien heeft hij het telefoontje aan z'n advocaat ingewisseld voor 10 minuten internetten.
t.a.f.k.a.e.h.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 apr 2008 19:38

Man man, wat staat hier nu weer te lezen. Ik heb dit topic enkel geopend omdat de topicopener irritant veel leestekens zet: doe toch niet zo pedant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voorts is het mij onlangs overkomen dat een fiets die ik al 2 jaar niet meer heb (een Merckx) met mijn build list en foto's plots op eBay verscheen. In werkelijkheid rijdt een toerist in het dorp ermee rond. Ik heb de man een bericht gestuurd + eBay verwittigd: bericht is direct offline gehaald door een van de twee. Bizar was dat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 14 apr 2008 20:21

Timo 2.0 schreef: Edit: ik zie ook dat de advertentie verdwenen is. Ik lichtte marktplaats in over betreffende advertentie dus misschien zijn ze zéér snel met reageren. Andere mogelijkheid is dat "Dennis H" hem verwijderde na het telefoontje dat ik vanmiddag had met zijn "collega": ik belde het telefoonnummer uit de advertentie maar kreeg een voicemail van "Fabian van de Graaf". Toen ik nog een keer belde kreeg ik "een collega" die ik naar Dennis vroeg. Die kon niet aan de telefoon komen want ze zaten in de auto. Ik zei dat het om de fiets uit de advertentie ging en vroeg of de aanbieder nou Dennis of Fabian heet. Toen zou Fabian het broertje zijn van Dennis voor wie hij hem verkocht. Raar natuurlijk want waarom neemt een collega van Dennis de mobiele telefoon op die volgens de voicemail van het broertje van Dennis is. En waarom begint de achternaam van de "broer" van Fabian met een H.



Vinden jullie het erg als ik het niet meer vertrouw. Volgens mij speelt ene Fabian de vermoorde onschuld.......
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

edvr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:26

edvr 14 apr 2008 23:54

Vinden jullie het erg als ik het niet meer vertrouw. Volgens mij speelt ene Fabian de vermoorde onschuld.......


Dat lijkt me wat overdreven.We gaan er vanuit dat we iemand kunnen vertrouwen tot het tegendeel bewezen is. Bovendien ligt de sleutel tot dit soort problemen altijd bij de vele onwetende kopers op marktplaats die zonder check iets kopen van een onbekend persoon.

Plaats reactie